Розважально - пізнавальна гра.

«Відчуй весняний подих любові»

(4-6 класи)

2008 - 2009 н.р.

МЕТА:ознайомити дітей з весняними обрядодіями, дитячими звичаями та обрядами, вчити організаторських здібностей і самостійного мислення, сприяти виникненню бажання творити прекрасне, виховувати любов до природи, розвивати в дітях відчуття триєдності: слово - образ - звук.

ПІДГОТОВЧА РОБОТА:

1. Виготовити костюми, атрибути, які відповідають назві племені.

2. Оформити острови Землі, Води, Вогню, Повітря.

3. Підготувати костюми вождів островів.

4. Виготовити карти з позначенням маршрутів (на сумочці з 12 отворами). Підготувати 12 стрічок чотирьох кольорів.

5. Вивчити зазивання до прильоту птахів.

6. Виготовити паперових птахів (оригамі).

7. Виготовити шпаківні.

8. Заготовити хмиз для вогнища.

9. Підготувати саджанці купців бузку кожній команді, викопати ями для посадки, обгородити їх.

10. Виготовити кораблики "Весна іде".

11. Оформити материк "ЛЮБОВ" ( стіл, напис "Масляна", стрічки і

т.д.)

12.Виготовити "Масляну" з соломи.

13. Розучити веснянки.

14.Напекти млинців, зварити узвар.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

Виходять чотири команди (чотири племені): Вогню, Води, Землі, Повітря. Утворюється коло ЛЮБОВІ.

ВЕДУЧА

Сьогодні зібралося чотири племені, щоб провести зиму і зустріти весну. Весна може прийти на Землю, де живе ЛЮБОВ, де її чекають чемні, добрі діти, які приготували їй подарунки. Візьміться за руки і утворіть коло. Над нами сяє одне велике Сонце. Воно дає своє тепло, світло всім, хто є на Землі: і квіточці, і дереву, і пташці, бджілці, і вам, і мені. Всім однаково світить Сонце, але кожен бере стільки тепла і світла, скільки йому потрібно. Це тепло і світло поселяється у вашому серці, у кожному


з вас живе маленьке сонечко. І ви посилаєте своє тепло, свою любов іншим людям. Подаруйте свою любов один одному своєю усмішкою, потискуванням руки. Зараз ми утворимо енергетичне коло наповнене любов'ю. Чотири стихії: Вогонь, Вода, Земля, Повітря правлять світом і наділяють нас своєю енергією.

Сонце - це стихія вогню. Вогонь дарує нам творчість, уяву, фантазію, винахідливість.

Повітрянадихає нас на творчість, дає нам вольову енергію, допомагає думати, аналізувати.

Землядає нам практичність, стійкість, конкретність, розсудливість, охайність.

Воданаділяє нас емоціями і почуттями, милосердям.

- В людині присутні ці всі стихії, адже людина є частиною природи. Кожне плем'я однієї стихії отримає енергію інших стихій.

ВЕдУЧА.пригоди в Екологівці

- Я вручаю кожному племені карту. На цій карті відмічені острови: Вогню, Повітря, Води, Землі. Вам потрібно відвідати ці острови. Там ви отримаєте завдання, за які одержите бали у вигляді смужок. Я буду чекати вас на материку ЛЮБОВ О 16.30. Там ми зустрінемо весну.

ЧАСТИНА II.

Діти беруть карти і відправляються по своїх маршрутах. Кожне плем'я підходить до Острова.

Плем’я Вогню: уклін вождю Острова... Плем'я Вогню принесло тобі свої дари, свою енергію, любов, творчість, фантазію.

Плем'я Повітря:уклін вождю Острова... Плем'я Повітря принесло свою енергію, любов. Ми надихаємо вас на творчість.

Плем’я Землі: уклін вождю Острова... Плем'я Землі принесло вам свої дари, свою енергію, любов, силу, стійкість.


Плем'я Води:уклін вождю Острова... Плем'я Води принесло вам свої дари, свою енергію, любов, силу. Ми наділяємо вас почуттями, милосердям.

Відповіді Вождів:

Вождь Острова Води(кланяється). Приймаю ваші дари, наділяю вас енергією і силою води. Освячую вас водою.

Вождь Острова Землі(кланяється). Приймаю ваші дари, наділяю вас енергією і силою Землі.

Вождь Острова Повітря(кланяється). Приймаю ваші дари, наділяю вас енергією і силою Повітря.

Вождь Острова Вогню(кланяється). Приймаю ваші дари, наділяю вас енергією і силою Вогню (підкидає дрова у вогонь).

ЗАВДАННЯ:

Острів Повітря.

1. Загадка.

2. Інтелектуальне завдання.

3. Творче завдання (пантоміма).

4. Практичне завдання (виготовити шпаківню, спекти шпака)

Промовити зазивання:

4 клас - Вилети ґулю горою

Винеси весну з собою. Вилетіла ґуля горою Винесла весну з собою (вішають птахів)

5 клас-Щоб краще велися гуси

Й висиджувались яйця -

Із краю-кураю

Пташок викликаю (вішають птахів)


6 клас - Летіть жайворонки

До нашої сторонки (вішають жайворонків)

6 клас-Спішіть ластів'ята До нашої хати - Весну зустрічати Зиму проводжати (вішають ластівок).

Острів Землі.

1. Загадка

2. Інтелектуальне завдання.

3. Творче завдання (інсценізація казки)

4. Практичне завдання (посадити кущ бузку, обгородити. Щоб життя цвіло, було гарним)

Острів Вогню.

1. Загадка.

2. Інтелектуальне завдання.

3. Творче завдання (танець).

4. Практичне завдання (зібрати хмиз і спалити на вогнищі, щоб весна була теплою).

Острів Води.

1. Загадка.

2. Інтелектуальне.

3. Творче (малюнок).

4. Практичне (пустити кораблики "Весна іде" на воду)

ЧАСТИНА III. ЗАКЛИКАННЯ ВЕСНИ

Всі чотири племені зустрічаються на материку "ЛЮБОВ". Стіл застелений вишитою скатертиною. Напис "Масляна". Материк прикрашений кульками, стрічками і т.д.

Діти стають у коло і співають:

Прийди весно, прийди

Прийди, прийди красна

Принеси нам збіжжя

Принеси нам красок (квітів)


Виходить Весна - красна. Вона змусила всіх забути про холод, про зиму. Взяла дітей за руки і пішла з ними танцювати.

Діти.пригоди в Екологівці

Ой, весна - красна, весна та весняночка Ой, де ж твоя донька та панночка

Ой, весна - красна, що ти нам принесла?

ВЕСНА.

Принесла я вам літечко

І зелене зіллячко:

Хрещатий барвінок,

Запашний васильок

Смачний льодяник

Ще зі мною Масляна прийшла!

Виходять господиня в українському вбранні з млинцями та

узваром і українські музики з Масляною (вбрана солом'яна

лялька).

Виконуються закличні пісні.

ДИТИНА.

Тинь - тинька! Гарна господинька. Подай млинця!

Знову співаються закличні пісні.

ВЕСНА.

Дуже гарно ви зустріли мене, гарні подарунки подарували: шпаківні, кораблики, пташки, гарні відповіді давали, танцювали, співали. Ну що ж, відкривається веселе гуляння. Поспішайте племена Вогню, Землі, Води, Повітря. Вас чекає Масляна! (Всі пригощаються млинцями, узваром. Водять хороводи, співають веснянки).


ВЕСНА.

Всі йдемо до багаття. На Масляну! На Горільницю!

ДИТИНА.

Ми просимо прощення за все, що поганого зробили. За те, що інколи лінувалися, погано навчалися, не слухалися старших. Нехай все погане згорить!

ВЕСНА.

Масляна, прощай!

На той рік знову приїжджай!

Будьте дужі, як Вода, А багаті, як Земля, Пристрасні, як Вогонь, Вольові, як Повітря Гарні, як Весна!


Додаток.

Завдання до конкурсу.

Острів Земля.( 4 клас )пригоди в Екологівці

1. Загадка.

Сніг на полях, лід на річках, віхола гуляє, коли це буває?

2. Теоретичне запитання.

Назвіть п’ять рослин, які ростуть на території нашої школи.

3. Інсценізація казки «Ріпка».

Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, онучка бабу за торочку, собачка внучку за спідничку, киця собачку за хвостик, мишка кицю за лапку – як потягли, як потягли, так і покотились. Упала ріпка на діда Андрушку, дід на бабу Марушку, баба на внучку Мінку, онучка на собачку Хвінку, собачка на кицю Варварку, а мишка – шусть шпарку.

4. Посадити кущ бузку.

Острів Земля ( 5 клас )

1. Загадка

Сонце пече, липа цвіте, вишня поспіває, коли це буває?

2. Теоретичне запитання.

Назвіть п’ять прикметників, якими можна описати землю(грунт).

3. Інсценізація казки «Ходить гарбуз по городу».

Ходить гарбуз по городу, питається свого роду:

- Ой чи живі, чи здорові, всі родичі гарбузові?

Обізвалась жовта диня, гарбузова господиня:

- Іще живі, ще здорові, всі родичі гарбузові !

Обізвались огірочки, гарбузові сини й дочки:

- Іще живі, ще здорові, всі родичі гарбузові !

Обізвалася морквиця, гарбузова сестриця:

- Іще живі, ще здорові, всі родичі гарбузові !

Обізвались буряки, гарбузові свояки:

- Іще живі, ще здорові, всі родичі гарбузові !

Обізвався старий біб і піддержав увесь рід:

- Іще живі, ще здорові, всі родичі гарбузові !

4. Посадити кущ бузку.

Острів Повітря (4 клас)

1. Загадка

Крил не має, а скрізь літає, та ще й куряву підіймає.

2. Теоретичне запитання.

Назвіть три слова, які характеризують повітря.

3. Пантоміма .

Лесик грає на сопілці, а навкруг пасуться вівці.

Наче білі хмари в’ються – і під музику пасуться.

4. Прилаштувати на дереві шпаківню, повісити на гілках: паперову модель птаха і випеченого шпака.

Острів Земля (6-а клас)

1. Загадка

Тане сніжок, квітне лужок, день прибуває, коли це буває ?

2. Теоретичне запитання.

Назвіть частини світу планети Земля.

3. Інсценізація казки.

Вийшла киця працювати – стала в полі жито жати.

До обіду працювала, вісім снопиків нажала.

Та в обідній, денній тиші, почала ловити мишок.

Мишки з нірок визирали, та на кицю поглядали

Киця ж сонно позіхнула, і на снопику заснула.

4. Посадити кущ бузку.

Острів Земля (6-б клас)

1. Загадка.

Спорожніли поля, мокне земля, дощ поливає – коли це буває.

2. Теоретичне запитання.

Назвіть частини світу планети Земля.

3. Інсценізація казки «Лебідь, рак, щука».

Раз, якось – Лебідь, Рак та Щука везти, з вагою віз, взялись.

І в нього троє всі, мерщій, впряглись. Щосили смикають – та ба, немає ходу.

Воно, здавалось би, і не такий тягар.

Та Лебідь рветься аж до хмар, Рак сунеться назад, а Щука тягне в воду.

Хто винен серед них, хто ні – судить не нам,

А тільки віз, і досі там.

4. Посадити кущ бузку.

Острів Повітря (5 клас )

1. Загадка

Без рук, без ніг, а стукає й гримить .

2. Теоретичне запитання.

Назвіть п’ять тварин, які вміють літати.

3. Пантоміма.

Показати, засобами пантоміми, різні види вітру(лагідний літній вітер, осінній холодний вітер з дощем, морський вітер, ураган).

4. Прилаштувати на дереві шпаківню, повісити на гілках: паперову модель птаха і випеченого шпака.

Острів Повітря (6- а клас)

1. Загадка

Стукотить, гуркотить, як сто коней біжить.

2. Теоретичне запитання.

Які властивості має повітря?

3. Пантоміма. Зобразити, засобами пантоміми, приліт птахів(журавлиний ключ).

4.

5. Прилаштувати на дереві шпаківню, повісити на гілках: паперову модель птаха і випеченого шпака.

Острів Повітря (6-б клас)

1. Загадка

Кольорова дуга – через річку пролягла.

2. Теоретичне запитання.

Назвіть п’ять літальних апаратів, які створили люди.

3. Пантоміма.

Показати, засобами пантоміми, вітряний млин.

4. Прилаштувати на дереві шпаківню, повісити на гілках: паперову модель птаха і випеченого шпака.

Острів Вогонь ( 4 клас )

1. Загадка.

Без дров, без вогня, а світить і гріє щодня.

2. Теоретичне запитання.

Скільки кольорів у веселці.

3. Танець «Веселі півники».

4. Підкиньте дрова у вогонь.

Острів Вогонь (5 клас)

1. Загадка.

Гріє, гріє, припікає, всіх у воду заганяє.

2. Теоретичне запитання.

Назвіть п’ять джерел світла.

3. Танецьпригоди в Екологівці

Місяченько світить милий, а дівчата вінок, звили.

Вінок звили, заспівали, дружно в танці закружляли.

Запалили хлопці ватру – і високу, і крилату.

Потім, в річці покупались, через полум’я скакали.

4. Підкиньте дрова у вогонь.

Острів Вогонь (6-а клас)

1. Загадка.

Що без леза, що без зуба, розітне міцного дуба.

2. Теоретичне запитання.

Назвіть п’ять слів, які характеризують Сонце.

3. Кривий танець.

Ми кривого танцю не виведемо кінця.

Треба його вести, як віночок плести.

То на гору, то в долину, то в будяки, то в кропиву.

4. Підкиньте дрова у вогонь.

Острів Вогонь (6-б клас)

1. Загадка.

Він може обігріти, а може й спалити.

2. Теоретичне запитання

Назвіть п’ять речовин, які при спалюванні дають тепло.

3. Танець.

Став комарик біля липки, і смичком торкнувся скрипки.

І пішли ураз в танок – котик, бабця і жучок.

4. Підкинути дрова у вогонь.

Острів Вода (4 клас)

1. Загадка.

Хто не плаче, а сльози з неї течуть .

2. Теоретичне запитання.

Які п’ять слів можуть описати воду.

3. Зробити малюнок за текстом.

Дощ полив і день такий полив’яний. Все блищить і люди, як нові.

Лиш дідок старенький, кропив’яний – блискавки визбирує в траві.

4. Спустити паперові кораблики на воду.

Острів Вода (5 клас)

1. Загадка.

Прозорий як скло, та не вставиш у вікно.

2. Теоретичне запитання.

Назвіть п’ять тварин, які живуть у воді.

3. Зробити малюнок за текстом.

З тихим плескотом, на берег, рине хвилечка перлиста;

Править хтось малим човенцем – в’ється стежечка злотиста.

4. Спустити паперові кораблики на воду.

Острів Вода (6а клас)

1. Загадка.

Не дід, а сивий, не спить, а стелеться.

Вкриває землю й океан, а зовуть його …

2. Теоретичне запитання.

Назвіть п’ять видів риб, які живуть у морі.

3. Зробити малюнок за текстом.

Наберу, з криниці, свіжої водиці, буду умивати, буду прославляти.

- Водичко, водичко, умий Олі личко – рожеве та біле, як яблучко спіле.

4. Спустити на воду паперові кораблики.

Острів Вода (6б клас).

1. Загадка.

Зоря-зоряниця, красна дівиця, по небу гуляла, плакала, ридала.

Місяць бачив – не підняв, сонце встало і забрало.

2. Теоретичне запитання.

Які агрегатні стани є у води?

3. Зробити малюнок за текстом.

Прийшли до річки дві верби, з маленьким вербенятком.

Прийшла коза зі своїм малим козенятком.

4. Спустити на воду паперові кораблики.

Рефлексивне сприйняття,

учнів п'ятого класу Березівської спеціальної ЗОШ-І – ІІІ ступенів,

заняття «Весняний подих любові».

Текст анкети.

5. Яке було свято?

6. Назвіть племена.

7. Що робили на острові Вогню?

8. Що робили на острові Повітря?

9. Що робили на острові Води?

10. Що робили на острові Землі?

11. Кого закликали на свято?

12. Хто прийшов разом з весною?

13. Чим закінчилось свято?

14. Чи сподобалось тобі свято?

Відповіді дітей однакові, що говорить про гарну підготовку вихователем і відповідальне ставлення до доручення. Видно, що діти запам’ятали послідовність виконуваних дій, їм сподобались і запам’ятались завдання.

*спостерігаючи за поведінкою цих дітей, під час заняття, відмічаю високу активність, добросовісність, змагальний азарт, щире захоплення самим дійством. Варто було б, що б вихователі націлили дітей, при рефлексії, звернути особливу увагу на ціннісну оцінку власних дій, на враження, на відчуття. Вважаємо необхідним провести з вихователями заняття по рефлексивним технікам і методиці рефлексивного аналізу.

Справжнім рефлексивним аналізом можна вважати такий «твір» учениці четвертого класу.(*правда дитина, не зважаючи на молодий вік, має неабиякий життєвий досвід і значні залишки слуху укупі із сформованими вербальними навичками)

«Мені сподобалось свято. Я була вражена. І мені сподобалось пускати кораблики, розгадувати загадки. І моїм однокласникам дуже сподобалось як всі діти стрибали через вогонь-багаття. Нам дуже сподобалося. Спасибі вам за цікаве й веселе свято»(орфографія і пунктуація збережена). Що дуже цінно, тут міститься оціночне і емоційне ставлення, висловлено подяку.

Із власного спостереження, зробимо такі висновки:

· Додати в організації,

· Провести підготовчі, тренувальні заняття із вождями.

· Бути вимогливішими на «островах»,

· Вгадати із погодою.

Кiлькiсть переглядiв: 44

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.