Творчий ігровий проект

«Сину, я тобі щасливу зичу долю»./Files/photogallery/787/раее.jpg

Автор: Сладковська Ірина Михайлівна.

Березівка 2009

Мета: створити умови для

¡ закріплення набутих творчих, інтелектуальних, практичних, вмінь та навичок;

¡ надбання нових знань, мовленнєвих компетентностей;

¡ допомоги батькам, спираючись на свої внутрішні резерви, побачити результати розвитку дітей, труднощі і шляхи їх подолання;

¡ розкриття талантів і обдарованостей синів і матерів;

¡ зближення дітей, батьків, педагогів.

Тип проекту: творчий, колективний, ігровий.

Учасники проекту: юнаки дванадцятого класу, їх матері, класний керівник, вчителі, вокальна група.

Автор і керівник проекту: Сладковська Ірина Михайлівна.

Етапи підготовки та реалізації проекту.

І Підготовчо-організаційний.

1. Складання плану роботи у проекті(автор – класний керівник – учні – батьки).

2. Формування уявлень про бажані результати.

3. Розподіл обов’язків і завдань.

4. Репетиції, консультації, корекція.

ІІ Пошуковий.

· Збір інформації, підбір музичних творів.

· Виготовлення атрибутики: в’язання шкарпеток для «коней», гриви, вух, вистругування держаків.

· Пошиття торбинок.

· Заготовка ниток для вишивання сонечок.

· Пошук інвентарю для конкурсу професій.

· Підбір віршів для конкурсу «Молюсь за тебе, Україно».

· Підготовка до конкурсу «Наречених» - пошиття одягу, репетиції виходу моделей, розучування пісні «Народжена кохати».

· До конкурсу «Діти – онуки – бабусі»: ляльки-немовлята, запис дитячого плачу, кошик, костюм для «Лелеки».

· Матерям, підготувати колискові пісні.

· Підготовка фонограми «Пісня про рушник», репетиції вальсу.

ІІІ Організаційно-виконавчий.

Хід заходу(сценарій).

Під мелодію пісні «Чорнобривці» виходять учасники (юнаки з мамами).

Ведуча: розпочинаємо нашу програму. Зовсім недавно молоденькі мами вели своїх синочків в перший клас, а сьогодні ці синочки ведуть своїх мам.

- Пісня «Синові». Виконують мами. Юнаки дарують своїм матерям квіти.

Ведуча: прошу кожну пару зайняти свої місця.

/Files/photogallery/787/раера.jpg

- Дорогі мами, 13 років, ваших дітей не просто вчили, виховували, а доторкались до їх душ. І, повірте, це не завжди легко було робити. Душа, як вогонь: підійдеш близько – згориш, відійдеш далі – не зігрієшся.

- Сьогодні ми зібрались, щоб перевірити, як підготувались наші діти, інтелектуально, творчо, фізично, практично йти у життя. А ви їм будете допомагати.

- З давніх-давен ведеться, що в путь відправляють сина з хлібом у торбинці. Я також підготувала для вас торбинки. Ці торбинки ви наповните сухарями. А хто і скільки сухарів заробить, ми побачимо в кінці нашої зустрічі. (хлопці отримують торбинки)

Перший гейм. В путь дорогу.

Завдання мамам: вишити на торбинках зображення Сонця, яке освітлює шлях вашому сину і зігріватиме його у путі.

Ведуча: вирушати в далеку дорогу, краще на коні, ніж пішки. Тому хлопцям ми даємо таке завдання: виготовити собі коня.

Звучать пісні: «Коню мій», «Виростеш ти сину»(виконує вокальна група).

Підводяться підсумки першого змагання.

Другий гейм. Молюсь за тебе, Україно!

- Ви вирушаєте в подорож по святій, рідній, українській землі. Як не можна матір зраджувати, так не можна зраджувати і землю на якій народився.

Давня назва України – Арата. В перекладі з праслав’янської мови – «Підсонячна» – під Богом Ра. Ми миротворці і духовний центр Землі.. і в цьому наша сила і гордість. Віримо в тебе, наша Арата – підсонячна,

кохана Україно, знаємо, що ти за допомогою Всесвітньої сили, енергії й любові твоїх дітей, відродишся, розквітнеш.

/Files/photogallery/787/пваро.jpg

- Творіть своє життя, турбуйтесь про те місце, де живете, йдіть туди, де світло і добро.

Перед вами поставлене творче завдання:

Юнакам: відтворіть словесний образ матері у малюнку, у звуках.

- Ви знаєте, що людина може бачити з закритими очима, і чути з закритими вухами? Ви читаєте, і уявляєте образ прочитаного, чуєте звуки. Адже свідомість живе у вашому серці, вашій душі. Коли ви показуєте на себе, коли ви говорите «Я», ви показуєте не на голову, не на руку чи ногу, ви показуєте на груди, на серце.

Пісня «Україночка»(виконує Іванна).

Третій гейм «Професії».

- Йти у життя, потрібно оволодівши, якоюсь спеціальністю, маючи певний фах. Зараз ви покажете, які ви майстри.

Хлопці виконують завдання пов’язані із професіями: кухар, столяр, гончар, чоботар. «Відчуй рідну душу»(мами вгадують)./Files/photogallery/787/пвеавае.jpg

Четвертий гейм. «Наречена – невістка – свекруха»

- Недавно, ви були молоденькими невісточками, знаєте як воно у невістках. Вже підходить той час, коли ваші сини обиратимуть собі пару, а вам невістку. І у вас з’явиться нова роль – свекруха. Тому ми пропонуємо вам конкурс наречених

Під музику(вальс Мендельсона) входять дівчата. Хлопці вибирають собі наречених і підводять їх до мам.

«Конкурс свекрух». Свекрухи зустрічають своїх «невісток»./Files/photogallery/787/врер.jpg

П’ятий гейм «Діти – внуки – бабусі».

- Хлопці вже обрали собі наречених, а матерям – невісток. Наші мами вже були: дочками, внучками, дружинами, невістками, свекрухами. Прийшов час «приміряти» роль бабусь.

- А ось і лелека, який приніс молодій родині немовля.

Конкурс «Наодинці з дитиною».(заспокоїти дитину, чути плач)

Конкурсне завдання для бабусь – проспівати колискову пісню.

Наповнюють свої торби сухарями.

- Білий танець(під пісню «Рідна мати моя», мами запрошують своїх синів до танцю)

Ведуча: закінчується наш вечір. Ви гідно справились з завданнями, заробили хліба. Беріть же свої речі, сідайте на коня і відправляйтесь в дорогу. Несіть у світ своє добре серце і свою любов. Творіть добро.

В щасливу путь!

Пояснювальна записка до проекту.

«Виховання є складною і важкою справою, доти, доки ми хочемо, не виховуючи себе, виховувати своїх дітей, чи будь-кого іншого. Якщо зрозумієш, що виховувати інших можливо тільки через себе, постає одне питання: як потрібно самому жити?»

/Лев Толстой/

Тільки в процесі взаємозв’язку педагогів, батьків і дітей можливо вирішити проблему розвитку, виховання особистості дитини. Школа є продовженням сім’ї, а сім’я – продовженням школи. Вони взаємно доповнюють одне одного і складають одне ціле.

Завданням проекту, є створити умови :

· для того, щоб батьки прийняли школу, як дім душі і серця своїх дітей, а тому, активніше залучалися б до вирішення шкільних проблем;

· допомогти батькам учнів зі зниженим слухом, краще порозумітись із своїми дітьми – через актуалізацію трепетного ставлення мами до сина і сина до мами, щирого сердечного, любовного відношення;

· для повнішого розкриття виховного і творчого потенціалу кожного із батьків, і сім’ї в цілому.

Позиція батьків і педагогів має складатись у тому, щоб прийняти дитину такою, якою вона є, із тим досвідом, який у неї вже є, включити в структуру свого спілкування з нею, життя дитини, у всіх його проявах. В кінці кінців, стати «співучасником» діяльності дитини, вводячи, таким чином, дитину у доросле життя. Це допомагає пізнати дитину, побачити світ її очима, скерувати діяльність кожної дитини на пізнання самої себе, світу, утвердження морального стрижня і духовної рівноваги. А в основі цього пізнання, лежить любов – у вищих її проявах: прийняття того кого любиш, розуміння того кого любиш.

Даний проект дає змогу створити активну, емоційно-збагачену справу із залученням максимальної кількості учасників. Особливо важливим є безпосередня участь батьків вихованців. Як видно із етапи підготовки до реалізації проекту, використовуються різноманітні види творчої діяльності, виконується велика частка роботи, яка одній людині не під силу. Що, зрештою, і є ключовою ідеєю будь-якого проекту: наявність важливої мети, яка не може бути досягнена однією особою і конкретний результат, який дає певну користь для кожного учасника./Files/photogallery/787/иьоршрщо.jpg

З позиції формування уявлення про поняття «ЛЮБОВ» - даний захід у повній мірі, відповідає завданням, які постають у руслі роботи у програмі «Основи морального здоров'я». Тут всі прояви любові у житті людини: від народження(немовлята), через любов до природи(виготовлення предметів із природних матеріалів і малювання образів живої природи), до кохання, і до найвищої точки – материнської любові.

Рефлексія після підготовки і проведення заняття.

Слід відмітити, що підготовча робота у даному проекті несла декілька суттєвих новаторських рис. Зокрема: виготовлення «коней» - по суті майстер клас по виготовленню вальдорфської іграшки із природного матеріалу. Це дало змогу зацікавити дітей кінцевим результатом роботи. Тут варто зробити зауваження на майбутнє – можна залучити до виготовлення текстильних виробів, шкільну майстерню. Це дасть змогу залучити більшу кількість учнів і розвантажити автора проекту. Якщо згадувати інші моменти підготовки до заняття, варто відмітити складність співпраці із мамами, через їх зайнятість, не вдалось провести певну кількість репетицій. Разом з тим свято надзвичайно здружило батьків, за останні три місяці вони вже відвідували школу три рази. Більший ефект це дасть коли, таку роботу проводити з першого класу. Варто, мабуть, подумати про запровадження у школі «Батьківської школи».

Що до емоційної зарядженості дітей, то було видно, що діти намагались зробити максимум приємностей своїм мамам, навіть юнак, який раніше відмовлявся виступати на сцені, співав пісню, разом з усіма. У всіх конкурсах хлопці показали максимум ентузіазму, творчості, завзяття. Видно, що учні підготовлені, ознайомлені із такими видами роботи: озвучення і малювання друкованих текстів, навички прикладних професій. Важче дався конкурс, де слід було описати звички і уподобання своїх мам, так само, як і мамам не завжди вдається знайти спільну мову із своїми дітьми. Дається взнаки мовний бар'єр – батькам слід вчити жестову мову.

Висновок: дане заняття здружило, ще більше, батьків, дітей, педагогів, наповнило їх серця добротою і любов'ю. Рекомендація: при плануванні подібних занять, можливим видається варіант із використанням «гостинної» форми, при наявності підходящого приміщення.

Кiлькiсть переглядiв: 105

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.