Робота розроблена і проведена вчителем -методистом Ковтуном Ігорем Миколайовичем.

Пригоди в Екологівці.

Мета: створити умови для залучення дітей зі зниженим слухом до вивчення основ екології через, використання ігрових форм виховної роботи.

Етапи підготовки та проведення гри-подорожі, як фінальної частини тижня екології.

I. Обробка друкованих джерел, виготовленнянаочності.

II. Випуск «Екологічного віcника».

III. Проведення гри-подорожі.

IV. Підбиття підсумків.

Наочність: плакат з оголошенням змісту тижня екології, плакат із запитаннями відбірного конкурсу(додаток №1), таблички із написами та умовними знаками, картки із номерами, вказівні знаки, план-схема умовного села(схема маршруту гри).

«Екологічний вісник» - стінна газета, у якій відображено основні положення, терміни, закони екології, цікаві завдання, додаткова інформація.

Хід гри.

1.На шкільній лінійці оголошується відкриття тижня екології, оприлюднюється план та зміст заходів і справ.

План проведення гри-подорожі.

1) Зустріч на околиці села, відбірний тур.

2) Конкурс кмітливих і уважних.

3) Конкурс показуха.

4) Конкурс юних утилізаторів.

5) Фінальний конкурс «Знайди тварині домівку».

Зустріч на околиці села, відбірний тур.

Околиця села. Стоїть тин. Над ворітьми табличка – «Екологівка». Усі претенденти підходять до воріт. Назустріч виходить «дядько-еколог»(панама, маскувальна уніформа, сачок, термометр, термометр)пригоди в Екологівці

Еколог – Доброго дня, вам, шановні гості. Що привело вас до нашого славного села?

Учні – Та ми, люди подорожні, до науки екології небайдужі.

Еколог – Ну, що ж коли не байдужі, то ласкаво запрошуємо, але не всі відразу. У наше село потрапить тільки той, хто має ґрунтовні знання з екології. Прошу підійти за перепустками, бо як бачите тут у нас режимний об’єкт.

– Перед вами аркуш із запитаннями. Той хто відповість, на якомога більшу їх кількість, стане учасником наших пригод, а переможці отримають призи.

У таблиці написані запитання. Знизу відповіді, під номерами. Коли відповідь, на вашу думку, правильна, піднімайте табличку із відповідним номером. Таким чином ми оберемо п’ятьох учасників гри. Коли немає запитань, розпочнемо гру.

Проходить відбірний тур, кожен, хто успішно його подолав, отримує зелений аркуш-перепустку.

Конкурс кмітливих та уважних.

2.Еколог – Чому наш конкурс, так називається? Тому що, екологія – наука, яка потребує від того, хто нею займається великої уваги, спостережливості, допитливості, кмітливості.пригоди в Екологівці

- Всіх, хто має зелені аркуші прошу зібратись біля дідуся-ведуся.

Дідусь-ведусь – прошу йти за мною. Ця стежка нашого чудового села має привести нас до місцевої пошти, де вже чекає листоноша. Учасники підходять до місця проведення другого конкурсу. Тут всіх чекає листоноша із конвертами, у яких лежать завдання. Дідусь-ведусь ознайомлює учасників із умовами конкурсу.

Дідусь-ведусь: у цих конвертах, наші вчені-екологи підготували для вас тести. Ви маєте знайти серед вірних тверджень, хибні і відмітити їх. Хто справиться найкраще той пройде далі, а хто буде помилятись найбільше опиниться у лавах глядачів.

- Отож, отримуйте конверти і за моєю командою, відкривайте. Починаємо роботу.(завдання дивись додаток №2)

Дідусь-ведусь – Підведемо підсумки. Якщо всі відповіді правильні вибуває той, хто думав найдовше.

Конкурс «Показуха».

Напередодні гри всі класи отримують завдання: придумати пантоміму, яка зображує ту чи іншу тварину. Кращі вісім пантомім відбираються і пропонуються гравцям. (можливо записати пантоміми на відео і пропонувати гравцям відео-уривки.

Еколог: прошу учасників підійти до мене. Зараз ми відвідаємо імпровізований зоопарк. Вам будуть запропоновані цікаві відтворення різних тварин. Ваше завдання відгадати їх. Той, кому поталанить найменше на жаль, покине нас.

Конкурс «Юний утилізатор».

Еколог: передаю вас дідусеві-ведусеві.

Дідусь-ведусь: усім вам добре відомі проблеми, які пов’язані зі сміттям. Думаю, серед вас немає невігласів, які кидають папірці повз сміттєвий контейнер. Сміття, як вам відомо, буває різне і у багатьох країнах світу із нього отримують прибуток. Потрібно лише навчитись сортувати його і переробляти.

Зараз ви одержите мішечки із різноманітним сміттям, ваше завдання – розсортирувати його, тобто: скласти купками під відповідними знаками. Але перед цим ви повинні розібратись, що означають ці знаки. Попереджую, завдання вимагатиме від вас швидкості, точності, уваги. Кожний предмет, що потрапить не у свою «компанію» принесе вам один штрафний бал. Як завжди невдасі цього конкурсу – наші оплески і, увага – заохочувальний приз за почесне третє місце.

пригоди в Екологівці

Конкурс «Знайди тварині домівку»(фінальний).

Дядько-еколог виводить двох фіналістів на ігровий майданчик із двома столами і двома стільцями.

Еколог – тепер, шановні вболівальники, нас очікує грандіозний двобій інтелектуальних машин. Це наш фінал. Привітаймо учасників(називаю прізвища ті імена).

Перед вами однакові таблички із зображенням тварин нашої місцевості. Як вам відомо «екологія» перекладається із грецької, як «наука про місце життя, про домівку». Ось і у цьому конкурсі, вашим завданням буде – віднайти кожній тварині, зображеній на картинці, місце її проживання. Наприклад: дятел – високо, на дереві; колорадський жук – на картоплі, тощо. На виконання цього завдання відведемо 10 хвилин.

3. - А поки, що ми поговоримо із глядачами. Відбувається бліцопитування учнів школи, з метою визначити їх враження від побаченого, фотографування із ведучими, на місцях проведення конкурсів. Паралельно ведеться підготовка до нагородження і заключної частини.пригоди в Екологівці

Після перевірки аркушів із відповідями оголошується переможець.

На ігровий майданчик виходять усі учасники гри, їм вручаються пам’ятні сувеніри. Із невеликим привітальним словом, до учнів, звертається директор школи.

На середину майданчика виходить першокласник

і виголошує вірш-заклик.

Бережіть цю землю і ці води,

Навіть мурашок у траві.

Бережіть всіх звірів у природі,

Убивайте звірів лиш в собі.

Додаток №1

А. Оболонка Землі, на якій існує життя називається:

1) біосфера; 2)біоколо; 3)золотий трикутник.

Б. Група організмів одного виду, яка живе на певній території, це:

1)полюс; 2)популяція; 3)полюція.

В. На землях Житомирської та Ровенської областей розташовано заповідник:

1)Рівненський; б)Житомирський; 3)Поліський.

Г. Екологія у перекладі з грецької, це – наука про:

1)тварин; 2)житло; в)гроші.

Д. видатний український вчений-еколог, це –

1)Ломоносов; 2)Вернадський; 3)Архімед.

Е. речовини, що містять фтор і руйнують озоновий шар, це –

1)креоли; 2)фреони; 3)мажори.

Є. збирання та переробка відходів, це –

1)каналізація; 2)утилізація; 3)адміністрація.

Ж. Рослина, яка цвіте рано-навесні, це –

1)волошки; 2)айстра; 3)проліски.

З. Організми, які споживають готову органічну речовини, це –

1)консументи; 2)продуценти; 3)документи.

Додаток №2.

1. Абіотичні екологічні фактори:

а)температура, б)освітлення, в)ландшафт, г)рослини.

2. Атомні електростанції України:

а) Донецька, б)Хмельницька, в)Запорізька, г)Ровенська.

3. Види екосистем:

а)біогеоценоз, б)біотоп, в)біосфера, г)біогумус.

4. Типи забруднення навколишнього середовища:

а)хімічне, б)радіоактивне, в)механічне, г)ідеологічне.

5. Види тварин, що зникають:

а)хохуля, б)зубр, в)рись, г)пацюк.

пригоди в Екологівці

Кiлькiсть переглядiв: 44

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.