Презентація до заняття

Тема. Автоматизація звука [б]. Диференціація звуків [с]-[ш] у прямій позиції в складах, словах і фразах. Фрази на тему: «Мій слуховий апарат». Текст «Київ – столиця України».

Мета: продовжувати працювати над вдосконаленням мовного дихання, формуванням уміння змінювати силу голосу; автоматизувати вимову звука [б], розрізняти вимову звуків [с]-[ш] у прямій позиції на мовному матеріалі складів, слів та фраз; закріпити знання фраз на тему: «Мій слуховий апарат»; ознайомити з текстом; працювати над осмисленням, слуханням і читанням; формувати уміння виконувати доручення, робити звіт, відповідати на запитання; учити складати речення; розвивати слухову, слухо-зорову пам'ять, логічне мислення, формувати навички інтонаційного мовлення, виховувати інтерес до навчання, коригувати звуковимову.

Обладнання: книга, комп’ютер, картки, картинки, текст, таблички, іграшки.

Хід заняття

І. Привітання. Психологічний настрій на заняття.

- Добрий день! (ім’я учня)

- Заплющ очі (три сплески долонями).

- Скільки разів плескали в долоні? (3)

(Коли учень розплющує очі, з’являються дві пташки з пальчикового театру, махають: «Привіт!»).

- Привітайся!

- Допоможи привітатися пальчикам.

(Учень виконує вправи пальчикової гімнастики: «Пальчики вітаються»)

ІІ. Вправи для дихання

Мета: формувати навики правильного глибокого дихання, уміння поєднувати фазу

вдиху з напруженням м᾽язів і фазу видиху – з повним розслабленням м᾽язів у

мовних органах.

(З картону виготовлені жабка і метелик)

- Як пересувається жабка?

- Жабка стрибає. Переривчасто дмухай на жабку, щоб вона «стрибала».

- Як пересувається метелик? Метелик літає.

- Зроби довгий сильний видих, щоб метелик полетів.

ІІІ. Розвиток сили голосу.

Гра «Дує вітер»

- Будемо грати.

- Слухай уважно.

Пішли діти весною на прогулянку до лісу.

Ідуть полем, світить сонечко, дує легкий вітерець. Він дує тихо, ось так: «у______________».

- Покажи, як дує легкий вітерець.

Прийшли в ліс побачили багато весняних квітів. Зібрались додому. Раптом повіяв сильний вітер. Він гучно загудів: «У___________».

- Покажи, як дує сильний вітер.

IV. Виконай доручення.

- Візьми ручку.

- Покажи губи.

- Покажи язик.

- Покажи зуби.

- Що ти робив?

V. Автоматизація звука [б] в прямій позиції.

а). Згадай, як треба вимовляти [б].

б). Промов звук протяжно.

VІ. Диференціація звуків [с]-[ш].

Зараз будемо вчитися розрізняти [с]-[ш].

Артикуляція звуку С:
• губи розтягнуті в посмішку;
• зуби розкриті на декілька міліметрів трохи оголені;

• широкий кінчик язика за нижніми зубами;
• спинка язика піднімається до твердого піднебіння, чим утворює щілину;
• струмінь повітря проходить посередині спинки язика, по утвореному жолобку;
• м'яке піднебіння закриває прохід в носову порожнину;
• голосові зв'язки не вібрують.

Артикуляція звуку Ш:
• губи трохи витягнуті вперед;
• зуби злегка розкриті;
• широкий кінчик язика піднімається до твердого піднебіння, утворюючи з ним щілину;
• бічні краї язика притиснуті до верхніх кутніх зубів;
• м'яке піднебіння закриває прохід в носову порожнину;
• голосові зв'язки не вібрують.

Утвори і прочитай склади.

С А

Ш А

С О

Ш О

С У

Ш У

Робота з малюнком

ша,Са ня, Со

Як звати хлопчика? Як звати дівчинку?

Склади речення за малюнком

У нові

У синя

- Перевір себе.

- Які звуки ти говорив? ([с]-[ш])

VІІ. Розвиток слухового сприймання

Робота з фразами, пов’язаними з навчальною діяльністю.

- У тебе є слуховий апарат?

- Коли ти одягаєш слуховий апарат?

- Тобі зручно носити апарат?

- Ти добре чуєш з апаратом?

Математичний матеріал.

- Послухай, вибери і розв’яжи приклади в яких є звуки [с] і [ш].

Робота з текстом: «Київ – столиця України».

Ми живемо в Україні. Київ – столиця України, її головне місто. Київ – велике і красиве місто. У Києві є багато вулиць, площ, парків, будинків. По вулицях їздять тролейбуси, трамваї, автобуси, машини, є метро. Ще у Києві є цирк, зоопарк, кінотеатри, театри, кафе. Жителі міста – кияни – ходять туди відпочивати.

1). Читання тексту вчителем.

(Учень слідкує за текстом, сприймає слухо-зорово)

2). Запитання по тексту.

- Як називається оповідання?

- про що розповідається в тексті?

3). Повторне читання вчителем. Учень сприймає текст на слух.

4). Визначення послідовності малюнків у серії з опорою на текст.

Вчитель читає речення.

Послухай. Вибери потрібне речення.

Прочитай. Підбери відповідну картинку. Приклей її біля речення.

- Що ти зробив? (приклеїв картинку)

А зараз зберемо всі аркуші по порядку.

У нас вийшла дитяча книга.І з нею ми будемо працювати на наступних заняттях.

Ти слухав і читав текст.

- Що ти робив?

Розрізнення мовного матеріалу без звуко-підсилюючої апаратури.

- Зніми апарат.

- Дивись і повторюй з голосом (Вправи для вміння читання з губ: бачу – бачити, слухаю – слухати, шукати - шукаю).

Повтори фрази. Дай відповідь. Виконай.

- Назаре, до побачення!

- До побачення Юлія Андріївна!

- Надінь апарат.

VІІІ. Підбиття підсумків.

- Які звуки ти вивчив?

- Яке оповідання читав?

- Тобі сподобалось заняття?

- Ти добре працював. Молодець!

Кiлькiсть переглядiв: 66

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.