Найважче у житті людини, бути чесним. І разом з тим говорити правду, легко, приємно, велично. Нам скажуть: хто ж знає всю правду, і чи є істинна правда, абсолютна? Можливо ці люди будуть праві, праві по своєму. На нашу думку: …правда – це сила, але не груба фізична, руйнуюча сила. А сила добра, очищаюча, яка несе в собі мудрість, щедрість, і відповідальність. Адже ти, говорячи правду, береш на себе велику відповідальність за свої слова і за людину, якій ти ці слова сказав.

Віковий блок Назва заняття Форма заняття ДАТА
«Я» І МОЄ ТІЛО Що таке правда? Де живе правда ? Правда і хитрість.
«Я» І ПРИРОДА Казки про правду і хитрість(«Колобок», «Лисичка-сестричка та вовк-панібрат») Хитрість і винахідливість у природі.
«Я» І ОДНОКЛАСНИКИ Намалюй правду ? А як вчинив би ти ? Що таке чесність ? Чи важко бути чесним ? Твори Василя Сухомлинського.
«Я» І СУСПІЛЬСТВО Чи легко жити правдивій людині ? Правда і брехня – дві сторони однієї медалі. Без чесності немає дружби. Правда і закоханість. Чесність права. Історична правда і історичні міфи. Один день без брехні(загальношкільна акція).
«Я» І ВСЕСВІТ Найважче бути чесним перед самим собою. Чи справедливий і чесний цей світ ? Без людей немає правди. Брехня у спасіння(чи варто бути правдивим завжди). На правді світ тримається. (Загальношкільне дійство.)

Виховання у дітей почуття власної гідності та розуміння себе як самоцінності в умовах сучасного соціуму видається особливо актуальним із різних причин соціального, психолого-педагогічного та правового характеру. Загалом залежно від природи людини та її сутнісних якостей суспільство виробляє визначальні критерії почуття власної гідності. Особистість із почуттям власної гідності має здатність підтримувати своє повноцінне буття, розраховувати на себе, зважати на свій природний потенціал, заявляти про себе іншим людям, відстоювати свої права, докладати зусиль для власного благополуччя.

Віковий блок Назва заняття Форма заняття ДАТА
«Я» І МОЄ ТІЛО Чому півник такий гарний?(казочка) Намалюй своїх маму і тата.
«Я» І ПРИРОДА Красиве виглядає величавим.(опис картини) Які звірі тобі подобаються?(заочна подорож у зоопарк) Чи бувають звірі гордими?
«Я» І ОДНОКЛАСНИКИ «Гордий» - це образа чи похвала? Скромність і простота. Вправа «Почуття власної гідності».
«Я» І СУСПІЛЬСТВО Гордість і пихатість. Ти знаєш, що ти людина? Не дозволяй собою гратись.
«Я» І ВСЕСВІТ Людина – це звучить гордо. Людина і довкілля – все будується на гідності. Космонавти – горді люди .

Як бачите, у наступній тетраді тем, зібрані риси особистості. Їх плекання і розвиток, на нашу думку, то шлях до формування моральної здорової особистості.

Потрібно вам нагадати, про те, що в середині ХІХ ст. колектив Санкт-петербурзького училища для глухих, займався розвитком залишкового слуху учнів в процесі прослуховування музики. Деякі діти, навіть навчались гри на фортепіано.

Віковий блок Назва заняття Форма заняття ДАТА
«Я» І МОЄ ТІЛО 1. Сюжетно-рольова гра «Мамина колискова» 2. Слухаємо музику очками, ніжками, ручками. 3. Музика янголяток 4. В гостях у Музики
«Я» І ПРИРОДА 1. Музика і природа. Як звучить ліс?(спів птахів, шелест дерев, дзюркотіння струмка, стрекотання комах) 2. Мелодія води(звуки річки, моря, дощу, снігу, льоду) 3. Пори року у музиці(дитячий альбом Чайковського) 4. Творча гра. Образ природи в піснях(веснянки, щедрівки, колядки)
«Я» І ОДНОКЛАСНИКИ 1. Про що говорить музика?(радість, сум, печаль) 2. Дружба оспівана в піснях. 3. Намалюй музику. 4. Виготовлення шумових музичних інструментів. 5. День музики.
«Я» І СУСПІЛЬСТВО 1. Звучання дерева й металу. 2. Наша дума, наша пісня – не вмре, не загине 3. Музика – цілителька. 4. Я любив усе й усіх, та найбільше любив Україну(урок пам’яті Назарія Яремчука)
«Я» І ВСЕСВІТ 1. Музика не має кордонів, її Батьківщина – всесвіт 2. Чаруюча сила музики. 3. Слухаючи божественну музику небес. 4. О, музико, благословенна будь!
Віковий блок Назва заняття Форма заняття ДАТА
«Я» І МОЄ ТІЛО 1.Хто кращий майстер? (гра) 2.Сюжетно-рольова гра «Хто чим працює?(яким інструментом)» 3.Що вміє робити твоя мама ?
«Я» І ПРИРОДА 1.Майстри в природі. 2.Пташині таланта 3.Тварини – ремісники-майстри 4.Майстерність у чарівному світі рослин 5.Природа вчить майстерності людей (пізнавально-розважальна гра)
«Я» І ОДНОКЛАСНИКИ · Красить землю сонце, а людину праця. · Школа майстрів. · Сумно з дня до вечора, як робити нічого. · Не голка шиє, а руки. · Кожен пожинає плоди своєї праці. · Яка страва, така й слава. · Майстерність за плечима не носити.
«Я» І СУСПІЛЬСТВО 1. Секрет майстерності. 2. Роби те що можеш, аби справа була успішною 3. Майстерність – це праця, що в творчість перейшла. 4. Гімн воді(водогінщик, сантехнік) 5. Глина-чарівниця(гончар) 6. Хороший двірник – гарний двір. 7. Ми – будівельники 8. Букет цілющих трав(лікар-цілитель) 9. Світ зачісок(перукар) 10. Хліб – усьому голова(мудрий пекар) 11. Кращий кравець. 12. Садівник – творець прекрасного. 13. Взуттєва майстерня(чарівне взуття) 14. Вироби з дерева(столяр, тесля) 15. Чарівні фарби(маляра, художники) 16. Годинники і час(годинникар) 17. Чарівник світла(електрик) 18. Секрети ювеліра(прикраси) 19.
«Я» І ВСЕСВІТ 1. Прикрасьте світ своїми справами.
Віковий блок Назва заняття Форма заняття ДАТА
«Я» І МОЄ ТІЛО Сюжетно-рольова гра «Якщо я буду мамою, тоді …» Інсценізація «Відкрий своє серце Ісусу»(Різдво). Пасхальний дарунок на Великдень.
«Я» І ПРИРОДА Життя людини без Бога – це життя риби без води, тіла без їжі(перша заповідь) Христос народився славімо його Гляньте на птиць небесних: не сіють не жнуть, ані збирають у засіки, а Отець ваш небесний їх годує(друга заповідь) Пам’ятай день святий святкувати(третя заповідь) Невідомо чи мислить природа, але вона заставляє нас мислити. Християнські таїнства.
«Я» І ОДНОКЛАСНИКИ Шануй батька і матір твою, щоб тобі було добре, і щоб ти довго прожив на Землі. Любов до рідної землі і народу. Життя – прецінний Божий дар(п’ята заповідь) Людина і душа, розум і тіло. Свято життя на Землі.
«Я» І СУСПІЛЬСТВО Подружжя – Божа установа(шоста і дев’ята заповідь). Як зберігати чисте серце? Щасливий той, хто щасливий у своєму домі. Один батько вартий ста вчителів. Щаслива родина. Право власності(від наслідування сьомої і десятої заповідей, залежить добро всіх людей , особисте, родинне і суспільне Жінка – серце сім’ї, її духовне начало. Гріхи проти чужої власності. У вікні ти бачиш людей, а у дзеркалі – себе самого. Як творити милосердя? «Хто чинить добро бідному, той Господові позичає, він йому відплатить за його добродійство.
«Я» І ВСЕСВІТ Добре ім’я, честь і слава – цінне добро(восьма заповідь). Бути людиною – відчувати, що ти за все відповідаєш. Не судіть, щоб вас не осудили Цілує як друг, продає як Іуда Створи світ у собі і відправ його людям. Заняття-роздум. «Численність чистих думок, стануть Землі спасінням». Прояв духовного життя людини в навколишньому світі. Дорога до Сонця, дорога до світла

Кожна людина, все своє життя стоїть перед вибором. Особливо важким є вибір вчинковий, той, який, великих фізичних зусиль не вимагає. Проте є в кожній людині своєрідний компас, який вказує напрямок вчинку. У цьому компасі, замість позначок «Південь», «Північ» є позначки «Так» і «Не так». На нашу думку цей компас і є совість. Якщо він працює вірно, то і з моральним здоров'ям у цієї людини все в порядку.

Віковий блок Назва заняття Форма заняття ДАТА
«Я» І МОЄ ТІЛО «Спитав малюк, що робити добре, а що погано». Рольова гра із ляльками.
«Я» І ПРИРОДА Ти у відповіді за всіх, кого приручив Усний журнал
«Я» І ОДНОКЛАСНИКИ «Чарівна крамниця» Вправи
«Я» І СУСПІЛЬСТВО Чи важко жити по совісті, у сучасному світі? Диспут
«Я» І ВСЕСВІТ Совість – всесвітня сила. Феєрія

Тезаурус.

Ввічливість – вияв прихильності й готовність зробити послугу.

Відповідальність – обов’язок перед кимось.

Гідність – особливе моральне ставлення людини до самої себе та ставлення до неї з боку суспільства, в якому визначається цінність особистості.

Делікатність – вияв чуйності й бережливого ставлення до людини.

Дружба – вияв духовної спорідненості людей, єдності їхніх ідеалів.

Коректність – ввічливе, сурове, офіційне ставлення до людини.

Любов – найвища цінність, властивість і право вільної людини, вона включає в себе: любов до людей, до природи, до Батьківщини, до народу, до природи, до праці.

Люб’язність – доброзичливе, підкреслено уважне ставлення до людини.

Майстерність – вищий прояв уміння в якій-небудь сфері діяльності.

Менталітет – своєрідність національних рис, звичок і стилю мислення.

Моральність – реальний стан моральних учинків, стосунків.

Музика – галузь мистецтва, яка послуговується звуковими, мелодійними засобами вираження емоцій.

Почуття – вища форма розвитку емоцій.

Поштивість – дотримання зовнішніх форм поваги і стриманості.

Сміливість – позитивна моральна якість, що характеризує здатність людини переборювати у собі почуття страху і непевності.

Совість – регулятор поведінки, почуття відповідальності за свої вчинки перед людьми, засіб самоконтролю.

Сором і каяття – вияви совісті.

Шляхетність – високі моральні якості, які характеризують в людях зразкову чесність і порядність. Шляхетна людина повинна думати про дев'ять речей: про те, щоб бачити ясно; про те щоб чути гарно; про те щоб обличчя було привітним; про те щоб вчинки були шанобливими; про те щоб мова була спокійною; про те щоб дії були обережними; про необхідність запитувати інших коли з'являються сумніви, про необхідність пам’ятати про наслідки свого гніву, про необхідність пам’ятати про справедливість, коли є можливість мати прибуток. /Конфуцій/

Чесність – не спроможність до брехні, до крадіжок. Позитивна якість характеру людини, яка відзначається високою моральністю, правдивістю та не здатністю на поганий вчинок. Сила чесності настільки велика, що її ми цінуємо навіть у ворога. /Сократ/

Честь – сукупність вищих моральних принципів, якими людина керується у своїй громадській та особистій поведінці.

Чуйність – розуміння стану й настрою інших, співчуття.

Цінність – це те, що люди цінують, що важливо для них.

Щастя – швидкоплинний стан максимального задоволення життям.

План

роботи творчої групи

по створенню програми

«Основи морального здоров’я»

Зміст роботи Термін Куратор
1. Підготовчий етап Аналіз шкільної практики у напрямку морально-духовного виховання, та формування моральної складової здоров’я особистості дитини зі зниженим слухом. 20.09.08 – 20.10.08 Ковтун І.М. Сладковська І. М.
2. Теоретична підготовка Глибоке, колективне та індивідуальне вивчення наукової педагогічної літератури з теми. 21.10.08 – 21.11.08 Ковтун І.М. Сладковська І. М.
3. Оформлення моделі програми. - Створення пояснювальної записки - Розробка змісту і форм занять по морально-етичному вихованню учнів - Відтворення відповідної системи способів педагогічної, управлінської, методичної діяльності 22.11.08 – 29.12.08 Ковтун І.М. Сладковська І. М.
4. Запровадження досвіду творчої групи в масову практику. - Презентація створеної програми на загальношкільному теоретико-практичному семінарі - Демонстрація алгоритму діяльності у руслі програми, на прикладі одного поняття «Любов». 5.01.09 – 20.03.09 Ковтун І.М. Сладковська І. М.
5. Аналіз і підсумок роботи Провести колоквіум за участі членів творчої групи, адміністрації школи та зацікавлених педагогів. 23.03.09 – 25.05.09 Ковтун І.М. Сладковська І. М.

Тематика засідань

творчої групи

по створенню програми

«Основи морального здоров’я».

Тема: моніторинг стану моральної вихованості учнів.

Мета: проаналізувати стан формування моральних цінностей дітей зі зниженим слухом у шкільній практиці та проблеми становлення моральної складової здоров’я особистості.

Перше засідання(вересень).

1. Розробка моніторингового інструменту для роботи з теми.

«Про алгоритм діагностики моральної вихованості учнів зі зниженим слухом»(повідомлення Ковтун І.М.)

2. Вивчення документації за минулий рік.

3. Обмін спостереженнями і суб’єктивними враженнями.

4. Розподіл обов’язків у рамках роботи творчої групи.

Друге засідання(жовтень)

1. Звіти членів групи про діагностику стану морального виховання у виховних групах (члени творчої групи)

2. Про місце програми у шкільному навчально-виховному плані(директор школи)

3. Об’єктивна оцінка стану вихованості учнів школи.

Тема: теоретико-методичне обґрунтування роботи з теми.

Мета: глибоко, всебічно опрацювати друковані джерела з теми; виокремити головне, важливе; обґрунтувати новизну способу роботи в руслі програми.

Перше засідання(жовтень).

1. Презентація друкованих джерел з теми.

«Дайджест фахової літератури з теми»(Ковтун І.М.)

2. Підготовка до роботи в тренінговому занятті «Карусель».

3. Формування групи по створенню інформаційного розголосу роботи творчої групи.

Друге засідання.(листопад)

  1. Тренінгове заняття «Карусель» по опрацюванню літератури з теми.

Тема: оформлення моделі програми «Основи морального здоров’я».

Мета: створити умови для практичного здійснення проекту по створенню текстового наповнення програми «основи морального здоров'я»

Перше засідання(грудень)

1. Розгляд проекту пояснювальної записки(повідомлення Ковтун І.М.)

2. Аналіз структури програми «Основи морального здоров’я»( Сладковська І.М)

3. Підготовка до семінару-презентації.

Тема: Запровадження досвіду творчої групи в масову практику.

Мета: створити умови для розробки і втілення у життя проекту «Все починається з любові».

Перше засідання (січень) /розширене: співкуратори/

1. Про алгоритм діяльності у програмі(Ковтун І.М., Сладковська І.М)

2. Розподіл обов’язків у підготовці та проведенні пілотних занять(члени творчої групи)

3. Ознайомлення із проектами сценаріїв заходів(Сладковська І.М)

Друге засідання(лютий)

1. Про стан підготовки до проведення перших пілотних заходів(Ковтун І.М.)

2. Організаційні моменти роботи у програмі(Ковалик К.В.)

3. Узгодження загальної схеми аналізу проведеного заходу(Сладковська І.М.)

Тема: аналіз і підсумок роботи.

Мета: проаналізувати і підсумувати результати роботи по створенню і реалізації програми «Основи морального здоров'я».

Перше засідання(березень)

1. Про підсумки проведених занять(обмін враженнями)/члени групи і співкуратори/

2. Оформлення результатів проведених занять(Ковтун І.М.)

3. Про план роботи творчої групи на завершальному етапі(директор школи)

Друге засідання(квітень)

1. Про створення комп’ютерної презентації програми(Ковтун І.М.,Авдєєнко І.М.)

2. Пропозиції, щодо впровадження програми у навчально-виховний процес школи(члени творчої групи)

3. Про підготовку до колоквіуму за результатами діяльності творчої групи.(Сладковська І.М.)

Третє засідання(травень)

1. Про результати діяльності творчої групи(директор школи).

2. Презентація комп’ютерної презентації програми(Авдєєнко І.Г.)

3. Колоквіум за участі членів творчої групи, адміністрації школи та зацікавлених педагогів.

Кiлькiсть переглядiв: 68

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.