Панорама творчих занять.

Заняття з ознайомленню із оточуючим

"В гості до бабусі"

(молодша група)

Мета: продовжувати вчити дітей складати коротенькі розповіді за допомогою запитань і за зразком вихователя, знайомити із звичаями українського народу. Розвивати мовний апарат, силу голосу, мовне дихання, слухове сприймання. Закріплювати назви свійських тварин, виховувати любов до них, бажання доглядати за ними.

Обладнання: іграшки - свійські тварини, загадки, вірш.

Хід заняття

І. Дидактична гра „Хто так кричить".

Вчити дітей імітувати голоси свійських тварин.

Собака - гав-гав; Кішка - мяу-мяу; Корова - му-у-у;

Вихователь:

Ось, діти, ми пограли з вами у гру, а яких тварин ми згадали?

- А яких тварин ми згадали?

- Вірно, свійських

- А де живуть свійські тварини?

Діти: У бабусі.

Вихователь: Ми давно готувалися з вами провідати бабусю. Сьогодні дружно сядемо в автобус і поїдемо до неї в гості.

Вихователь: зачиняємо двері - ш-ш.

(Літи сідають на стільчики і імітують рух автобуса).

Вихователь: Ось і приїхали.

Бабуся: Добрий день, дорогі малята. Я так давно вас не бачила. Як ви вже підросли. Чи добре доїхали?

Діти: Добре.

Бабуся: Ходімо до мене, я познайомлю вас із своїм

господарством. У мене живуть різні тварини. Ось і мій собака Дружок, він у мене дуже добрий і любить слухати, коли про нього багато розповідають. На цей раз він чомусь не хоче впускати вас на подвір'я. А, може, ви про мого собаку щось цікаве розкажете?/Files/photogallery/744/рон.jpg

Інна: Гавкає, кусає і в дім не пускає.

Бабуся: Ось і сонечко високо піднялося. Скоро моя Зірочка прийде. Ану відгадайте загадку: Хто пастись іде на зелену травицю І молочка діткам дає повну дійницю?

- Так, це корова. Вона також живе в моєму господарстві.

Вихователь: А тепер, діти, я вам прочитаю вірш. Слухайте.

Ой корівонька пішла

Пастись на травицю.

Нам корівонька дала

Молока дійницю.

Жорі і Тетянці,

Лийте всім по склянці,

Всім попить дістанеться

І коту зостанеться.

Бабуся: Ось і молочко від нашої корови. Сядьте,

відпочиньте і молочка попийте. (бабуся розливає дітям з глечика молоко у чашки).

Бабуся:

В свій садочок повертайтесь, й ще до мене завітайте, займайте свої місця у автобусі. До побачення!

Заняття з аплікації

( старша група )

Тема: „Український віночок".

Програмовий зміст: вправляти дітей у вирізанні симетричних предметів з паперу, складених вчетверо. Розвивати зорово-рухові координації, зв'язне мовлення, мислення, творчу уяву, пам'ять, слухове сприймання. Виправляти вади звуковимови. Виховувати любов до рідної Батьківщини.

Обладнання: папір, клей, пензлик, зразок.

Хід заняття

1. Організаційний момент

2. Фонетична зарядка

Аа – Оо –Уу Ау – ау – ау Ау – ау – ау

Звук "Н"

На – но – ну – не – ни – ні

Ніс, носки, принеси, віночок.

Іванна одягнула віночок.

3. Слухове сприймання:

- Який сьогодні день?

- Яка погода надворі?

- Що ми будемо робити?

4. Пальчикова гімнастика.

„ Квітка" - стиснувши пальці обох рук, з 'єднати їх у вигляді чашки, а потім розвести. Вправу повторити 4-5 разів.

5. Повідомлення теми заняття.

Діти, скажіть чим прикрашали себе на свята українські дівчата?

Віночок є деталлю українського національного костюма.

Заходить дівчинка в українському костюмі з віночком. Читає вірш:

- Де вроду барвисту, Віночку, ти взяв?

- У сестриці-Веселки у небі.

- А звідки та сила, що зцілює нас, Від кого вона у тебе?

Я думаю, відповідь знаєте ви,

Любі мої малята.

Лиш матінка мила і рідна земля.

Ту силу нам можуть дати.

6. Розглядання українського костюма закріплення

назв одягу.

Діти, уважно подивіться - що у дівчинки на голові

А коли одягають віночки?

7. Самостійна робота дітей.

Діти вирізають із паперу квіти, різного кольору.

8. Фізкультхвилинка

Ми веселі діти (встають).

Любимо гуляти (рухи вправо-вліво).

Любимо співати (ля - ля -ля)

Любимо танцювати (танцюють).

Виготовлення дітьми з паперу українських віночків.

9. Підсумок заняття

Милування готовими виробами. Звіт кожного вихованця про виконану роботу.

Ой, діти, які у вас гарні віночки! Віночки ми подаруємо. Кому?

Вірно, виготовлені віночки ми подаруємо на День 8 Березня дівчаткам молодшої групи. Нашій гості сподобалось заняття, вона задоволена тим, що ви старанні, хороші діти, вмієте акуратно працювати, умієте розповідати про український віночок. А тепер пора прощатися. До побачення.

Заняття з розвитку мовлення

„Подорож у казку”

Мета: закріплювати назви одягу та взуття, вчити розрізняти доручення і виконувати їх, вчити дітей чітко на одному видиху вимовляти дво- та трискладові слова – назви диких тварин; коректувати вимову звуків; розвивати слухове сприймання; формувати комунікативні навички, вміння інсценізувати казку, виховувати бажання виконувати ролі казкових героїв, дружбу та повагу дітей один до одного, Прищеплювати любов до рідної природи та її краси.

Обладнання: атрибути до казки "Рукавичка", маски диких тварин, дитячий одяг (шапка, шуба, кофта, чоботи, тапочки, шарф, пальто), чарівні сніжинки, схеми слів.

План заняття.

1. Організаційна частина.

- Одягніть слухові апарати.

- Відрегулюйте гучність.

- Як ви чуєте?

2. Фонетична ритміка звук [С] записана на дошці.

а) Встати: ноги разом, руки зігнути на рівні грудей, лікті опущені. Підняти пальці рук до рота, тут же опустити їх униз плавними тиснучими рухами. Одночасно вимовляти.

С

б) Робота над голосом

са – а А со - о - О

су - у - У

Руки в бік. потім угору. Зміна сили голосу на голосному (а, о, у) - з тихого звучання збільшувати силу звуку в міру підняття рук. Крайня точка положення рук відповідає найголоснішому звучанню.

в) Робота над ритмом.

Промовляння з одночасним відплескуванням ритму.

саСА - оса

сеСЕ - несе

сиСИса- лисиця

г) Робота над злитністю.

Послухати. Разом з педагогом злитно прочитати речення.

Лисиця живе у лісі

3. Артикуляційна гімнастика.

Вправа "Печемо млинчика"

Почергово класти „широкого "язика то нижню, то на верхню губу.

Повторити вправу 6-8 разів.

Вправа ,, Заховаємо зубки".

„Раз"- посміхнутись, показати зубки.

„Два" - закрити рот.

4. Мовна зарядка.

Гра „Назви себе"

Педагог пропонує кожному вихованцю по черзі представитись, назвати своє ім'я: „Мене звуть Аліна. Мене звуть Слава."

5.Основна частина.

- Діти, я розкажу сьогодні казку. А яку, ви здогадаєтесь самі.

Була холодна зима. Пішов дідусь до лісу і загубив .... (Іде переодягнений в дідуся вихователь, губить рукавичку, а під деревом залишає казковий конверт).

- Що загубив дідусь?

- Дідусь загубив рукавичку.

То як називається наша казка? Казка називається „Рукавичка". Ви хочете бути казковими героями?

- Хочемо.

- Ой. а що це за конверт чарівний лежить? Розглядаємо конверт на якому напис: Яким казковим героєм ти хочеш бути?

Діти читають хором.

Кожна дитина отримує картку-схему, відгадує, яке слово там зашифроване вписує в схему необхідне слово. Відплескуючи ритм (вовк, лисиця, заєць, білка, ведмідь)

– То ким ти будеш у казці?

– Я буду вовком.

– Я буду лисицею.

– Я буду їжаком.

– Де живуть ці тварини?

– Вони живуть у лісі.

Гра „Розсипанка”.

Сурдопедагог звертає увагу дітей на макет лісу, діти помічають, що там розсипані сніжинки, а на дереві напис: „ВИКОНАЙ МОЇ ЗВДАННЯ І ПОТРАПИШ У КАЗКУ”.

Сніговичок приготував вам ще сюрприз, це чарівні сніжинки. Сурдопедагог пропонує дітям піти до лісу і вибрати собі по одній сніжинці.

На кожній сніжинці написані слова: одягни, взуй . У маленьких кишеньках із зворотної сторони букви, з яких можна скласти слова (пальто, шапка, чоботи: шуба, шарф, кофта).

Виконання доручень.

Діти читають завдання, яке написане на сніжинці:

„ОДЯГНИ" або „ВЗУЙ" і слово, яке склала самостійно

кожна дитина із розсипних букв (одягни шапку, взуй чоботи,

одягни шубу і т.д.).

Вони виконують дії тобто одягаються і взуваються після чого

звітують:

- Я одягнув шапку.

- Я взула чоботи.

- Я одягнула пальто.

- Я взув чоботи.

Розвиток слухового сприймання.

З усіма завданнями ви справилися чудово, отже вирушаємо у казку. Починаю розказувати казку, діти слухають уважно, виділені слова сприймають на слух, кого називаю, той виходить, імітуючи рухи відповідного звіра, одягає маску іде до рукавички, там ховається і каже:

- Я буду тут жить!

- Ішов лісом вовк, побачив рукавичку і вирішив там жить.

- Побачив рукавичку ведмідь, сподобалась вона йому і він зайшов туди.

- Гуляла лісом лисиця, замерзла, натрапила на рукавичку і сховалася в ній. - З гілки на гілку стрибала білка, побачила вона рукавичку і вирішила погрітися.

- Проходив біля рукавички їжак, побачив він рукавичку, вирішив туди зайти.

- Біг лісом зайчик, дуже змерз, побачив рукавичку і дуже зрадів, захотів погрітися.

От і стали всі звірі дружно жити в рукавичці, та так їм там тепло й затишно, що ніхто не хоче звідти виходити. А дідусь ішов, ішов, замерзли йому руки, хотів одягнути рукавичку, аж однієї нема.

Вернувся він шукати рукавичку. Коли дивиться лежить його рукавичка така повна і ворушиться. (Вертається вихователь

переодягнений в дідуся).

- А хто це в моїй рукавичці живе?

Діти встають І по черзі кажуть:

- Я вовк.

- Я лисиця.

- Я заєць.

- А ви всі разом хто?

- Дикі тварини - разом говорять діти.

- Як вас тут багато!

Як це вас порахувати? Може допоможете мені старому? (діти

рахують, відповідають скільки звірів у рукавичці).

Чому ви всі сховалися в мою рукавичку?

Нам холодно. Ми замерзли.

А ви тут дружно жили, не сварились, не бились?

Дружно, дружно!

Що ж, коли так, то я залишу вам рукавичку, живіть в ній. І хай вам

у ній буде тепло, ситно і затишно, а ще я хочу пригостити вас

яблуками і теплими пиріжками. (Пригощає дітей).

А зараз маю з вами попрощатись.

До побачення.

Дидактична гра

„День народження ляльки Олени"

(середня група)

Мета: ознайомлювати з традиціями сімейних свят. Закріплювати і уточнювати назви предметів українського одягу, вміння визначати колір. Вчити відповідати простими реченнями. Виправляти вади звуковимови, розвивати слухове сприймання. Вправляти у вимові словосполучень. Виховувати доброту, уважність, чуйність, ввічливість, прищеплювати любов до рідного краю.

Обладнання: лялька в українському одязі, готові форми квітів для складання вітальної листівки для ляльки, картки.

Словник: будемо гратися, лялька, гості, сорочка-вишиванка, спідничка, чобітки, віночок, стрічки, намисто, фартух, корсетка.

Хід гри

Вихователь: Добрий ранок, діти. У нас в гостях лялька Олена. Привітайтеся, діти, з лялькою.

Діти: Добрий день, лялько Олено.

Вихователь: Ми всі привіталися, а наші пальчики ще не віталися, то ж давайте, нехай привітаються і наші пальчики.

Пальчикова гімнастика.

Доброго ранку, сонце привітне!

(на слова "Доброго ранку" мізинчики правої і лівої руки поплескують один одного кінчиками на слова "сонце привітне " розчепірюючи пальчики роблять "сонечко " )

Доброго ранку, небо блакитне!

(Безіменні пальчики обох рук поплескують один одного на слова "небо блакитне" - руки піднімають вгору). Доброго ранку у небі пташки!

(Поплескують середніми пальцями, показують як літають пташки).

Доброго ранку, маленькі дубки!

(Поплескують вказівними пальцями, пальці рук розводять в сторони, роблять півоберти пальцями рук).

Я вас вітаю, люблю! (Поплескують великими пальцями).

Бо живемо мив одному краю. (Подушечками пальців обох рук поплескують один одного).

Вихователь: Ось які, діти, ми всі уважні, ввічливі, добрі. Діти скажіть мені, хто прийшов до нас сьогодні в гості? Так, лялька Олена. А чому вона так гарно одягнена?

(Підношу ляльку до вуха, лялька ніби щось говорить мені на

вухо).

А знаєте, що лялька Олена мені сказала?

Вона сказала, що у неї сьогодні день народження.

Привітаймо ляльку з днем народження.

Діти: Вітаємо з днем народження!

(Вибірково пропоную декільком дітям сказати словосполучення "Вітаю з Днем народження!").

Вихователь: Цю ляльку звати Олена

Одяг гарний ви бачите на ній,

Сорочка-вишиванка,

Спідничка, чобітки.

А на голівці в ляльки

Віночок та стрічки.

То який одяг на ляльці? (спідничка, чобітки, сорочка-вишиванка, віночок, стрічки).

(Діти почергово загинають пальчики, називаючи предмети одягу).

- Скільки предметів одягу?

Так, п'ять

- А який одяг ще є на ляльці?

(намисто, фартух, корсетка). - Так, вірно, діти, ви називали одяг, який є на ляльці.

-Діти, зверніть увагу, які різнокольорові стрічки у ляльки.

(Викликаю дітей показати та назвати жовту, зелену, синю, червону стрічки).

- Аз чого зроблений віночок? Віночок зроблений з квітів.

- Гарна наша лялька сьогодні. Вона в українському одязі.

Ми привітали нашу ляльку з Днем народження, а ще ми зробимо подарунок, вітальну листівку. (Діти виконують колективну роботу, наклеюють квіти: ромашки, мак).

- Ось яка гарна у нас листівка.

Подаруймо її ляльці. І ще раз скажемо: "Вітаємо з днем народження". Лялька дякує за вітання та подарунок. А тепер лялька хоче з вами погратися.

(Діти стають в коло. Вихователь в колі з лялькою говорить слова)

Стриб, скік! Стриб, скік! Лялька знає нас усіх. Ось до Насті (Юри, Роми) Підійшла, повернулась і пішла.

Настя: Гей, Олено, почекай! Ти зі мною пострибай!

Вихователь: Настя з лялькою стрибає усіх діток звеселяє.

Пострибала, покрутилась

Усім дітям поклонилась

(Діти плескають в долоні, дитина з лялькою стрибає, кружляє, вклоняється). (Гра повторюється 2-3 рази).

Вихователь: Діти гарно всі стрибають,

Потім весело кружляють Покружляли і втомились, Всі Олені поклонились.

Ось ми весело погрались з лялькою Оленою.

Лялька Олена хоче подякувати вам за вітання і

пригостити вас цукерками. (Пригощає)

Що треба сказати ляльці Олені?

Діти: Спасибі.

Вихователь: Ось як ми весело відсвяткували день народження ляльки Олени. А зараз ми тихенько одягнемося і підемо гуляти, а лялька Олена буде відпочивати.

Інтегроване заняття з розвитку мовлення та лічби

(старша група)

Тема: Відтворення змісту казки за запитаннями

Мета: вчити дітей за запитаннями відтворювати зміст відомих казок Ріпка" і „Рукавичка". Навчати вживати у мовленні слова-назви величин (великий, малий, високий, низький). Розвивати вміння відгадувати загадки. Формувати зв'язне мовлення слабочуючих дошкільнят. Виховувати любов до тварин , до рідної природи свого краю.

Демонстраційний матеріал: набірне полотно, книжка-скринька, кольорові конверти з площинним зображенням героїв казок „Ріпка" і „Рукавичка", тексти загадок „чарівна" торбинка.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

- Одягніть слухові апарати.

- Як ти чуєш, Олю?

- Оленко, ти мене чуєш добре?

ІІ. Фонетична ритміка (черговий звук Т)

1. Промовляння звуків з рухами.

Вихідне положення.

Встати, ноги разом, руки зігнуті на рівні грудей, лікті опущені. Різкі рухи (як удар) поперемінно то правою, то лівою рукою, яку зігнуто в кулак: униз і вбік при одночасному вимовлянні складу ТА.

2. Промовляння складів з рухами.

ТА ТО ТУ ТІ ТЕ та...то...ту...ті...те...

3. Робота над голосом і ритмом.

та та ТА ТУ ту ту ти ТИ ти то то ТО ТЕ те те ті ТІ ті

4. Робота над мовним диханням

тататататататата тототототототот

5. Робота над реченням

Тато там Таня тут Толя ліпить літак.

6. Пальчикова гімнастика Забавлянка „Цей ось пальчик":

Цей ось пальчик - мій дідусь Цей ось пальчик - мій татусь, Цей ось пальчик - моя баба, Цей ось пальчик - моя мама, Цей ось пальчик - я. Ось і вся моя сім'я.

Стиснувши пальці лівої руки в кулачок, діти слухають забавлянку і по черзі розгинають пальці, починаючи з великого.

III. Основна частина

1. Слухання віршованого тексту.

- По лісочку бігла мишка, У торбинці несла книжку. Об опеньок зачепилась - І торбинка загубилась.

Я торбинку ту знайшла,

Вам малята принесла.

Діти розглядають торбинку, дістають з неї „ чарівну " книжку казок.

- Подивіться, яка гарна книжка!

- А хочете дізнатися, що в ній, які казки там живуть? (Намагаюся відкрити книжку, але не можу її відкрити, бо вона „замкнена " на три різні замки

- Діти, щоб розкрити цю чарівну книжку, треба підібрати ключ до кожного замка. Ключі повинні відповідати геометричним фігурам, які зображені на замках.

2. Закріплення назв геометричних форм.

(Діти беруть геометричні форми: круг, трикутник, квадрат, називають їх, прикладають до кожного „ замка ", книжка відкривається дістаю звідти зелений конверт).

3. Опис конвертів за кольором і величиною

- Якого кольору цей конверт? (конверт зелений)

- Конверт великий чи малий? (цей конверт великий)

4. Відгадування загадки.

Дістаю з конверта загадки.

На городі виростала,

І великою стала.

Став дід всіх гукати,

Час нам ... рвати. Показую малюнок ріпки, діти відгадують загадку

5. Бесіда за змістом казки „Ріпка".

- Що посадив дідусь? (Дідусь посадив ріпку).

- Яка виросла ріпка? (Виросла ріпка велика).

- Кого покликав дід рвати ріпку? (Дід покликав бабусю) Виставляємо на набірному полотні площинні зображення до казки ,, Ріпка ".

6. Рахунок казкових персонажів.

- Назвемо героїв казки (дід, баба, внучка, собачка, кішка, мишка)

(Спряжене промовляння слів)

- Скільки їх всіх? (Шість)

- Скільки ріпок? (Ріпка одна)

- Давайте порівняємо за висотою діда і внучку (дід високий, а внучка - низька)

- Собачка, кішка і мишка - це хто? (Це тварини)

- Дід, бабуся, внучка - це люди. (Спряжене промовляння)

- А ви хто? (Ми діти)

7. Фізкультхвилинка.

Руки-лапки розвели, -

Догори їх підняли,

Кулачками покрутили,

Разом руки опустили,

Всі присіли на коліна -

Хай рівненькі будуть спини.

Головою покрутили,

Вправо, вліво подивились.

Щоб і ще набрати сили,

На підлогу дружно сіли,

Лапки-ніжки підтягли,

І руками обняли.

Піднялися, рівно стали,

Нахилилися помалу -

Нижче, нижче, як один,

Щоб нарвати морквин.

Пропоную дитині дістати з книжки синій конверт. Діти визначають його колір і розмір.

8. Спряжене читання загадки і відгадування її. Дивна хатка є у лісі. Вся ворушиться й дрижить. Ось сюди кабан біжить, А ще вовк іде й ведмідь, Кожен в хатці хоче жить. Дуже тісно новоселам, Вже по швах тріщить оселя. Що за дім ото лез/сить? Що ворушиться й дрижить. (Рукавичка)

9. Розрізнення запитань до казки „Рукавичка".

- Хто загубив рукавичку?

- Де дід її загубив?

- Хто перший побачив рукавичку?

- Хто другий прийшов до рукавички?

- Хто ще жив у рукавичці?

- Хто прийшов останній?

- Скільки звірят жило в рукавичці?

- Хто найменший? (Мишка найменша)

- Хто найбільший? (Ведмідь)

10. Ігрова вправа „Пригости зайчика"

Беру в руки кошик з морквинами .

- Діти, а що любить їсти зайчик? (Моркву)

- Скільки морквин у кошику? (У кошику багато морквин)

- Візьміть кожен по одній морквині.

- Скільки у вас морквин? (У мене одна морквина) Отже морквин стільки, скільки і вас. Тобто і вас і морквин

порівно. Пропоную двом дітям віддати свої морквини зайчику.

- Скільки тепер дітей? (6 дітей)

- Скільки морквин? (4 морквини)

- Чого тепер менше? (Менше морквин)

- Кого більше? (Більше дітей).

- Морквин менше, а дітей більше. (Спряжене промовляння фраз)

- Що треба робити, щоб дітей і морквин було порівну? Зайчику потрібно віддати дітям дві морквини.

А зараз ми покладемо всі морквини у „чарівну" торбинку і почастуємо зайчика. Він їх з'їсть і буде дуже вдячний, що ви його пригостили.

IV. Підсумок заняття.

- Чи сподобалися вам казки?

- З якими казковими героями ви сьогодні зустрічалися?

- Діти, а яких звірят ви найбільше любите?

- Які тварини живуть у вас у дома?

- Як ви їм допомагаєте?

Візьмемо чарівну торбинку із морквинками і віднесемо до лісу для зайчика.

Заняття з лічби

“Подарунок для мами „

(старша група)

Мета: закріплювати знання кількісної та порядкової лічби, вміння зіставляти групи предметів. Сформувати в дітей уявлення про спосіб життя рослин, навчати доглядати за ними, ознайомити з природоохоронними заходами, розвивати зв'язне мовлення, слухове сприймання, коректувати вимову. Виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: іграшкові зайці (великий та малий), кошик, гриби, яблука, суничка, шишка, квітка, фланелеграф, цифрові картки, картки з назвами предметів.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Встановлення режиму підсилення:

- Як ви мене чуєте?

- Ігоре, ти мене чуєш?

- Ти мене чуєш, Аліно?

- Як ти мене чуєш, Андрійку?

- Яке буде заняття?

- Що будемо робити? II. Фонетична ритміка.

1. Цільова установка.

- Який черговий звук?

- Черговий звук Т.

2. Робота з профілем звука, артикуляційні вправи.

3. Промовляння звука Т за допомогою рухів. Вихідне положення:

Встати, ноги разом, руки зігнуті на рівні грудей, лікті опущені. Різкі рухи (як удар) поперемінне то правою, то лівою рукою, які зігнуто в кулак: униз і вбік при одночасному вимовлянні складу ТА.

4. Промовляння складів з рухами. ТА ТО ТУ ТІ ТЕ

та – то – ту – ті – те

5. Робота над голосом і ритмом. та та ТА ТУ ту ту

то то ТО ТО ті ті

6. Робота над мовним диханням.

та та та та та та та

то то то то то то то

Називання днів тижня на одному видиху.

Понеділок, вівторок, середа, четвер, п'ятниця, субота,

неділя.

7. Робота над реченням.

Таня танцює. Діти танцюють.

8. Підсумок фонетичної ритміки.

ІІІ. Мовна хвилинка.

- Який сьогодні день?

- Яка погода надворі?

IV. Основна частина.

1. Сприймання казки на слух.

- Діти, я розкажу вам сьогодні казку. Мешкали в лісі мама Зайчиха і Зайченя. Зайченя було дуже мале - воно лише нещодавно народилося. Одного разу мама послала його назбирати до обіду грибочків. Зайченя взяло кошика і пішло виконувати мамине доручення. Шукало старанно - зазирало під кожне деревце. Ось і кошик повний . Зайченя хотіло дізнатися, скільки ж грибочків воно назбирало. Але як це зробити, не знало. Скажіть, малята, як можна дізнатися скільки грибочків у кошику?

2.Кількісна і порядкова лічба.

Діти відповідають, що треба викласти із кошика і полічити грибочки.

- Ходи - но, Ігоре, виклади грибочки, які зібрало Зайченя. А тепер усі гуртом будемо лічити: один грибочок, два грибочки, три грибочки, ... вісім грибочків.

- То скільки їх разом?

- Вісім грибочків.

- А зараз порахуємо по порядку.

- Юро, починай рахувати. Діана продовжить рахунок. А зараз усі разом порахуємо: перший грибочок, другий грибочок,

третій грибочок............... восьмий грибочок. (Гриби збираю в

кошик).

- Слухайте далі казочку. Зайченя дуже любило свою маму, то ж захотілося йому потішити її гарним подарунком. Але не знало, що саме подарувати: цікавий гриб, шишку чи полуничну.

3. Просторове розміщення предметів (ігрові вправи). (Викладаю на фланелеграфі предмети: шишку, грибочок і полуничку).

- Скільки тут предметів?

- Три.

- Де знаходиться шишка?

- Шишка знаходиться ліворуч.

- Де знаходиться гриб?

- Гриб знаходиться праворуч.

- Де знаходиться суничка?

- Суничка знаходиться посередині.

- Який предмет перший?

- Який останній?

4. Фізкультхвилинка.

Позбігалися зайчата, Виглядали маму й тата. Ось так, так лапку до лапки, Ось так, панамку до панамки. Ось так, вусом поморгали, Ось так, так гарно пострибали.

5. Ігрова вправа. „Порівняй, де більше".

- Зайченя подумало, що найсмачнішим для матусі подарунком буде полуничка. Але ж ягідка така маленька, а Зайченя любило свою маму і хотіло потішити її великим подарунком. Ось що воно знайшло (показую яблуко].

- Що це?

- Яблуко.

Зайченя назбирало багато яблук. (Викладаю на фланелеграфі вгорі чотири яблука, а внизу п 'ять яблук).

- Ось такі гарненькі яблучка!

- Діти, скільки їх у верхньому ряду?

- Чотири.

- Андрій, візьми цифру чотири і постав поряд.

- Скільки яблук у нижньому ряду.

- П'ять.

- Діано, бери цифру п'ять і постав поряд.

- Діти, де більше яблук?

Унизу.

- Де менше яблук?

- Вгорі.

- Яке число більше ?

- П'ять.

- Яке число менше?

- Чотири.

6. Життя рослин і дбайливе ставлення до них.

- Зайченя поміркувало та й каже саме собі: „Моя мама варта ще кращого подарунка. Яблучко вона з'їсть, а мені хочеться подарувати їй щось таке, що довго тішитиме її"". І пішло воно далі. Бачить Зайченя квітку. Квітка гарна, тендітна, сонцю радіє. Воно розповіло їй, що шукає найкращий подарунок для мами, але ніяк не може знайти. Потім Квітка замислилась і каже Зайченяті: „Коли хочеш, подаруй своїй мамі мене!" Зайченяті жаль було рвати Квітку. Воно швидко пострибало додому і невдовзі привело до Квітки маму: „Люба матусю, дарую тобі цю квітку. Нехай вона тут росте і тішить усіх мешканців нашого лісу". У лісі росте багато квітів, дівчатка і хлопчики гуляють там, але квітів не рвуть, не псують. І ви теж маєте берегти природу, дбайливо ставитися до квітів, адже вони є окрасою нашого життя.

7. Розвиток слухового сприймання.

- Діти, я буду називати назви тварин, а ви будете уважно слухати і класифікувати: домашні, дикі.

- Ведмідь, вовк, їжак, лисиця - дикі тварини.

- Корова, свиня, собака, кішка - домашні тварини.

8. Ігрова вправа „Зайченята".

- Зараз ви будете зайченятами (одягання масок). Я покажу цифру, а ви підстрибнете стільки ж разів.

Доки ми милувалися красою лісу, нам знову довелося зустрітися з Зайченям і його матусею. Вони прийшли провідати свою квітку й полити її, бо в лісі давно не було дощу.

- А навіщо рослинам потрібна вода?

- Без води вони загинуть.

Квітка дякує за турботу й вклоняється матері та її синочкові своєю барвистою голівкою.

У. Підсумок заняття.

- Молодці, діти, всі гарно працювали, правильно відповідали на поставлені запитання. Я бачила, що всі умієте рахувати в межах вісьми, вмієте порівнювати кількість предметів, знаєте тварин, які живуть в лісі. Всі справилися з поставленими завданнями. Оцінювання фішками.

Спортивна розвага

"Веселі ігри дідуся Андрія і бабусі Марусі"

Мета: ознайомити дітей з назвою нашої держави, національністю людей нашої країни, державним символом - прапором. Виправляти вади звуковимови, розвивати слухове сприймання. Розвивати у дітей фізичні і вольові якості в умовах змагання. Виховувати почуття любові до рідного краю і бережне ставлення до державного символу -прапору, повагу до рідних людей старшого віку.

Хід заняття

Святково прикрашений зал. На столі - український рушник, ваза з калиною і маленьким прапорцем, карта, глобус.

Діти в шортах і футболках з прапорцями в руках, під

ритмічні удари бубна, в колоні по одному заходять до залу,

обходять велике коло, при цьому перешиковуючись у дві

колони.

Виконання загально-розвиваючих вправ.

Хлопчики й дівчатка,

Колони підрівняйте,

Й розминку-веселинку

Зі мною починайте.

1. Піднімання рук угору (6-7 р.) В.п. -- ноги нарізно, з 2- ма прапорцями руки опущені.

2. Нахили вліво-вправо(6 р.).

В.п. - ноги на ширині плечей, руки вгорі.

3. Повороти в сторони (8 р.) В.п. - сидячи на підлозі, ноги разом, руки на поясі.

4. Присідання В.П. о.с., руки перед грудьми з прапорцями.

5. Стрибки. В.п. - о.с.

1- ноги стрибком на ширину плечей руки в сторону.

Перешикування в колону по одному, поставити прапорці у відерце (або корзину)

- А зараз, діти, підійдіть всі до мене, я хочу вас про щось запитати.

- А чи знаєте ви, в якій країні ми з вами живемо? (або як зветься наша країна?)

- Україна (читаємо картку).

- Ось подивіться це - карта. А ось тут ми з вами живемо. (Ще раз читають всі разом, повторюють).

- А як звуться люди, які проживають на Україні? (показую картку і разом читаємо - українці).

- А чи знаєте ви, що це? Це - прапор (прапорець), він є символом нашої Держави.

- А які кольори він має? Вірно, жовтий і голубий (читають картки).

З давніх-давен українці славилися своєю силою, мужністю і спритністю. Ось і сьогодні ми з вами те ж покажемо, які ми сильні і спритні, будемо змагатися, гратися в різні ігри. Що будемо робити?

Будемо гратися. Давайте поділимося на дві команди і

розпочнемо наші змагання.

Ой, ви подивіться, а хто це до нас завітав? (Дідусь).

Добрий день, дідусю!

Добрий день, любі малята!

Ми з бабусею Марусею почули, що у вас сьогодні свято і вирішили прийти до вас у гості , але бабуся по дорозі десь загубилася. Ви не бачили її? (ні)

Давайте всі разом її покличемо.

Бабусю!" Бабусю!

А ось і я! Доброго дня вам, мої хороші.

Подивіться, що я вам принесла?

Що це? (м 'ячі, палиці,).

Спасибі, бабусю.

Ми з дідусем також хочемо з вами погратися, ми

знаємо багато цікавих ігор.

1. "Хто перший перенесе м'яч" (на брязкальці).

2. "З обруча в обруч"(стрибки).

3. "Проповзти на колінах"(між кеглями).

4. "Кольорові М'ячики"

Рухлива гра "Відгадай хто це?" (Закріпити імена дітей. Розвивати слухове сприймання).

Під час змагань звертати увагу на правильність виконання вправ, називати спортивний інвентар - м'яч, обруч, кегля, палиця; закріплювати назви кольорів -червоний, зелений, жовтий, синій.

Ось і надійшло до кінця наше свято. Сьогодні ми

побачили, які ви всі сильні, спритні, уважні. Діти, а що

ми з вами робили?

Ми гралися.

А хто був у нас в гостях? (Бабуся і дідусь). Ви всі їм дуже сподобались і вони вас пригощають.


Кiлькiсть переглядiв: 144

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.