Чарівний промінь у країну знань.

Розроблено Ковтуном Ігорем Миколайовичем.

Люди все своє свідоме життя грають у ігри.

Психологами та педагогами давно помічено, що засвоєння нових знань і формування моральних якостей особистості нероздільно пов’язано з ігровою діяльністю.

Підготовка і проведення інтелектуальної гри.

  • Підготовка починається з того, що головний організатор, разом з групою консультантів оголошує загальний збір(у ньому беруть участь всі бажаючі).
  • На цьому зборі вирішуються основні питання, створюються робочі групи.
  • Після того складається план дій.
  • Проводиться гра. Після гри відбувається її обговорення.

Це загальна схема будь-якої колективної справи.

У Березівській спеціальній школі-інтернаті для дітей зі зниженим слухом відбулась інтелектуальна гра «Чарівний промінь у країну знань».

Метою гри було вирішення таких завдань:

v Ініціювати у дітей бажання розвивати свої здібності;

v Закріпити знання з предметів шкільного курсу;

v Удосконалити форми активізації пізнавальної діяльності учнів.

Використовувалось таке обладнання та матеріали: аудіо магнітофон, кінопроектор, плакати, вироби з картону, фломастери, фарби та інше канцелярське приладдя.

На першому етапі гри з метою презентації та реклами майбутнього дійства, було проведено картинговий вишкіл-відбір. У ньому взяли участь всі бажаючі. За результатами нескладних іспитів, було відібрано чотирьох учасників.

Хід гри.

Темна зала шкільного клубу. Лунає композиція «Люцифер» (автор Алан Парсон). Вмикається кінопроектор, через прорізний у картоні отвір, промінь світла ковзає закритою завісою сцени. Через деякий час музика затихає, вмикається світло. На сцені двоє ведучих.

Ведучий : доброго вечора, шановні друзі! Ми раді вітати вас у нашій чарівній країні знань. Стати її громадянином може лише той, хто пройде складний, тернистий шлях випробувань. І сьогодні ми раді запросити перших сміливців(називає прізвища учнів-учасників).

Ведуча : дозвольте познайомити вас із програмою нашого змагання. На першому етапі вас чекає конкурс «Розминка», вона дасть змогу визначити, хто буде мати пріоритет у виборі предмета у наступному конкурсі. Потім власне конкурс «Стежками країни знань» де ви зможете продемонструвати всім, свої знання у таких шкільних науках як: географія, біологія, математика, хімія. Далі нас чекає конкурс «Відгадай країну». Ті двоє із вас, хто набере найбільшу кількість балів, буде змагатись у фіналі. Якщо немає запитань, то ми починаємо.

Конкурс «Розминка».

Ведучий : ви, певно, знаєте, що деякий час в Україні керманичами держави козаків були гетьмани. Добре відомі вам і прізвища найславетнійших із них – Хмельницький, Дорошенко, Мазепа, Орлик. Запитання у першому конкурсі звучить так:

- Скільки гетьманів, на вашу думку, знала Україна із 1550 до 1750 року (відповідь – 65)

Ведуча : слухаємо відповіді. Таким чином ми визначаємо черговість вибору предметів у наступному конкурсі. А наші учасники отримують кількість балів, відповідно до наближеності до вірного числа.(4.3.2.1)

Конкурс «Стежками країни Знань».

Ведучий : у цьому конкурсі кожна правильна відповідь збагатить особистий рахунок кожного гравця одним балом. Абсолютний результат заохочується ще двома балами.

Географія

1. Як називається нульова паралель?(екватор)

2. Який океан найбільший за розмірами?(Тихий)

3. На якому материку розташовано США?(Північна Америка)

4. Які гори вищі – Кримські чи Карпатські?(Карпати)

5. Скільки полюсів у Землі?(два)

Біологія.

1. Калина це – дерево чи кущ?(кущ)

2. У якого дерева плід – жолудь?(дуб)

3. Морський коник – комаха чи риба?(риба)

4. Найбільша риба це …(китова акула)

5. Скільки зубів у гадюки?(два)

Хімія.

1. Найменша частинка хімічного елемента називається …(атом)

2. Суміш газів , які утворюють атмосферу … (повітря)

3. Рідина – сполука кисню з воднем(вода)

4. Певний вид атомів …(хімічний елемент)

5. Міра кількості речовини …(моль)

Математика.

1. Чому дорівнює сума кутів трикутнику?(180 градусів)

2. Що обчислюють за формулою D=b – 4ac (дискримінант)

3. Чи перетинаються паралельні прямі?(ні)

4. Як називаються сторони прямокутного трикутнику?(катети і гіпотенуза)

5. Площа якої фігури обчислюється за формулою S = a2(квадрата)

Ведуча: підведемо проміжні підсумки.

/Files/images/4444.jpg

Конкурс «Відгадай країну».

Ведучий : зараз вам буде запропоновано п’ять тверджень-підказок, які стосуються однієї країни світу. Ваше завдання полягає у тому, щоб якомога швидше відгадати цю країну. Тобто після того як я зачитаю підказку, ви у своїх аркушах пишете назву країни, якій відповідає ця підказка. І так п’ять разів. Потім ми перевіримо, кожна правильна відповідь означає один бал. П’ять правильних відповідей, додає ще один бал. Мушу попередити, що перекреслені відповіді зараховуватись не будуть.

Ведуча : розпочнемо.

1. На гербі цієї країни зображено хижого птаха – білохвостого орлана.

2. Корінних мешканців цієї країни називають індіанцями, і відносять до таких племен: сіу, навахо, гурони.

3. Це друга за розмірами країна Північної Америки.

4. У цій країні живе найбільша кількість мільйонерів.

5. Ця людина є зараз президентом цієї країни(демонструється портрет президента США)

Відповідь – Сполучені Штати Америки.

Ведучий: ми вітаємо учасників, які набрали найбільшу кількість балів. Остаточний підрахунок балів дає нам двох фіналістів. Учні, що посіли третє і четверте місця, нагороджуються призами. Ми дякуємо їм за чудову гру і вручаємо посвідчення громадян «Країни знань», адже вони набрали прохідну кількість балів.

Фінальний конкурс.

Ведуча : перед нами «Дерево пізнання». Ви добре знаєте історію про Адама і Єву. А у нас якраз фіналісти – хлопчик і дівчинка. Наш ведучий зіграє роль Змія-спокусника. А допоможе йому перевтілитись маска змії, люб’язно надана членами гуртка пап’є-маше.

Ведучий : на цьому дереві, не звичайні яблука, а паперові муляжі із номерами запитань. Хто першим відповість правильно на три запитання, той і буде переможцем.

1. Чи може, за Конституцією України, жінка стати Президентом України?(так)

2. Хто з цих людей не був Гетьманом України: а)Мазепа, б)Полуботок, в)Кривоніс, д)Дорошенко.

3. Скільки законів Ньютона вивчають у середній школі?(три)

4. Із якого овоча виробляють кетчуп?(помідора)

5. Що передають спортсмени під час естафети?(паличку)

6. Сформулюйте теорему Піфагора.

Ведуча: ось ми і маємо переможця. Це … називає прізвище та ім’я переможця.

Ведучий: ми вітаємо нашу переможницю і нагороджуємо її головним призом – фігуркою сови. Це символ мудрості, наук. Обоє фіналістів також отримують посвідчення громадян «Країни знань».

Ведуча: на цьому ми закінчуємо нашу гру, дякуємо всіх за увагу. До нових зустрічей.

Урізноманітнення форм виховної роботи дає змогу поліпшити її результативність. Ігрові методи, як найприродніші та властиві особистості дитини, є найприйнятнішими і найефективнішими в діяльності вихователя. Крім розвитку пізнавальної активності, відбувається формування вольової сфери, через удосконалення таких якостей, як цілеспрямованість, спостережливість, допитливість, наполегливість. Запорукою ефективності інтелектуальних ігор є їх системність і різноманітність, проведення підсумкових занять, знання вихователем якомога більшої кількості методик ігрової виховної роботи.

Закон України «Про загальну середню освіту» визначає одним із головних завдань: «… формування особистості учня(вихованця), розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду». Це завдання мусимо вирішувати на тлі шаленого ритму сучасного життя та інформаційного буму. Звичайно, провідну роль у розвитку пізнавальної сфери, активності особистості, відіграє родина. Вона « … забезпечує організацію різноманітних ігор, вікторин, розгадування кросвордів, тощо»(Національна доктрина розвитку освіти у ХХІ столітті.)

Для дітей, які перебувають поза родиною, домівкою стають інтернатні заклади. Тож колектив інтернату має своїм завданням – займатись розвитком пізнавальної діяльності дітей.

Вже згадувалось про інформаційний бум, який переживає сучасна цивілізація. Дітей називають «рабами телеекрану», тому незаперечною є теза про використання позитивних рис телевізійного дійства, як-то: яскравість, видовищність, азарт, піднесений настрій. Усе це разом із «духом суперництва», що сприяє формуванню вольових якостей, створює можливість адаптації телевізійних інтелектуальних ігор до умов роботи у школі-інтернаті.

Із дослідження психологів відомо, що продуктивність психічних процесів залежить, здебільшого від економічності та гнучкості мислення. Саме такі якості розумової діяльності чітко виявляються під час проведення інтелектуальних ігор. Дітям зі зниженим слухом притаманні всі основні риси інтелектуального розвитку особистості. Хоча своєрідність мови створює складні умови для функціонування всієї пізнавальної сфери таких дітей. Зокрема, труднощі з узагальненнями породжують проблему засвоєння значення слова, розуміння мови. Саме в підлітковому та старшому шкільному віці слабочуючі діти опановують процес формування понять. І тут на перше місце виходить завдання – збільшити арсенал цих понять, навчитись вільно оперувати ними.

Поширеними, останнім часом, стали конкурси знавців як форма пізнавальної колективної творчої справи. Чим цікава така форма діяльності у царині розвитку пізнавальної активності? Ця справа може бути проведена кількома колективами учнів, кожен із яких, по-черзі, організовує творче змагання між своїми однолітками. Турнір знавців проводиться у класі, або між класами. Також довільною може бути і кількість учасників у команді. Можна проводити змагання за одним профілем або кожен тур може мати свою тему.

Заняття по інформуванню є важливою складовою в системі виховної роботи серед учнів зі зниженим слухом.
Кiлькiсть переглядiв: 50

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.