Гурток «Юний конструктор»


Керівник гуртка – Крайник Віктор Ярославович


В школі діє гурток «Юний конструктор» на якому впроваджується технологія матчворк (конструювання із сірників)

/Files/images/юк1.jpg

Сірники - найпростіший і найдоступніший виробничий матеріал, який тільки можна собі уявити. Вони відкривають широкі можливості для творчості і дозвілля.

Перша сірникова мануфактура була зареєстрована в 1837 році в Петербурзі. Це була «Невська сірникова фабрика А. Г. Забєліна». У світі ця техніка не дуже поширена, але має багато прихильників, завдяки тому, що займаючись цією справою, можна набути багато цінних навичок та розвинути або вдосконалити деякі риси свого характеру. Крім того, конструювання моделей з сірників дає можливість проявити безкінечне терпіння, гарно розвинену просторову уяву, талант конструктора та творчі здібності.

Для виготовлення виробів у цій техніці потрібен недорогий та всім доступний матеріал - сірники, клей ПВА та нескладні пристосування (канцелярський ніж або лезо, наждачна шкурка).

Назву «Юний конструктор» ми вибрали не випадково. Це пояснюється якостями, які діти отримують під час роботи гуртка. А це - розвиток уяви, творчого, логічного, конструктивного мислення. Розвиток уміння проектувати, бачити технологічну послідовність під час виготовлення.

Вам, напевно цікаво, а що діти там роблять? Зазвичай гурток керівник гуртка проводить у суботу з 11.00 і до обіду. В цей час діти найбільш активні, необмежені вивченням домашнього завдання, (тобто розвантажені). Під керівництвом дорослого школярі складають різні зразки архітектури: будиночки, житла казкових героїв, храми. Діти кожний виріб окремо особисто виготовляють і потім об’єднують в одну архітектурну групу. Роблять зразки сучасної техніки. Це роботи «Вертоліт», «Літак». Або техніки минулого. Це роботи «Паровоз», «Метальна машина». Виготовляємо тварин: «Левеня», «Зайчик». Також учасники гуртка виготовляють об’ємні роботи. Наприклад, роботи «Дівчина», «Променистий цвіт». Одним словом, під час занять учнів охоплено широкий спектр в творчості та відображенні навколишнього оточуючого світу.
Найбільша робота - це «Каравелла». Тобто великий двомачтовий парусник. Довжина роботи - півметра, висота - 40см, ширина-10см. Найменша - це «Автомобіль», який розміром не більший від 2 см.

/Files/images/юк2.jpg/Files/images/юк3.jpg

Гурток відвідують діти не тільки різного віку, від 8 років і старші , а й різного розвитку. Не всі можуть добре навчатися , а на заняттях гуртка гарно проявляють себе.

Чому діти вчаться на заняттях «Юного конструктора»? Майстерно користуватись різальним, а також складним електрифікованим обладнанням при виготовленні виробів. Складати ескізний малюнок та технологічну послідовність. Вчаться бачити прекрасне, гармонійне та відтворювати це в своїх роботах. Виховують в собі працелюбність, любов до національної культури, духовні цінності.

Протягом останніх років роботи гуртківців приймали участь у шкільних виставках, обласних та міжнародних (Польща).

Також гурток техніки матчворк має корекційну мету.Ви напевно чули про вплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення.

/Files/images/юк4.jpg

Формування мови – це складний процес. Дитині потрібно навчитися керувати своїми органами мовлення, сприймати звернене до неї мовлення, здійснювати контроль за мовленням оточуючих та власним. Рухи рук тісно пов’язані з мовленням.

Вони є одним із факторів його формування. Рухи пальців рук стимулюють розвиток центральної нервової системи і прискорюють розвиток мовлення дитини з порушеннями слуху. Недостатній розвиток зорового сприймання, уваги та мілкої моторики призводить до негативного ставлення до навчання. Тому на заняття гуртка «Юний конструктор» іноді залучаються учні підготовчого та першого класів. Розмір сірника, всі знають - невеликий. А деталі, що з нього вирізаються – мають просто ювелірні розміри. Їх потрібно поєднувати клеєм, що наносять зубочисткою. Тому таке конструювання є вершиною розвитку дрібної моторики у дітей молодшого шкільного віку.

На заняттях постійно коригуються мовні особливості вихованців, що мають порушення слуху, за допомогою наочності, розвитку слухового сприймання та жестової мови. Формуються правильні навички називання предметів, елементів конструкцій, збагачується словниковий запас учнів.

Отож можна зазначити, що заняття гуртка «Юний конструктор» позитивно впливають на розвиток мови молодших школярів, збагачують словник у старших учнів, коригують їх загальну поведінку, благотворно впливають на психічну діяльність дітей через вироблення посидючості, концентрації уваги, логічного та інших видів мислення. Вони є корисним доповненням до навчального та виховного процесу, що здійснюється у школі. Здійснюють внесок у формування різнобічно розвиненої особистості школярів з порушеннями слуху.

/Files/images/юк5.jpg/Files/images/юк6.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 814

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.