Свято ліхтариків/Files/photogallery/788/гена 060 - Копія - Копія.jpg

Мета:

Ø сприяти створенню умов, для спілкування дітей з природою;

Ø допомагати дітям усвідомлювати силу почуттів, слів, думок, дій зокрема розкрити значення слова - любов;

Ø виховувати бажання дарувати любов, радість людям;

Ø розвивати в дітях відчуття триєдності: слово-образ-звук;

Ø закріплювати навики працювати самостійно.

Основніформиіспособипроведеннязаняття:

- бесіда, розповідь вихователя;

- мрії про політ в далекі світи;

- звернення до свого серця (вміння бачити серцем, чути серцем, любити серцем);

- практика мислетворення (посилення добрих думок близьким і рідним);

- розучування пісень;

- виготовлення ліхтариків (вирізання, розфарбовування, склеювання, виготовлення ручки);

- практична поєднання слова-образу-звуку;

- екскурсії в природу.

Матеріалидляпроведеннязаняття:

- папір, ножиці, клей, фарби, дріт, палички (40 см), банки (0,5 л), свічечки;

- кінь білий, вершник в чорному плащі.

Підготовчаробота

1. Виготовленнясонячнихпромінчиківз такими написами

- Мама любить тебе, а ти любиш маму?

- Сонечко посміхається дотебе, посміхнись і ти до нього.

- Цей промінчик несе тобі привіт від бабусі і дідуся. Вони люблять тебе. А ти любиш їх?

- Вихователі, вчителі віддають тобі свою любов. А ти любиш їх?

2.Прогулянка

Вітер доторкнувся до твоєї голівки, це мама згадала тебе і погладила по голівці. Вітер торкається твоєї щічки - це мама цілує тебе.

Сонечко таке ясне веселе. Воно грається з вами. Мама просила сонечко, щоб воно тебе зігріло, погралось з тобою, передало тобі мамину любов.

- Як ти думаєш, чому Сонечко сумує?

- Хто образив Сонечко?

- Де живе Сонечко?

- Передай привіт мамі, бабусі через Сонечко, Вітер.

3.Вечірняпрогулянка.

Коли Сонечко йде в країну сонячних промінчиків відпочивати, по небу ходить Місяць. Він дивиться, чи слухняні дітки, чи тепло вони одягнені. Все це тихенько, він розповідає мамі. Місяць заглядає у віконечко і дивиться, чи почистили дітки зубки, вмились, поставили сушитись свої черевички. Якщо ви скажете місяцю, що любите свою маму, передасте їй привіт, місяць обов'язково передасть все мамі (мама має подякувати дитині за це). Зірочки допомагають місяцю. Вони розмовляють з дітками, граються з ними. Зірочки дуже люблять, коли дітки запалюють ліхтарики. Вони обмінюються своїми вогниками і здійснюють бажання дітей.

/Files/photogallery/788/гена 057.jpg

4.Розучуванняпісень

Ліхтарик, з ліхтарями йдемо, гори ліхтарику.

Ліхтарик наш ясний

Світить прекрасно

Гори наш ліхтарик.

Нехай вітрисько прилетить

Вогонь не зможе загасить

Бо ясний вогонь цей дарунок від сонця.

Палай, наш ліхтарик

З ліхтарями йдемо Вогники несемо

Жовті, сині, срібні

Вогники чарівні

Зелененькі, червоненькі

Наші вогники маленькі

Гори ліхтарику ясний

Разом з тобою йдемо

На небі зорі не гаснуть

Ми світло їх несемо

Приспів:

Ліхтарику, ліхтарику

З тобою сяємо ми - 2 р.

Нас темна ніч не лякає

І мороз нам не страшний

Зірки у ангелів сяють

Світи ж, ліхтарику мій!

5.Виготовленняліхтариків.

Діти, кожен сам собі виготовляє ліхтарик, розмальовує, робить віконця, склеює, виготовляє ручку з дроту і вішає ліхтарик на палочку. В середину ставить баночку з свічечкою.

6.Приготуванняподарунківдітям.

В серветку кладеться щось смачненьке (горішок, грибочок, персик і т.д.). Все це складається в корзинку (домовитись з батьками, щоб приготували своїм дітям подаруночок).

/Files/photogallery/788/гена 064.jpg Хідзаняття.

Вихователь розповідає історію про країну сонячних промінчиків. За морями, за океанами, за високими горами є країна сонячних променів.

Там всі веселі і радісні. Ніхто ніколи нікого не ображає. Всі танцюють і співають, допомагають один одному. Скрізь ростуть дуже гарні квіти. Вони сильно пахнуть. Всіх зачаровує спів пташок. Там літають справжні Жар-птиці. В цій країні живе Сонечко. Його промінчики пестять всіх, вони граються з квіточками, звірятками, дітками, а сонячні зайчики дарують діткам подаруночки.

Сьогодні донас приїде з цієї країни Світлозар. Він приїде на білому коні, в чорному плащі. У кого буде ліхтарик, тому Світлозар подарує вогник, в якому живе любов.

І ця любов буде жити в вашому серці. Вас будуть всі любити і ви будете всім дарувати свою любов.

Одягайтеся, беріть свої ліхтарики і тихенько йдіть зустрічати Світлозара.

В коридорі і на дворі виключається світло. На підвіконні світить ліхтарик. Літи виходять з ліхтариками (без світла) в пітьмі на двір. На подвір'ї вони чекають сонця з вогнем, який прийде на білому коні в чорному плащі. Вихователі співають пісні про темну нічку. Під’їжджає Світлозар на білому коні в чорному плащі і привозить вогонь любові. До нього підходить ведучий і запалює світильник. Всі діти беруть собі вогонь, символ любові. Ця любов буде жити в їхньому серці, буде оберігати кожну дитину від зла. Діти будуть дарувати цю любов своїм близьким рідним.

Всі співають пісні про ліхтарик ходять з ліхтариками по подвір'ю школи. Їх пригощають подаруночками.

Підсумокзаняття

Діти діляться враженнями. Вихователь нагадує дітям, що потрібно берегти любов, жити з любов'ю в серці, дарувати любов природі, людям, планеті, Всесвіту.

Рефлексивне сприйняття заняття «Свято ліхтариків»./Files/photogallery/788/гена 092 - Копія.jpg

При підготовці і проведенні заняття, виникла низка проблем, про які слід розказати детальніше. Основна проблема при роботі із дітьми молодшого віку, які мають вади слуху, це – нерозуміння дітьми словесно-образних конструкцій, побудованих на абстрактних поняттях, із уживанням слів у переносному значенні. Поясненням цього є переважаюче фактично-наочне мислення цих дітей. Наприклад, важко було досягти сприйняття дітьми таких конструктів: «вітер доторкнувся щічки – це мама поцілувала тебе», або «сонечко любить тебе». Шляхом подолання подібних ускладнень ми бачимо – ретельнішу пояснювальну роботу, заміну найбільш складних оборотів на простіші, перцептивний супровід вербальної діяльності, унаочнення і сурдопереклад.

Основним месиджем даної роботи було створенню у свідомості молодших школярів і дошкільнят, поняття любов, як чогось теплого, веселого, надійного, того, що створює захист. Все це уособлюється у образі Світлозара, який передає свою любов через ліхтарики, як символ любові.

Крім того важко було націлити дітей на меті заняття, через вищезгадані причини. Тому, мабуть, очевидним бачиться спрощення деяких частин заняття, наближення до відомого матеріалу. Це можна досягти, ще й через максимальну самостійність дітей. На жаль більшість ліхтариків виготовили самі вихователі.

Текстові уривки заняття(пісні) були важкими для дітей з вадами слуху, хоча при певній підготовці діти, могли краще вивчити, хоча б приспів. Тому надалі, слід вибирати пісні із короткими ритмічними рядками і відповідальніше ставитись до вивчення їх дітьми. Можна провести заняття по ілюструванню пісень, відображенню малюнками текстових уривків.

Все заняття було побудовано на триєдності «живий образ(Світлозар і його кінь) – слово(вірші, пісня), – звук(музичний супровід) – образ(ліхтарик)». Такий взаємозв’язок сприяв виникненню специфічної емоційної атмосфери. Діти були приголомшені самим дійством. Вони, як зачаровані, тримали ліхтарики, вели себе спокійно, чекаючи, подальшого розвитку подій. На жаль цього не скажеш про деяких дорослих співробітників, які своїми діями вносили хаос і нервовість. Із того, що можливо було б додати до побаченого, слід відмітити таке. Мало було маніпулятивних дій із ліхтариками. Можливо варто спланувати, якісь ігри, світлові шоу. Наприклад: дати завдання кожній групі подумати, як на темному фоні створити слово або якусь фігуру із дітей з ліхтарикам, а інші щоб подивились

Кiлькiсть переглядiв: 106

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.