Художньо-літературна світлиця

« Так ніхто не кохав..."

Березівська спецшкола - інтернат для дітей з вадами слуху

Вихователька ПономарьоваЛ.Й.

«Березівка-2009»


Мета: сприяти пробудженню у школярів щирих почуттів, усвідомлення великої сили чистого і зворушливого кохання, що облагороджує душу, розвитку творчих здібностей, духовності, розвивати відчуття триєдності «звук-слово-образ» шляхом втілення словесного образу в малюнок, в озвучення; виховувати любов до поезії та музики.

Підготовча робота:

1. Виготовити візитки (на сердечках написати вислови про кохання),

«Нема на світі сили могутнішої за любов» /. Стравінський

«Любов - безцінний дар. Це єдина річ, яку ти можеш подарувати і все ж вона в тебе залишиться» Л. Толстой

Якщо варто щось робити на цьому світі, то це єдине -любити. Кард. С.Вишинський

«Любов повинна опиратися більше на вчинки ніж на слова» се. /. Лойола

«Людина варта стільки, на скільки спроможна любити» се. Августин

« Не великі діла угодні Богу, а велика любов з якою вони чиняться»

св. ВасилійВеликий

« Чим є сонце для землі, тим любов для душі» ОноредеБальзак

«Людина, що нікого не кохає, більш нещасна, ніж та яку ніхто не кохає» Франсуа деЛарандель

2. Відобразитисловеснийобразумалюнку( творчезавдання)

3. Закріпити поняття з фізики що таке енергія.

Обладнання: оформлений куточок «Так ніхто не кохав», дошка для виставки малюнків програвач дисків лірична музика


Хід заняття

Звучить музика

Сьогодні ми проводимо заняття, що має назву «Так ніхто не кохав». Ви будете моїми співрозмовниками і від того на скільки ви будете щирими і відвертими в своїх думках і словах, на стільки цікавим буде це заняття.

Поміркуймо разом, що таке любов? Ось у нас рука, голова, очі. А де ж любов? Чи можливо побачити її? Ми не можемо побачити любов, так як не можемо побачити совість, душу, думку. А чим ми можемо відчути любов? Ми можемо відчутий серцем.

1. Чи любиш ти тварин?

2. Кого ти любиш більше за всіх?

3. Що ти любиш робити більше за все?

Як бачите, любов буває різною: до людей, до тварин, до природи, до міста чи села, до батьків, до сестрички чи братика, до їжі, до книжки.

Але приходить такий час, коли людина закохується в протилежну стать -юнак у дівчину, а дівчина у юнака.

Ми поговоримо про сокровенне, чисте, зворушливе почуття. Про нього мріють, його чекають, а коли воно приходить, то людина відчуває себе щасливою.

Яким словом можна назвати це почуття? В українській мові є таке слово кохання.

Ятебекохаю(тихо)!

Якохаютебе(голосно)!

В різні епохи людство ставило запитання саме собі - що це за почуття, як воно народжується, чому саме цю людину я покохала?

Поети, письменники, композитори втілили це почуття в своїх творах. Вчені різних галузей:медицина, біологія, астрономія, фізика, хімія трактують почуття любові зі своєї наукової позиції. Адже все прекрасне, що створене на землі, створене з любові. Про точку зору біологів, що таке кохання розповість Ігор Миколайович


Чи знаєте ви як звали богиню краси?(Афродіта) Ось саме ця богиня надіслала свою обручку, на яку потрапила краплина її вроди. Обручка символізує вічне кохання, безмежне однаково як обручка, без початку і кінця. Якщо покласти цю обручку комусь на руку, відразу побачиш в цій людині все прекрасне. Давайте зараз передамо цю обручку по колу і будемо говорити слова, що найкраще характеризують цю людину.

Діти говорять компліменти.

Ви подарували один одному добрі слова, обмінялись позитивною енергією.

До речі, пригадаймо, що таке енергія? (Відповіді дітей)

Коли ми підключаємось до енергетичного поля коханої людини, то відчуваємо збудження, радісний спалах, і нарешті любов. А зберегти це почуття може лише той, хто має достатньо енергії. Щоб мати достатньо енергії, її потрібно відшукувати в довкіллі, в природі, від сонця, від землі, від води, від рослин. Ти одержуєш енергію із всесвіту,

Передаєш її коханій людині і натомість, наповнюєшся великим почуттям.

Коли ви кохаєте, ніхто не може відібрати у вас енергію. Ви сприймаєте життя як чудо, коли дізнаєтесь що у нього прийшло кохання.

Анкета «Яке воно кохання»?

1. Який вигляд має закохана людина?

2. Що відчуває людина, яка кохає?

3. Чому саме обручка є символом кохання?

4. Що спільного є між обручкою і коханням?

5. Де живе любов?

6. Чи кохав(ла) ти?

7. Чи хочеш ти покохати?

8. Що ти хотів би попросити у богині краси: вродливе обличчя, добре серце, міцне здоров’я, гроші чи ще щось?

9. Чому принц шукав Попелюшку, яка загубила черевичка?/Files/images/етраьс.jpg


Почуття любові передається різними способами: словами, малюнками, звуками музики. Читаючи тексти ми уявляємо образ, який відображує зміст прочитаного, відчуваємо музику в собі, таке відчуття у нас часто збуджує кохання і тоді поети оспівують свій стан римованими рядками, художники пишуть картини, а композитори і музиканти довіряють своє потаємне музичним інструментам. Більшість шедеврів було створено закоханими майстрами.

Зараз ви будете читцями-художниками.

***

Так ніхто не кохав. Через тисячі літ лиш приходить подібне кохання В день такий розцвітає весна на землі І земля убирається зрання

Дише тихо і легко в синяву вона, Простягає до зір свої руки... В день такий на землі розцвітає весна І тремтить від солодкої муки.

ВолодимирСосюра

Сміються, плачуть солові І б’ють піснями в груди: Цілуй, цілуй, цілуй її -Знов молодість не буде

О.Олесь

Заглянув я в твою душу, До серденька притулився Бачу - вишні розцвітають Чую - тихий спів полився

ПавлоТичина


На білу гречку впали роси, веселі бджоли відгули, замовкло поле стоголосе в обіймах золотої мгли

Дорога в’ється між полями, Ти не прийдеш, не прилетиш І тільки дальніми піснями, В моєму серці продзвениш.

МаксимРильський

Ми з тобою одні. Ми у полі одні.

Ти стоїш перед мене як вечір,

Я дивлюсь на заплакані очі твої,

На покірно похилені плечі...

В небі хмари біжать...

Може буде гроза?!

Зацвіли блискавиці над гаєм,

Я не можу сказать,

Я боюсь розказати,

Що тебе я уже покидаю.

ВолодимирСосюра

***

Надумано, негадано, збігла в глухомань

Де сосни пахнуть ладаном

В кадильницях світань,

Де вечір пахне м'ятою,

Аж холодно джмелю.

А я тебе, а я тебе, а я тебе люблю!

• ***

Я люблю тебе, друже, за те, Що в очах твоїх море синіє, Що в очах твоїх сонце цвіте


Мою душу голубить і гріє, За волосся твоє золоте, за чоло золоте і відкрите. Я люблю тебе, друже, за те, Що не можу тебе не любити

ВолодимирСосюра

***

В кінці греблі шумлять верби, Що я насадила, Нема того козаченька, Що я полюбила

Укр. нар. пісня Звучить музика.

Підсумок: хай в ваших серцях спалахує вогонь кохання. Кохайте і будьте коханими. Бережіть своїх коханих. І проносьте це почуття через усе життя.


Рефлексивне сприйняття,

учнів сьомого класу Березівської спеціальної ЗОШ-І – ІІІ ступенів,

заняття «Так ніхто не кохав».

Рефлексія була оформлена у вигляді відповідей на запитання анкети(текст – додаток №1).

Висновки та підсумки анкетування.

1. Всі діти усвідомлюють у якому заході вони брали участь. Проте є проблемою – формулювання точної назви заходу. Зважимо на те, що учні сьомого класу мають вкрай низьку мовну підготовку, через значний рівень туговухості. Висновок: назва повинна бути точною, простою до запам’ятовування.

2. Чотирьом учням заняття сподобалось, двом – ні. Один учень на момент проведення заняття знаходився не в кращому емоційному стані. І за результатами спостережень, вів себе як справжній «нігіліст». Інший хлопчик претендує на висловлення, завжди, власної думки, часто протилежної загальноприйнятій. Можливо та сама причина – значна степінь туговухості, не дала змоги учням зрозуміти велику частину з того, про що говорилось на занятті.

3. Підтвердженням цього є відповідь на третє запитання: четверо хлопців, чесно, відповіли, що не все зрозуміли. Одна дівчинка(значні залишки слуху, тонка емоційна натура) написала, що все зрозуміла(за спостереженнями під час заняття, дійсно, видно було, що заняття її захопило). Інша дівчинка, із меншими залишками слуху, зазначила, що також багато зрозуміла, хоча є підстави гадати, про значну міру списування. Висновок: заняття подібного штибу, для слабочуючих і особливо глухих дітей, потрібно планувати або із залученням обмеженої кількості учнів, або обмежувати кількість тестового матеріалу з паралельною значною пояснювальною роботою.

4. На питання, «Чи знаєте ви, що таке любов?» – четверо відповіли, що знають про це почуття. Двоє не змогли відповісти, це хлопці, які не вирізняються, поки що, сексуальною активністю і в симпатіях до дівчаток не помічені.

5. Як і очікувалось, всі відповіли, що їм було цікаво, навіть той «нігіліст». Це може означати, що автори «вгадали», коли проводили заняття у вузькому віковому діапазоні: 13 – 15 років, значить і підбір матеріалу, і форма проведення себе виправдали.

6. Досить цікавим є той факт, що найбільше запам’ятався всім уривок заняття, коли виступав із поясненням «народження кохання» їхній вихователь. Це можна пояснити або тим що інформацію доводив «свій», або цікавістю самої інформації. Крім того двом учням запам’ятались моменти, коли їм говорили приємні слова, компліменти, інші учні.

Висновок:

  • Незважаючи на, відносну, складність сприйняття заняття, дітьми із мінімальними залишками слуху, було досягнуто значного ступеня зацікавленості учнів, пробуджено інтерес, «розбурхана» емоційна сфера особистості;
  • При проведенні подібних занять у майбутньому слід врахувати рівень підготовки дітей, як мовної, так і емоційної;
  • Варто подумати про можливий попередній відбір учнів – краще менше, але тих хто виявив свідому зацікавленість.
  • Якісніше підійти до сурдоперекладу, збагатити, ще більше, візуалізацію заняття.

Додаток №1 Текст анкети.

1. У якому занятті ти взяв(ла) участь сьогодні?

2. Чи сподобалось тобі заняття?

3. Чи все ти зрозумів(ла)?

4. Чи знаєш ти, що таке «кохання»?

5. Чи було тобі цікаво?

6. Що тобі запам’яталось найбільше?

Кiлькiсть переглядiв: 18

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.