Хто такі друзі?

Заняття розробив і провів ковтун І.М.

Презентація до заняття

(слайд№1)

/Files/images/2012_rk/пякв.jpg

Епіграф заняття

«Друг - це одна душа, яка живе в двох тілах»

/Аристотель/

Мета заняття.

Виховна: продовжити формування моральних якостей учнів з вадами слуху; прищепити учням повагу до цінностей дружби.

Навчальна – розкрити зміст поняття «друг»; сформувати в учнів розуміння його відмінності від понять «товариш», «приятель», «знайомий».

Корекційно-розвивальна – сприяти розвитку: критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості й коректності в спілкуванні з друзями; розширити словниковий запас учнів з вадами слуху, активізувати мовленнєве спілкування.

Завдання заняття

1. сформувати знання про те хто такий друг і що таке дружба.

2. допомогти учням розібратися у поняттях «друг», «товариш», «приятель», «знайомий»;

3. поговорити про дружбу;

4. створити умови для того, щоб бути чуйними й уважними до своїх товаришів, бути самому справжнім другом;

5. ввести в активний словник слабочуючих нові слова, закріпити їх за допомогою фраз для розвитку мовлення.

Обладнання і дидактичні засоби: карточки з малюнками, набори, фотографій учнів школи, словникові карточки, презентація MicrosoftPowerPoint, ноутбук,

Особливості функціонування моральної сфери особистості людини з вадами слуху.

Аналіз досліджень з проблеми морального виховання дітей з вадами слуху показав, що моральне виховання глухих та слабочуючих дітей порівняно з чуючими має свої особливості. Вони полягають у специфіці діагностики сформованості певних рис особистості дитини з вадами слуху та неадекватному встановленні відповідності поведінки моральним нормам.

Зокрема, комунікативні якості дітей з вадами слуху(товариськість, домінування в групі однолітків, наявність дружнього відношення, соціальна адекватність поведінки) помітно нижчі від рівня таких самих якостей у чуючих.

Дослідження сурдопедагогів доводять, що із-за недорозвинення мови, словесно-логічного мислення глухі з великими утрудненнями опановують знання про характерні ознаки морального відношення до світу.

У дітей з порушеним слухом система понять формується важче і повільніше, ніж у тих, що чують. Раніше засвоєні і такі, що придбалися раніше, словесні узагальнення різних рівнів, лише поступово вибудовуються в складну систему.

У зв’язку з цим виникає нагальна необхідність, формування у слабочуючих, словесних узагальнень у вигляді абстрактних понять. Це дає змогу проводити планомірну роботу по розвитку соціально-комунікативної компетентності особистості з вадами слуху.

На вирішення цього завдання спрямована дане заняття.

СЛОВНИК:

Дружба — безкорисливі особисті взаємовідносини між людьми, засновані на любові, довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях.

— безкорисливі– безплатно, не шукає вигоди для себе;

— взаємовідносини – спілкування між людьми;

— симпатії – подобається якась людина;

— інтереси – якась цікава справа;

— захоплення– те що я люблю;

— друг - той, з ким ти дружиш.

— приятель – близький знайомий.

— товариш – людина.

— знайомий- людина, яку ти знаєш.

Фрази для розвитку мовленнєвої активності

ü Обов'язковими ознаками дружби є довіра і терпіння.

ü Людей, які пов'язані дружбою, називають друзями.

ü Для розвитку дружби можуть бути необхідні:

· взаємна симпатія (приємність взаємного спілкування);

· взаєморозуміння відкритість відвертість;

· щирість і безкорисливість, довірливість;

· спільність інтересів і захоплень.

/Files/images/2012_rk/срь.jpg

План проведення виховного заняття.

1.Організаційний етап(до 7 хвилин).

Словникова робота – актуалізація основних понять заняття.

«Що таке дружба?” ( Розкриття поняття за тлумачним словником). 2. Мотиваційний етап(до 3 хвилин).

Ігрова вправа "Знайди собі подібного". 3. Реалізаційний етап(до 20 хвилин).

А) Когнітивний етап.

Засвоєння понять: Знайомий, Приятель, Товариш, Друг.

Б) Адаптивний етап.

Вправи спрямовані на усвідомлення різниці між поняттями і засвоєння випадків вживання певних термінів.

4. Підсумковий етап(до 6 хвилин). Опитування «Мій друг», з метою визначення обізнаності друзів про інтереси і захоплення одне одного.

5. Повторення (словникова робота).

Хід заняття.

1. Організаційний етап.

- Доброго дня любі друзі. Приємно бачити ваші усміхнені обличчя. Зрозуміло, що тут зібрались люди, яким приємно бути разом.

Сьогодні я пропоную вам поговорити про ДРУЖБУ.

І розпочнемо ми нашу роботу із визначення самого поняття – ДРУЖБА.

- Спробуйте пояснити, що таке, на вашу думку, дружба?

Учні отримують аркуші паперу і виконують вправу «Незакінчене речення».(слайд №2)

Виконання цієї вправи, очевидно, викликає значні утруднення, через малий словарний запас слабочуючих. Тому логічним продовженням цього етапу заняття стає словникова робота. Використовуємо «Тлумачний словник».

Дружба — безкорисливі особисті взаємовідносини між людьми, засновані на любові, довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях.(слайд №3 )

У зв’язку з тим, що в поясненні є незрозумілі слова, мусимо пояснити і їх(слайд №3 ).

Висновок:

Отже дружба – це стосунки між двома або декількома людьми. Людей, які пов'язані дружбою, називають друзями.(слайд №4)

2. Мотиваційний етап.

Після того, як ми пояснили значення слів «дружба» і «друзі», я пропоную вам трохи порухатись. Зараз ви прикріпите до свого одягу малюнки(малюнки учні отримують способом «сліпого жереба», вихователь також бере участь, якщо кількість учнів парна). Ваше завдання полягатиме в тому, щоб знайти свою пару(однакові малюнки). Ті хто знайшов пару сідає разом за один стіл. Один із вас залишився без пари.

Ігрова вправа "Знайди собі подібного". Крок 1. Учасники стають в коло. Ведучий просить їх закрити очі і витягнути із капелюха картинки з малюнками. Учні прикріплюють на гурди маленькі малюнки (сонечко, хмаринка, квітка, серце і один малюнок грозові хмари). Крок 2. Ведучий дає завдання дітям: «знайти собі подібного» і зайняти свої місця за столами. Крок 3. Діти разом визначають, за який стіл вони сядуть. Крок 4. Ведучий звертає увагу дітей на те, що один учень залишився і ставить йому запитання: "Як почуває себе той, хто залишився поодинці, без друзів?".

МАЛЮНКИ ДО ГРИ.

Рефлексивний момент.

Згадайте кожен, чи був у вас у житті момент, коли ви залишались на самоті. Пригадайте ваші відчуття.

Учні роблять висновок про негативність життя без друзів.

Отже, ми з'ясували, що людині важко жити одній без друзів. А чи знаєте, ви хто такі друзі? Про це ми дізнаємось на нашому занятті.

3. Реалізаційний етап.

Зараз, я вас попрошу відповісти на одне запитання(слайд № 5).

Чи є у тебе друг(подруга)?

Учні записують відповіді на окремих аркушах?

А) Когнітивний етап.

Якщо ви спробуєте позначити жестом поняття «друг», ви покажете жест «товариш». Така особливість жестової мови глухих. Чуючі люди для позначення людей використовують чотири різних слова.

Я пропоную вам сьогодні розібратись у цих словах і навчитись використовувати їх під час спілкування.

Подивіться на цей слайд(слайд № 6)

Запишіть значення кожного слова на своїх аркушах в стовпчик. Уважно прочитайте визначення і спробуйте запам’ятати.

А тепер звернемось до наступного слайду(слайд № 7). Ви тут бачите фотографії людей – учнів і педагогів нашої школи. Запишіть по два імені до кожної категорії: знайомий, приятель, товариш, друг.

Прочитаємо ваші вибори. Корекційно-мовна робота.

Зразок – це Іван, він мій товариш, а це Діана, вона моя знайома.

Зробимо висновок:(слайд № 8)

І тепер ви зможете, я впевнений, цілком вірно розрізняти, коли і яке слово вживати. ( вихователь читає початок речення, учні називають(показують табличку) останнє слово).

— - про людину, з якою ви просто здороваєтесь, ви можете сказати... (знайомий)

— - про людину, з якою час від часу щось обговорюєте, ви можете сказати… (приятель)

— - про однокласника, з яким ви вже 11 років вчитесь, скажете … (товариш)

— - про людину, якій довіряєте свої таємниці, з котрим ділите свої радості і печалі, скажете… (ДРУГ)

Б) Адаптивний етап.

Зараз ви отримаєте карточки із написами /знайомий, приятель, товариш, друг/ і набори фотографій учнів нашої школи. Спробуйте згрупувати ці фотографії по категоріям.

Учні працюють індивідуально і потім по-черзі називають по одному прикладу, формуючи речення таким чином:

це … він(вона) моя(мій) товариш(товаришка).

Кода

Таким чином, сьогодні ми з вами з'ясували значення слів(слайд № 9)

знайомий, приятель, товариш, друг.

Для того, щоб з гарним настроєм закінчити наше заняття пропоную провести таку гру. Один учень пише про свого друга НА ДОШЦІ:

Мій друг:

• любить урок …

• любить кататися на …

• любить пору року …

• любить вид спорту …

• коли закінчить школу, стане …

• має вдома тварину …

Його друг пише В НОУТБУЦІ(слайд № 10-11)

Я

• люблю урок …

• люблю кататися на …

• люблю пору року …

• люблю вид спорту …

• коли закінчу школу, стану …

• маю вдома тварину …

Двоє друзів відповідають на 6 запитань, вони не бачать, що пишуть.

В результаті підсумовуються однакові відповіді.

Повторення.

Давайте пригадаємо про, що ми з вами сьогодні говорили: (слайд №12)

А тепер повторимо про те, що потрібно для дружби? (слайд №13)

Висновок: люди, які погано чують, мають два жести для визначення людей з якими вони спілкуються – «товариш» і «знайомий». В українській мові є чотири слова для визначення людей з якими вони спілкуються: «знайомий», «приятель», «товариш», «друг».

Кiлькiсть переглядiв: 36

Коментарi

  • Demaemiainvmfeg

    2013-06-18 11:51:37

    almodcalk xaikalitag WeanoHemo [url=http://usillumaror.com]iziananatt[/url] arrelewrina http://gussannghor.com triersfen...

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.