МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА


В блоці "Методична скарбничка" ми пропонуємо переглянути розробки уроків та занять педагогічного колективу нашої школи

/Files/images/2013_rk/DSC_1764.JPG

Всі матеріали викладаються на сайті тільки з інформаційною метою.

Просимо з повагою відноситись до матеріалу , а зауваження та пропозиції писати в лаконічній формі. Ваші листи будуть розглянуті в найкоротший термін та при наявності зворотньої адреси , ви отримаєте повну відповідь.

Для прямого звя"зку з адміністратором сайту надсилайте листи за адресою 20412791@ukr.net


Пам’ятайте:

- Якщо дитину постійно критикувати – вона вчиться ненавидіти.

- Якщо дитина живе у ворожнечі – вона вчиться агресивності.

- Якщо дитину висміюють – вона стає замкнутою.

- Якщо дитина зростає у докорах – формується почуття провини.

- Якщо дитину підбадьорюють - вона починає вірити в себе. - Якщо дитину хвалять – вона вчиться бути вдячною.

- Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою. - Якщо дитина живе у безпеці – вона вчиться вірити людям

. - Якщо дитину підтримують – вона вчиться цінувати себе.

- Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості – вона вчиться знаходити любов у цьому світі.


Виховуйте дітей так, щоб в один чудовий день почути:

- Дякую вам за те, що давали мені чесні відповіді на важкі запитання.

- Дякую вам за те, що ви завжди з розумінням відносились до мого бажання бути незалежним і давали мені свободу.

- Дякую вам за те, що ви дозволяли мені робити помилки.

- Дякую вам за те, що ви завжди так доброзичливо відносились до моїх друзів.

- Дякую вам за те, що ви ніколи не нагадували мені про мої помилки. - Дякую вам за те, що ви пробачали мої грубі та образливі слова і зауваження.

- Дякую вам за те, що намагалися давати мені більше безумовної батьківської любові, ніж грошей.

- Дякую вам за те, що ви навчили мене поважати авторитет інших людей, цінувати відвертість.

- Дякую вам за те, що ви виступали проти моїх хибних та неприємних вчинків, ніколи не погоджуючись з ними.



Поради вчителям при підготовці уроків та занять.

Самоаналіз уроку вчителем

1. Дати коротку характеристику класу, виділити групи учнів із різним рівнем оволодіння програмним матеріалом.

2. Охарактеризувати тему уроку: ступінь складності взагалі й труднощі для даного класу або окремих учнів.

3. Обгрунтувати постановку теми і мети уроку, тип і його структуру.

4. Виділити головний етап і дати його повний аналіз, грунтуючись на реальні результати навчання на уроці.

5. Показати, як інші етапи працювали на головний етап.

6. Дати оцінку успішності досягнення теми і мети уроку, обгрунтувати показники реальних результатів.

7. Намітити перспективи вдосконалення своєї діяльності.

Шпаргалка для вчителя

До виховної мети:

- Безпосередньо в предметі знаходити приховані, але заплановані можливості для виховної дії.

- Оцінка подій.

- Ставлення до героїв.

- Звеличення ролі науки.

- Моделювання позитивного погляду і поведінки.

- Ставлення до кожного учня з граничною пошаною.

- Залучення до суспільної діяльності у зв’язку з предметом, у тому числі допомога відстаючим.

До навчальної мети:

- Навчитися аналізувати, ставити завдання, знаходити можливі рішення.

- Навчити розумного і корисного спілкування.

- Навчити працювати з текстами.

- Розвинути вміння зосереджуватися, концентрувати увагу.

- Розвинути вміння відстоювати свої позиції.

- Навчити знаходити знання, користуватися різними джерелами інформації.



П а м ’ я т к а

вчителю по розв’язанню проблеми "Вчити учнів вчитися"

Головним фактором організації навчальної діяльності учнів є чітко, детально продуманий урок, а тому:

- своєчасно підготуйте все до уроку, працюйте з максимальним навантаженням і в помірному теплі. Скоротіть до мінімуму орг.момент;

- створіть на уроці хорошу атмосферу;

- чітко визначте мету уроку і повідомте її учням;

- забезпечте мотивацію навчальної діяльності учнів;

- навчайте учнів раціональних способів індивідуальної і колективної роботи на уроці: швидко, в темпі читати, писати, рахувати, оформляти записи;

- навчайте учнів прийомів логічного мислення: аналізувати, синтезувати, порівнювати, співставляти, робити висновки;

- навчайте учнів:

· працювати з підручником;

· визначати головне в тексті;

· робити заголовки до окремих частин тексту;

· складати план тексту і відтворювати по ньому його зміст;

· записувати основні положення прочитаного цитатами, тезами, конспектами;

· розглядати малюнки, схеми

- виробляйте в учнів вміння і навички читання таблиць, графіків, діаграм і робіт;

- навчайте учнів читати різні географічні та історичні карти, конспектувати важливі розповіді;

- ознайомте зі скороченнями (в т.ч., т.д., с/ч, см);

- організовуйте взаємний контроль та самоконтроль (застосування правил, законів, відповіді, розв’язку);

- систематично давайте учням поради щодо раціонального виконання домашніх завдань.

Вимоги до сучасного уроку.

ПСИХОЛОГІЧНІ

  1. Врахування психологічних особливостей кожного учня.
  2. Нормальний психічний стан і стійкий настрій вчителя і учнів.
  3. Розумна вимогливість і доброзичливість учителя до учнів.

ЗАГАЛЬНОПЕДАГОГІЧНІ

  1. Пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу.
  2. Врахування індивідуальних та вікових особливостей учнів.
  3. Орієнтація на процес навчання.
  4. Орієнтація на особистісні досягнення учнів.
  5. Тривимірне навчання.
  6. Створення емоційно-актуального фону уроку.
  7. Педагогічний такт та культура мови.
  8. Пізнавальна самостійність учнів.
  9. Чітке визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку.
  10. Безперервний поступ.

ДИДАКТИЧНІ

  1. Раціональне використання кожної хвилини уроку.
  2. Раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання.
  3. Використання активних методів навчання.
  4. Зв»язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнями.
  5. Формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці.
  6. Індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація навчального процесу.
  7. Використання на рівні з предметами, що традиційно склалися, комплексних дисциплін.
  8. Використання сценарних варіантів уроків, які забезпечуються різноманітними носіями інформації.
  9. Заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом.
  10. Організоване закінчення уроку.

ГІГІЄНІЧНІ

  1. Температурний режим.
  2. Норми освітлення.
  3. Провітрювання.
  4. Відповідність нормативам шкільних меблів.





Кiлькiсть переглядiв: 2203

Коментарi

  • shevavm

    2013-11-02 08:20:23

    Весело!!! Сам ледве собі мозок не зламав, поки дочитав)))....

  • apsurdolog

    2012-04-27 21:12:45

    прямо учительська Біблія!...

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.