Вчитель індивідуальної слухомовної роботи Господарчук Валентина Миколаївна

Інтелектуально-розважальна гра "Я люблю Україну!"

/Files/images/Без імені.jpg

(за телевізійною версією одноіменної передачі)

проведена з учнями початкових класів

Березівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів

Житомирської обласної ради

І. Організаційно-психологічна підготовка.

Ми всміхнемось сонечку:

- Здрастуй, золоте!

Ми всміхнемось квіточці:

- Хай вона цвіте!

Ми всміхнемось дощику:

- Лийся, мов з відра!

Гостям усміхнемось:

- Зичим вам добра!

ІІ. Вступне слово вчителя.

- Діти, відгадайте загадку.

У кожного є рідна мати,

Є своя родина.

А як іншу матір звати, що для всіх єдина?

(Батьківщина)

- Як називається наша Батьківщина?

- Як ви розумієте це слово?

- Від якого слово утворилося слово "Батьківщина"?

- Доберіть слова-синоніми до цього слова.

Прочитайте уважно вірш.

Акростих

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніше їм своя пустиня,

Аніж земний в пустині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас людей, без Батьківщини.

- Яке слово заховалось у цьому вірші?

- Доберіть спільнокореневі слова до слова "Україна".

- Утворіть нові слова, використовуючи букви зі слова "Україна".

У К Р А Ї Н А

(край, рак, кран, рука, рана, кора, Каїр, Каїн).

- За що ви любите свою Україну?

- Я люблю Україну за те,…

ІІІ. Оголошення теми

- Сьогодні ми проведемо інтелектуально-розважальну

гру "Я люблю Україну".

- Назвіть державні символи України.

- Якого кольору наш прапор?

- Що означають ці кольори?

(синє небо над золотом пшениці)

- Отже у нашій грі беруть участь дві команди "Сині" і "Жовті".

- Команда "Синіх" ви готові?

/Files/images/IMG_0863.JPG

У руках в нас прапорці.

Команда "Синіх" – молодці!

- Чи готова "Жовта" команда?

/Files/images/IMG_0864.JPG

Дуже любим манну кашу.

Перемога буде наша!

ІV. Основна частина.

І конкурс. Пізнай букву на дотик

Свистячі і шиплячі звуки

- Як вимовляються свистячі звуки?

- Як вимовляються шиплячі звуки?

ІІ конкурс. Надування повітряних кульок.

- Щоб гарно вимовляти звуки необхідно розвивати мовне дихання і в цьому нам допоможе надування повітряних кульок.

ІІІ конкурс Декламатори. Наша мова колискова.

- Діти, якою мовою ми розмовляємо?

- Ми розмовляємо українською мовою. Вона наша рідна. Цією мовою розмовляєте ви, ваші батьки, батьки ваших батьків – ваші дідусі і бабусі і їх батьки.

Яка ж вона українська мова? Це не просто звуки, це не просто слова.

а)Читання віршів учнями

Бог нам гарну мову дав,

Щоб ми не мовчали,

А всі звуки і слова

Гарно вимовляли.

Кожна літера – це знак,

Кожна загадкова,

Вони з`єднаються так,

Що виходить слово.

Мова – наш душевний код,

Даний нам від роду,

А без мови наш народ

Не був би народом.

Через відстані віків,

Як сила могутня,

Мова наших прабатьків.

Лине у майбутнє.

Батько мені каже: «З книгою дружи, Рідну мову, синку, Завжди бережи.

Мову ту, що люди Рідною зовуть. Ти ніде й ніколи, Дочко, не забудь.

Рідне слово — пісню Завжди серцем чуй. Як Вітчизну й матір, Їх люби, шануй».

б) Давайте прочитаємо, що пишуть про мову наші поети і письменники. Деякі букви у віршах пішли на відпочинок. Поверніть їх.

Л_біть Украї_у у сні й наяву, Буду я на_ча_ись м_ви зол_тої

в_шневу с_ою У__аїну. у трави – в_снянки, у г_ри крутої,

кр_су її в_чно ж_ву і н_ву, в потічка в_с_лого, що постане р_чкою,

і мо_у її солов'_ну. в пагінця з_л_ного, що зро_те смері_кою.

в) - Які слова римуються?

Мово рідна, слово рідне, Мати, мова. ___

Хто вас ___, от і вся моя ___

Той у грудях не серденько, Батьківщина, мати, ___ -

тільки камінь ___. Три цілющих вічних ___.

Як ту мову мож забути, Батьківщина, мова, ___ -

Котрою ___ Нас повік не ___.

Нас всіх ненька говорити

Ненька наша ___.

(забуває, має, учила, мила) (Батьківщина, родина, мова, слова, мати, роз'єднати )

Розважальна пауза.

Гумореска П. Глазового "Кухлик"

- Як ви розумієте вислів «Має корова язика та немає мови?»

- Для чого людині потрібна мова?

/Files/images/IMG_0858.JPG

ІV конкурс.

Рослини-символи України

-Назвіть рослини-символи України.

- Які прислів’я про них ви знаєте?

Без верби і калини нема України.

V конкурс. Народ скаже, як зав'яже

Краса мови українського народу вчувається не лише в піснях та віршах.

Які чудові загадки, забавлянки, потішки, прислів’я, приказки складено в народі.

Давайте побачимо, як ви знаєте прислів’я і приказки.

Відгадай прислів’я за малюнком.

Птицю пізнають по пір'ю, а людину по мові.

Слово не стріла, а глибоко ранить.

Слово – не горобець, вилетить – не впіймаєш.

Добре слово і кішці приємне.

Нема друга - шукай , а знайшов – оберігай.

Зробив діло – гуляй сміло.

Хочеш їсти калачі – не лежи на печі.

VІ конкурс. Грамотії. Звуковий ланцюжок.

Буква до букви – слово вродилось,

заусміхалось, заколосилось,

серце зраділо слову як брату,

слово – це щастя, слово – це свято.

Давайте дізнаємось, як ви вмієте слухати і правильно писати слова.

Спілкування Народження

(учні почергово називають по одній букві і утворюють слово).

- Складіть словосполучення і речення з цими словами.

- Як ви розумієте вислів:

Найбільша розкіш на землі –

це розкіш людського спілкування.

VІ конкурс Мозаїка.

Відновити розрізний малюнок і скласти за малюнком розповідь.

Розважальна пауза. Танок»Українська полька»

/Files/images/IMG_0883.JPG

VІІ конкурс. Тлумачі.

Відгадай слово.

прізвище взуття

Серветка – це одяг Шкарпетка - це одяг

виріб із паперу прізвище

або тканини

VІІІ конкурс. Вправний язичок.

Слово в слово слова ловко

скоро мовить скоромовка.

Давайте побачимо як ви вмієте читати скоромовки. Вони розвивають мовлення людини, роблять його виразним і правильним.

Зайко зілля з'їв у Зіни, Вибіг Грішка на доріжку,

Захотів заїсти сіном. На доріжці сидить кішка.

Зіна зойкнула у сінях: Взяв з доріжки Гришка кішку,

- Де ж узяти зайцю сіна? Хай впіймає кішка мишку.

ІХ конкурс. Розумники-кмітливці.

Відгадай слово за описом.

(командир команди словесно описує певний предмет, члени його команди відгадують назву).

Соняшник Чорнобривці

Українець Українка

Герб Гімн

Столиця Рушник

Сорочка Віночок

Х конкурс. Хоч вір – хоч перевір.

- Чи вірите ви, що на Україні

є місто Ізюм? є місто Калач?

Визначити переможця нам допоможе статистика.

Скільки учнів навчається в нашій школі?

V. Підсумок. Визначення та оголошення переможців.

Наше свято завершується. Думаю, що сьогодні ви відчули, яка красива та мелодійна наша мова. І як важливо знати її, вміти висловлювати свої думки і гарно говорити, щоб вас зрозуміли інші.

Яка ж багата рідна мова,

Увесь чарівний світ у ній.

Вона барвиста і чудова,

І кривдити її не смій!

Вона про все тобі розкаже,

Чарівних слів тебе начить,

Усе розкриє і покаже,

Як правильно у світі жить.

Тож мову вчи. І прислухайся

До того, як вона звучить,

І розмовляти так старайся,

Щоб всім її хотілось вчить.

Жестова пісня. «Україночка»

Всі виходять. Фінал.

(Презентація до свята додається)

Кiлькiсть переглядiв: 349

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.