/Files/photogallery/732/DSC_5754.jpg

/Files/images/2d7a71139545.gifЩоб у кожній дитині світило сонце!!!!

Наша спеціальна школа-інтернат для дітей зі зниженим слухом забезпечує практично цілодобово корекційно-виховний вплив на учнів, створює сприятливі умови для їх всебічного розвитку. Однак, на думку практичного психолога Авдєєнко Ірини Григорівни та вихователя Кравчука Геннадія Михайловича, недостатньо просто створити безпечне освітнє середовище, а важливо сформувати в дітей з вадами слуху необхідні уміння і навички власного захисту, вчити відстоювати свої інтереси, життєві цінності.

З метою вирішення цієї проблеми педагоги Авдєєнко І.Г., Кравчук Г.М. під керівництвом заступника директора школи з виховної роботи Ковалик К.В. розробили програму з профілактики віктимності поведінкових розладів "Я, ти та інші" та реалізують її через проведення таких заходів:

- психологічно-педагогічна просвіта на теми "Не стань живим товаром", "Обережно: маніпулятор", "Конфлікт: руйнація чи розвиток";

- соціально-психологічні тренінгові заняття, метою яких є соціальна адаптація дітей з вадами слуху, набуття ними досвіду соціально прийнятного вирішення проблем та виходу з конфліктних ситуацій, формування реалістичного сприйняття дійсності;

- індивідуально-психологічна корекція особистісних вад слабочуючої дитини, які спричиняють виникнення віктимної поведінки;

- уроки психологічного та соціального розвитку для молодших школярів з метою ранньої профілактики віктимності поведінкових розладів;

- індивідуальні бесіди з батьками, діти яких схильні до віктимності поведінки.

Досвід з профілактики віктимної поведінки описаний та представлений на обласну виставку "Педагогічна Житомирщина – 2008

/Files/images/1вцауікро.jpg

Даючи добро-не відбирай здоров"я.

Відставання дітей зі зниженим слухом в розвиткові рухових навичок диктує необхідність систематичного проведення корекційної роботи по усуненню негативного впливу неповноцінного слуху.

Враховуючи особливості психофізичного розвитку слабочуючих школярів, з метою інтенсифікації рухового режиму, який у свою чергу сприяє розвиткові інтелектуальних здібностей, пізнавальної активності дітей, вчитель початкових класів Кравчук С.Б. впроваджує здоров’язберігаючу технологію навчання в русі, розроблену Олександрою Дубогай.

Рухова діяльність учнів, організована у вигляді взаємодії дидактичного матеріалу з мови, математики та інших предметів і спеціально визначених відповідних фізичних вправ, дихальної гімнастики, забезпечує зняття розумової і м’язової статичної втоми, стимулює роботу вищої нервової системи, покращує якісне сприйняття того чи іншого навчального матеріалу, поліпшує емоційний стан дитини, сприяє формуванню ритміко-інтонаційної і складової структури слова, що допомагає наблизити усне мовлення слабочуючих дітей до природного за темпом і ритмом мовлення чуючих дітей.

З цією метою проводяться фізкультхвилинки, пальчикова гімнастика, кінезіологічні вправи для попередження порушень зору, активізації роботи м’язів ока, розвитку слуху, вправи для "Світлої голови". Всі ці види вправ забезпечують потребу дітей молодшого шкільного віку в руховій діяльності, активізують процес засвоєння знань.

/Files/images/2іун.jpg

Головний рекорд - це здоров"я!

У Національній доктрині розвитку освіти в Україні "виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психологічного здоров’я учнів визнано серед пріоритетних завдань освіти".

Особливо велику відповідальність за створення умов для повноцінного фізичного розвитку слабочуючих дітей, збереження їх здоров’я, корекцію вад розвитку рухової сфери та мовлення несуть вчителі фізичного виховання Глабчук В.А., Краснощоков О.О., Руденький А.О. Всі вони мають великий досвід роботи, високу професійну майстерність. Глабчук В.А. – вчитель вищої категорії, заслужений тренер України; Краснощоков О.О. – вчитель вищої категорії, заслужений тренер України, тренер збірної України з волейболу, Руденький А.О. – вчитель вищої категорії.

На уроках фізкультури та заняттях спортивних акцій ці вчителі звертають увагу на відпрацювання ритму рухів, розвиток тактильно-вібраційних та кінестетичних відчуттів, передбачають вправи для корекції порушеної рівноваги та орієнтації в просторі. Ці педагоги працюють над вихованням інтересу до занять фізкультурою і спортом, бажання вдосконалювати спортивну майстерність. Регулярно проводяться внутрішньо шкільні змагання з різних видів спорту на Кубок директора школи, зустрічі з дефлімпійськими чемпіонами. Учні школи неодноразові переможці районних, обласних, регіональних, Всеукраїнських змагань з футболу та волейболу.

/Files/images/3прпо.jpg

МАЛЕНЬКИМИ КРОКАМИ- ДО ВЕЛИКИХ ВЕРШИН

Інтелектуальний розвиток дитини з особливими потребами є одним з найважливіших завдань сучасної спеціальної школи. Довести учневі з вадами слуху, що його коефіцієнт розумового розвитку нічим не відрізняється від учня загальної середньої школи, що він здатний до повноцінного життя в суспільстві, що він здібний – є метою роботи клубу "Пізнайко-ерудит" (керівник Ковтун Л.М.), в якому працюють учні початкових класів та клубу "Ерудит" для старшокласників (керівник Кравчук Л.І.).

За допомогою клубної форми роботи велика кількість слабочуючих школярів різного віку охоплена різними видами пізнавальної та творчої діяльності, що сприяє розширенню рамок спілкування дітей, розвитку їх комунікативних здібностей.

Засідання клубів охоплюють різноманітну тематику з природознавства, математики, мови, фізкультури і спорту, соціально-побутову.

Форми проведення засідань різні: вікторини, конкурси, ігри, змагання, КВК, "Брейн-ринги", творчі роботи, екскурсії, перегляд відеосюжетів з наступним обговоренням.

Таким чином, створюються умови, творче середовище для розвитку компетентної, інтелектуальної, духовно розвиненої особистості, здатної легко інтегрувати в суспільство.

/Files/images/222.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 3806

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.