Заняття з малювання

(середня група)/Files/photogallery/744/щгшг.jpg

Тема: Малювання за казкою „.Колобок”.

Мета: вчити дітей передавати сюжет казки "Колобок" вибираючи епізод за бажанням, створюючи творчу композицію. Закріплювати вміння малювати дерева і звірів. Розвивати зорову пам'ять, мислення, мову, слух, творчу уяву, окомір, дрібну моторику рук. Виховувати зосередженість і інтерес до народної творчості рідного краю, до звичаїв народу та любов до природи та її краси.

Матеріал: альбоми, олівці, декорація лісу з Колобком, зразки малюнків: "Зустріч Колобка із зайчиком", "Зустріч Колобка з вовком," "Зустріч Колобка з ведмедиком", "Зустріч Колобка з лисичкою", "Колобок в дорозі", пісенька Колобка в грамзаписі.

Попередня робота з дітьми.

Розгляд з дітьми малюнків людей у національних українських костюмах. Знайомство дітей з українськими стравами. Розглядання предметів домашнього вжитку, що використовувались раніше людьми на селі. Читання казки "Колобок" і розглядання ілюстрацій до неї.

Хід заняття/Files/photogallery/744/щ0пг8з.jpg

1. Організація дітей.

Діти заходять в групову кімнату, вітаються з гостями і стають на свої місця.

2. Фонетична зарядка (черговий звук „М"). Ізольована вимова звука „М" (коротко, протяжна). Читання скяад,ів:(виконаннярухів) МА-МО-МУ-МИ-МЕ-МІ.

Читання слів:

МАМА, МОЛОКО, МИЛО.

Читання фраз:

МАМА МИЄ МАШУ

Слухове сприймання:

а. Перекличка дітей.

б. Як тебе звуть?

в. Як звуть хлопчика, дівчинку?

3. Повторення вивченого матеріалу на тему

"Навчальне приладдя".

- Віталик, що лежить у тебе на столі?

- У мене на столі лежать альбоми і олівці.

- Алла, що лежить у тебе на столі?

- У мене лежать на столі олівці.

- Женя, що лежить на столі у тебе?

- У мене на столі лежать альбом і олівці.

- Діти, що ми будемо робити?

- Ми будемо сьогодні малювати (відповіді дітей індивідуально і хором).

4. Основна частина заняття.

Включаю магнітофон, діти слухають пісеньку "Колобка".

- Діти, хто це співає?

- Це співає Колобок

Вірно, діти, це співає Колобок ( звертаю увагу їх на декорацію лісу з Колобком).

- Діти, що ви бачите тут?

- Я бачу дерево, ялинки.

- А я бачу траву, кущі квіти.

- А я бачу Колобка, діда і бабу.

- Що робить Колобок?

- Колобок біжить.

- Якого кольору Колобок?

- Колобок жовтий.

- Які частини тіла у Колобка?

- У Колобка є очі, ніс, рот.

- Колобок сердитий?

- Ні, Колобок веселий, він сміється.

- Діти, а де зараз знаходиться Колобок?

- Колобок у лісі.

6. Самостійна робота.

7. Індивідуальна допомога слабшим учням.

8. Фізхвилинка.

/. Малювали ми й трудились Наші рученьки втомились А щоб гарно малювати Треба пальці розім'яти Руки кілька раз тріпнемо Й малювати знов почнемо.

2. Вправи для пальчиків:

а. "долоні на столі";

б. "долоня-кулак";

в. "замок".

9. Аналіз робіт з участю дітей.

10. Підсумок заняття.

Діти, сьогодні ви малювали гарно, на запитання відповідали вірно, всі були уважні, малюнки у вас цікаві. Разом з дітьми виясняю моральні якості лисички і Колобка.

Діти, Колобок слухняний?

А яка ж у нас лисичка, діти?

Отже, Лисичка хитра, а Колобок пустун. До лісу самому ходити не можна, бо може трапитись біда, як із Колобком.

Діти, то як називається казка за якою ми сьогодні

малювали?

Казка називається "Колобок".

Цю казку для вас придумали українці, тобто люди, які живуть в нашій країні. Розглядаючи ілюстрації до цієї казки, ми побачили, як жили люди раніше в селі, які в них були будівлі і житло, одяг та речі побуту, що їли. Заняття наше закінчено, відпочивайте.

Заняття з лічби

(Старша група)

Теми заняття: Додавання і віднімання в межах десяти

Мста заняття: Формувати вміння і навички розв’язувати

приклади на додавання і віднімання, порівнювати числа в межах 10, розв'язувати прості задачі; закріпити нумерацію чисел в межах 10. назви геометричних фігур. Розвивати мову, пам’ять, логічне мислення. Виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, любов до природи, бережливе ставлення до навколишньої!).

Обладнання: Герої казки „Колобок", цифри, демон граційний матеріал, перфокартки, роздатковий матеріал для самостійної роботи, геометричний матеріал, запис на магнітофоні співу пташок, фізкультхвилинки.

Хід заняття./Files/photogallery/744/швшв.jpg

I. Організаційний момент.

Встановлення режиму підсилення:

- Як ви мене чуєте?

- Ти мене чуєш, Дмитре?

- Як ти мене чуєш, Оленко?

- Віталику, ти мене чуєш добре?

- Кого я назвала? Повтори, Олю.

- Яке буде заняття?

- Що будемо робити?

II.Фонетична ритміка.

1. Цільова установка.

- Який черговий звук?

- Черговий звук Т.

2. Робота з профілем звука, артикуляційні вправи.

3. І Іромовляння звука Т за допомогою рухів. ЕЗихідне положення:

Встати, ноги разом, руки зігнуті на рівні грудей, лікті опущені. Різкі рухи (як удар) поперемінне то правою то лівою рукою, яку зігнуто в кулак: униз і в бік при одночасному вимовлянні складу ТА.

4. Промовляння складів з рухами. ТА ТО ТУ ТІ ТЕ

та---- то— ту— ті— те—

5. Робота над голосом і ритмом.

та та ТА ТУ ту ту ти ТИ ти

то то То ТЕ те те ті Ті ті

6. Робота над мовним диханням.

тататагататататата

тототоготоготото

Називання днів тижня на одному видиху.

понеділок, вівторок, середа, четвер, п'ятниця, субота, неділя.

7. Робота над реченням. ... танцює ...

... танцюють ...

8. Підсумок фонетичної ритміки.

ІІІ. Мовна хвилинка.

- Яка пора року?

- Який зараз місяць?

- Яка погода?

Так, надворі тепло, сонячно, гарно. І сьогодні я розповім вам, що трапилось одного осіннього сонячного дня. Отже слухаємо... Жили-були дід та баба. Одного разу дід просить бабу спекти Колобка. Послухала баба діда, принесла борошно і замісила тісто...

ІУ. Пальчикова гімнастика.

Імітування рухів замішування тіста та випікання_коло6ка. Випекла баба Колобка і поставила його на вікні. А Колобок був дуже

допитливий, зістрибнув він з вікна

і покотився дорогою...

У. Усний рахунок.

1. Ребус.

А дізнаємось ми як називається ця казка, коли розгадаємо ребус. Поставте цифри по порядку і прочитайте ребус.

6514372 1234567

ОБКОЛКО КОЛОБОК

Отже, спекла баба Колобка і поклала на вікні щоб прохолов. А він не послухався баби, та й покотився дорогою до лісу.

2. Пряма й обернена лічба в межах 10.

- Що росте в лісі? (Відповіді дітей)

Пряма лічба

- Давайте порахуємо грибочки

Обернена лічба

- А зараз зберемо грибочки у кошик.

3. Слухове сприймання голосів птахів.

а) слухання магнітофонного запису співу пташок.

- Що ви чули? (Співали пташки)

- А де так співають пташки? (У лісі)

І наш Колобок також покотився до лісу. Котиться він, слухає спів пташок. А ось хтось стукає. Хто це? Учні за малюнком називають пташку, ( дятел)

б) Слухове сприймання кількості звучань. - Скільки разів стукав дятел?

-5

-8

-9

Покотився наш Колобок далі, а назустріч йому Заєць. Побачив Колобка та й каже: "Колобок, колобок, допоможи мені розв’язати задачу, а ні - то з’їм тебе!"

УІ. Розв'язування задачі.

По дорозі зайчик біг,

Ніс 8 яблук на пиріг.

З упали, покотились.

Скільки яблук залишилось?

а) відповіді на запитання

- Скільки яблук було?

- Скільки яблук впало?

- Якою дією будемо розв'язувати задачу?

б) розв'язування задачі (запис у зошитах) Попрощався Колобок із Зайцем і покотився далі...

А тут знову перешкода -Вовк заступив дорогу: „Колобок-Колобок, я тебе з "їм, якщо не виконаєш моє завдання".

VII. Порівняння чисел в межах 10. Діти порівнюють числа на перфокартках

VIII. Фізкультхвилинка.

- Колобок дуже задоволений тим, що ви виявилися справжніми друзями та запрошує вас потанцювати з ним.

Звучить пісня „Дружба".

Діти, сприймаючи на слух музику, танцюють. Коли музика виключається, діти зупиняються.

Попрощався Колобок з Вовком та покотився далі. А назустріч йому Ведмідь: „Колобок-к'олобок, допоможи мені накрити на стіл, а ні то з’їм тебе". Засумував Колобок, боїться, що з’їсть його Ведмідь. Діти, давайте допоможемо Колобку.

IX.Розв'язування прикладів.

1. „Щоб був швидше чай готовий - накрити чайники кришечками" Діти вираховують приклад на чайнику та накривають кришечкою з правильною відповіддю.

2. „Налити в чашку чаю"

Діти вираховують приклади на чашечці та підставляють блюдце з правильною відповіддю.

Покотився наш Колобок далі. А тут нова зустріч –хитра Лисичка: ,,Колобок-Колобок, я тебе з’їм, якщо не виконаєш моє( завдання".

X. Робота з геометричним матеріалом.

1. Гра - лото „Геометричні фігури".

2. Називання геометричних фігур.

3. Виконання доручень. - Дай трикутник, квадрат ...

Молодці діти, з вашою допомогою впорався Колобок і з останньою перешкодою на шляху.

XI. Підсумок заняття.

- Чи сподобалося вам заняття?

- Що робили?

- Гарно говорили, рахували, розв'язували задачу, відповідали на запитання, порівнювали числа .

Колобок вам дякує за допомогу та дарує на згадку подарунки (медальки із зображенням колобка).

Свято осені казкове...

Лунає пісня "Свято починається"

Спочатку до залу заходять хлопчик і дівчинка. Несучи кошики, вони дістають із них жовто-зелені листочки і розсипають їх по залу. За ними заходить Осінь, вбрана в червоне намисто, український костюм; на голові барвистий вінок. Ця дія відбувається під звучання пісні ( приспів повторюється двічі). Ведуча заохочує присутніх до оплесків на звучання приспіву. Осінь:

Любі діти, мами й тати

В дитсадку осіннє свято.

Це для вас усіх розвага.

Починаємо! Увага!

(звучить фонограма пісні "Ку-ку-рі-ку, сонечко! Діти старшої групи виконують український таночок.

По закінченню таночка зупиняються півколом до глядачів.

Осінь:

Ой, які ви всі гарненькі

І вродливі, й чепурненькі!

Покажіть рожеві щічки,

(діти плескають пальчиками по щічках)

Ваші любі, милі личка!

(взявши обличчя в долоні, похитують голівками).

Маю я вінок із листя

Ще й калинове намисто,

Я кружляю по стежинах

З гроном стиглим горобини,

За птахами в дальній вирій

Сиплю листячко із гілля.

(Промовляючи виконує відповідні дії).

Діти, ви мене впізнали?

До вас Осінь завітала.

Ведуча. Привітаємо нашу дорогу чарівницю Осінь

(діти плескають в долоні, вітають гостю).

ВедучаДіти! Ми вже з вами давно помітили, що на деревах пожовкло листя і попадало на землю; на вулиці менше світить сонечко і стає холодно. Давайте назвемо осінні місяці.

(Діти хором відповідають: Вересень, Жовтень, Листопад).

Осінь. А пригадайте, які події відбуваються у вересні?

Ведуча (разом з дітками).

У вересні дітки йдуть до школи, приїжджають у наш садочок і теж починають навчатися. У садах достигають яблука і груші, а на городах зріють овочі. Жовтень золотить листя у парку та в лісі, проводжає птахів у вирій. Листопад зривів лис і я і дерев та кущів і вкриває землю першими морозами

Осінь. Не сумуйте, діти, що ясне сонечко вже мало гріє, що повіває холодок, осипались листочки з дереш, а небо захмарилось дощами. Зате я подарувала вам духмяні фрукти і овочі, яких вистачить до наступної осені. Подивіться, які гарні...

(Вказує на вітрину, де стоять кошики з овочами, фруктами, горіхами, 6урячками, морквою, картоплею, часником).

Ведуча:А зараз підемо на город і побачимо, що там росте

(Під веселу музику діти в масках овочів рядочками шикуються по всьому залу).

Осінь. Як багато росте овочів, а в мене є гілочка горобини, вона чарівна. І до кого доторкнеться, той відразу підросте.

(Проходить між рядами, торкається "овочів" і вони "підростають". Найбільшим "виростає" Гарбуз (роль гарбуза виконує дорослий).

Осінь. Он який Гарбуз виріс на городі! Ну-мо, наш Гарбузе, виходь і родину всю виводь.

Гра „Гарбузова родина".

(На музику приспіву виходять овочі "огірочки", "бурячки" і т.д., танцюють).

Ведуча. Запрошуємо тебе, наша люба Осінь, відвідати наш „пташиний двір!" Осінь підходить в куточок залу, де біля імпровізованої хатинки присіли "курчатка" біля "квочки"; торкається їх гілочкою горобини і курчатка підростають". Виконується танок "Пташиний двір" (див. Додаток 2). Ведуча: У нас біля садочка росте дерево горобини (показує яскравий малюнок). На ньому ви бачите червоні ягідки. Вони називаються горобинки. Ось ми одягнемо наголівнички для хлопчиків і дівчаток. Вони подарують нам таночок, який називається "Стиглі горобинки"(Додаток 3 )

Ведуча.Що це котиться в травиці?

Це ж квасоля, подивіться!

(Розсипає з двох відеречок квасолю.)

Допоможуть хай малята

Нам квасолю позбирати.

(2 команди збирають квасолю).

Осінь:Молодці! Швидко зібрали квасолю! А тепер давайте пригадаємо, що в цю пору можна знайти в лісі? Діти відповідають: ("гриби"). Отже, зараз наші діти подарують вам таночок "Ідемо по гриби"(Додаток 4)

Ведуча:Наші діти за це літо також підросли, стали сильнішими і спритнішими. І зараз ми пограємось і визначимо, хто з вас прудкіший?

Проводиться гра "Хто швидше?" (Діти діляться на дві команди і попарно долають відстань, стрибаючи в мішку). Осінь:

Я дякую вам, діти,

Що так гарно мене зустрічали.

Ми тут і вами весело грались,

Співали й танцювали

То ж ростіть на радість всім.

Вчіться, грайтеся, мужнійте!

(Осінь разом з ведучою роздають малюкам фрукти.) Під веселу музику діти виходять із залу.

Тобі, весно, весняночко,

дзвенять наші співаночки!

Діти сидять на стільчиках. На екран проектуються картинки весни. Коли діти їх переглянули, затримати кадр на весняному пейзажі.

Ведуча І.

Діти! Як радісно нам, що закінчилась зима і настала весняна пора. Вже немає снігу. Гріє сонечко. Розпускаються перші весняні квіти. Вся природа оживає.

Можна грітися на сонечку, бігати на травичці, гратись і веселитись. Прийшла весна.

Ведуча ІІ.

Довшає, довшає день,

Більшає в лісі пісень.

Сніг потемнів, наче зна:

Скоро вже, скоро весна!

Ведуча І.

Сонце раніше встає,

Радості нам додає

Радість, як мати ясна.

Діти! Іде вже весна!

(Під музичний супровід заходять Весна і Сонечко).

Весна.

Добрий день, Добрий день!

Будемо співати пісень,

Прославляти радісно

Цей весняний день!

Сонечко.

Хочу всіх я зігріти,

Хочу з вами порадіти,

Під моїм промінчиком

Виростайте, квіточки!

І міцнішайте й кращайте,

Любі мої діточки!

Ведуча ІІ.

Знову сонечко принесло весняне тепло.

Під його промінчиком все вже ожило.

Із трави і квітів тчуться килими,

Сонечко в садочку бавиться з дітьми.

Хоровод «ВЕСНА»

Ведуча І.

Знов далеко в синім небі

Линуть перші журавлі.

І на землю посилають

Свій привіт:«курли-курли».

Інсценізація пісні «Гляньте, діточки»

(на спів останнього куплету Весна і Сонечко стають в коло і танцюють з дітьми)

Перед грою одягнути маски Гусочок – Даша, Вадік, Настя, Качки – Альона (ст. гр.), Оля С (ст. гр.), . Денис Журавлі – Богдан К., Коля, Інна (ст. гр.)
1.Гляньте, діточки малі,

Прилетіли журавлі,

Прилетіли журавлі,

Сіли собі на ріллі,

Та все кличуть «Кру, кру, кру,

Стрічайте весну!»

2.Гляньте любі діточки,

Прилетіли гусочки.

Гуси прилетіли, за ставочком сіли

Та все кличуть «Ге-ге-ге,

Вже до нас весні іде»

3. Гляньте, любі діточки,

Прилетіли качечки,

Качечки прилетіли,

На лужочку сіли.

Сіли собі на лужок,

Завели кривий танок.

4. Журавлі і гусочки

Ще й сіренькі качечки

Крильми стрепехнули,

Вгору полинули!

Люди ж кажуть:

«То весна

В гості вже до нас прийшла!/Files/photogallery/744/щаьащ.jpg

(після хороводу одягнути Вадіка, Богдана К., Альону, Свету, Олю, Настю на танець з м’ячами)
Тобі, весно, весняночко,

Дзвенять наші співаночки!»

Вірш (Оля).

Ой, як світить сонечко ласкаве,

Навкруги усе таке цікаве,

Я вітаю сонце й вітер

І весняні перші квіти.

Весна

Я бачу, що вам подобається гратись на сонечку, танцювати. Я хочу розказати вам, що навесні люди сіють зерно, перекопують землю, садять картоплю. Весною садять дерева та кущі, щоб до осені виросли соковиті плови.

Давайте з вами повторимо, які ви знаєте овочі та фрукти.

(зображення проектується на екран)

А хто відгадає мої загадки, отримає гостинець.

1. Зійшли сніги, шумить вода,

Буяє травка молода,

Все оживає. Коли це буває? (навесні)

2. Без рук, без ніг,

А двері й вікна відчиняє (вітер).

3. Вдень на небі гуляє,

А ввечері на землю сідає (сонце)

Ведуча І.

Любо всім малятам

Сонечко стрічати

(після танцю з м’ячами одягнути на лісовичків Богдана К., Вадіка, Дениса, Колю)
Край струмочка гарно їм

Гратися й стрибати!

Танець з м’ячами.

Гра «Жук»

Весна.

А зараз підемо з вами на весняну поляну і пограємось. Гра називається «Жук». Хто буде «жуком»?

(Діти стають в коло)

Ми визначимо лічилкою, хто буде в нас «жуком».

Перепілочка літала,

Своїх діток рахувала.

Раз, два, три – а четвертий звідси йди.

(Діти в колі, тримаючись за руки, присідають, а «жук» переступає через сплетені руки. То в коло, то з кола. На слова «Ой грай, жуче!» – діти плескають в долоні, а «жук» пританцьовує. Із закінченням співу обирає замість себе іншу дитину.

Після музичного вступу діти ведуть хоровод «Пішли діти в ліс проліски збирати»)

Ведуча ІІ.

Оля і Настя розкажуть вірш про бджілку.

Вірш «Бджілка» (Оля)

Ведуча ІІ.

Іде весна. Вже чути перший теплий подих.

Пливе весна з дзюрчаннями струмків.

Летить весна на білих хмарах-конях,

Біжить весна по зелені лісів.

Розквітли квіти для весни-красуні,

Співають птахи їй пісні дзвінкі.

Вона принесла неба чистий промінь.

І ніжний дзвін джерел, річок, ставків.

Ведуча І.

Іде матуся. Очі сині-сині

І усмішка квітує на устах.

Іде матуся по зеленій ниві,

І де матуся по своїх літах.

У ній краси суцвіття кольорове,

В душі ласкаві річечки дзюрчать.

Несе добро матуся у долонях

А поряд ніжність і любов летять.

Ведуча ІІ

Весна і мама. Як їм це вдається?

Весна і мама різні й схожі так.

Ведуча І.

Радіє мама і весна сміється,

Вони щасливі. Це – хороший знак.

Ведуча І.

До нас із лісу весняного

Лісовички прийшли

І своє вітання щире

Матусям рідним принесли!

Танець лісовичків.

Ведуча ІІ.

А зараз наші діти хочуть потанцювати зі своїми татами і мамами.

Танець з батьками

Ведуча ІІ.

Будьте багаті, як земля!

Ведуча І.

Будьте красиві, як весна!

Весна і Сонечко (разом):

Ростіть здоровими і щасливими

На радість татові і мамі!

Зміст

1. Від батьківського порогу - у широкий світ...............................2

2. Особливості пізнання навколишнього світу

дітьми з вадами слуху.................................................................5

3. Виховання любові та пошани до рідних і близьких -перший

крок до вивчення рідного краю..................................................8

4. Ознайомлення з природою – провідний напрямок

в роботі з краєзнавства............................................................11

5. Використання елементів краєзнавства для розвитку

творчої особистості слабочуючої дитини.............................17

6. Гра як важливий чинник формування

соціальної активності дошкільників......................................21

7. Роль музично-ритмічних занять і позакласної роботи в

збагаченні знань слабочуючих дітей про традиції, звичаї,

культуру рідного краю..............................................................25

8. Співпраця сурдопедагогів і батьків – запорука

успіху в краєзнавчій роботі зі слабочуючими

дошкільниками ..........................................................................32

9. Ми віримо в наше майбутнє......................................................34

10. Панорама творчих занять........................................................36

Кiлькiсть переглядiв: 79

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.