Тема:

Правила відліку географічної широти і довготи. Географічні координати свого населеного пункту.

Мета:

Закріпити знання про географічні координати; формувати вміння визначати їх; удосконалювати навички роботи з картою; виховувати допитливість, естетичні смаки.

Обладнання:

фізична карта, атласи, контурні карти, схеми.

Тип уроку:

формування вмінь та навичок.

Зміст уроку І . Організаційний момент.

II.Мотивація навчальної діяльності.

У відомому романі Жуля Верна "Діти капітана Гранта" мандрівники знали лише широту місця катастрофи капітана Гранта (37 пд.ш.), але таку широту (місце катастрофи) мають усі точки, що лежать на цій паралелі. Ось і довелося героям подорожувати навколо Землі майже по всій паралелі.

/Files/images/подл.jpg

Щоб точно визначити місце катастрофи треба було знайти не тільки його широту, але й довготу.

III.Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

На уроці ми будемо формувати та вдосконалювати вміння визначати географічні координати, розвивати вміння працювати з картою.

IV.Інтелектуальна розминка.

/розгадування віршованих загадок/

Буваю я південна і північна,

Це наукова істина одвічна.

Ще від екватора вам завжди треба йти,

Щоби мене на карті віднайти.

Про що йдеться? Які лінії називають паралелями? - Знайти їх на карті.

Послухаємо наступну загадку.

Коли мене знайти ти забажаєш,

То лиш на схід чи захід вирушаєш..

На карті є один важливий пан:

Це Грінвіч — нульовий меридіан.

Від нього треба завжди крокувати,

Щоби мене знайти й не заблукати.

Про що тут ідеться? Що таке меридіан?

Дайте визначення та покажіть схематично.

Що це за пан Грінвіч і чому його так називають? Покажіть на карті.

За нами віднайдеш

Оттаву, Київ, Делі,

Париж, Канберру, Рим

Й оазис у пустелі.

Ви, певно, здогадались, як нас звати?

Географічні ми... (координати)

Розповідьвчителя

Географічні координати — своєрідна географічна адреса будь-якої точки земної поверхні. І дуже важливо навчитися їх визначати.

По паралелях визначають географічну широту-відстань у градусах від екватора до певного місця. Розрізняють широту північну (пн.ш.) для точок, що розташовані на північ від екватора, та південну (пд.ш.) — на південь від нього. Географічна широта екватора - 0°, а полюсів - 90° пн. ш., 90° -пд.ш.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

Виконати завдання

Сьогодні ми з вами будемо рятівниками. Мною отримано телеграму:

1. «Страшна епідемія, пришліть літак за координатами: 10° пн. ш., 4°зх. д.;

15° пн. ш., 25° сх. д.»

Перша робота виконується в парах «сильний — слабкий».

2. А ось інформація для тих, хто зустрічає мандрівників: «Корабель знаходиться на 20° пд. ш., 82° сх. д.

Кінцевий пункт рейсу — порт, координати якого — 38° пн. ш.,9°зх. д.».

3. База китобійної флотилії розташувалася на 60° пд. ш. і 160° з. д.

За розпорядженням начальника флотилії судна повинні вирушати на промисел за китами в таких напрямах від бази: судно № 1 — на північ до 50° пд. ш., судно № 2 — на захід до 180° з. д., судно № 3 — на південь до 70° пд. ш., судно № 4 — на схід до 130° з. д. Позначити на карті місцезнаходження бази точкою, а напрями промислових суден від бази до їх кінцевих пунктів стрілками.

4. На великому острові, центральна частина якого розташована на 19° пд. ш. і 47° с. д., водяться найменші напівмавпи (довжина їх тіла 12 см). На карті або на глобусі визначте, який це острів. (Мадагаскар.) На контурній карті півкуль написати його назву. Яка його найбільша довжина і ширина в кілометрах?

/Files/images/иттбд.jpg

VII.Підсумок уроку.

"Прес-конференція" Обговорення результатів роботи на уроці. Що маємо в результаті? Що не вдалося? В якому напрямі слід працювати.

VIII.Домашнє завдання.

Параграф 8.

Кiлькiсть переглядiв: 64

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.