Історія закладу

Березівська спеціальна школа

Житомирської обласної ради



/Files/images/slide0004_image020.jpg

Відеофільм
про історію школи і сучасну діяльність



/Files/images/Обгортка Пам\'ять фото.PNG

Посібник
"Пам'ять...Пам'ять...Пам'ять..."

Це розповідь про історію Березівської спеціальної школи Житомирської обласної ради, його розбудову з часу створення і до сьогодення.



/Files/images/000.jpg

Тут шумлять ялини, шепчуться берізки,

Пелюстки зітхають зніжених лілей.

Всі вони розкажуть, хто живе тут, звідки, –

Це домівка друга – матінка дітей.

У мальовничому, оточеному лісом селі Березівка, що неподалік Житомира, є місце, яке захоплює своєю незвичайністю. Засаджена деревами територія, поряд невелика лісова річка, охайні будинки, що навесні потопають у червоному морі тюльпанів, а восени – у різнобарв’ї осінніх квітів – усе це наповнює атмосферу позитивною енергетикою. Тому, опинившись в цьому місці, кожна людина відчуває особливу ауру.

З 1947 р. Березівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів для дітей зі зниженим слухом знаходиться в житловому приміщенні, побудованому в кінці ХІХ ст. німецьким переселенцем Іваном Арндтом. Директором призначено Олександра Григоровича Зеленюка .

1951р.- Колектив очолює Дмитро Кирилович Гриценко.

1953 р.- Перший випуск учнів 6-7 кл. Директорство на тривалий час (з 1953 по 1966 р.) приймає Григорій Павлович Нездоля. Відкривається дошкільне відділення.

1966-1968р.р. - Директором призначено Федора Павловича Іщука, а згодом –Василя Андрійовича Луценка. З 1968 р. школа функціонує як школа-інтернат для глухих дітей. Повну базову середню освіту (8 кл.) учні здобувають за 12 років навчання.

1975 р. – Школа почала функціонувати як загальноосвітній навчальний заклад для слабочуючих дітей. З 1970 р. - директор Моргуліс Йосип Ілліч. В школі живе і навчається 196 учнів. Заступник директора з навчально-виховної роботи - Веремійчук Олександр Васильович.

1980-1981 р.р. – У школі новосілля. Збудовано новий трьохповерховий спальний корпус, спортивний зал, їдальню.

1989 р. – Демократичні вибори керівника школи. Ним стає Веремійчук О.В.

В школі створено належні умови для проживання, організації та здійснення навчально-виховного та корекційно-розвиткового процесу.

За останні роки школу газифіковано, зроблено капітальний ремонт внутрішніх приміщень школи № 1, харчоблоку, замінено віконні рами на склопакети в спортивному залі, збудовано внутрішні туалети в школі № 1, обладнано комп’ютерний клас, кабінет психолога, лінгафонний кабінет.

Навчально-виховний процес в школі здійснюють 83 педагоги: з таким освітнім рівнем: 100% вчителів і 75% вихователів мають вищу освіту, 24% вихователів – середню спеціальну освіту. Дефектологічну освіту має 50% педагогів.

2001р. – Зміцнюється матеріально- технічна база навчального закладу. Педагоги переймаються проблемою формування здорового способу життя вихованців, використання нових освітніх технологій. Школу очолює Васянович Любов Петрівна.

/Files/images/Без імені333.jpg

На посаді заступника директора з навчально-виховної роботи - Баранова Раїса Василівна, заступника з виховної роботи - Ковалик Катерина Володимирівна. На посаді інструктора слухового кабінету - Тарасюк Світлана Анатоліївна.

В школі створено належні умови для проживання, організації та здійснення навчально-виховного та корекційно-розвиткового процесу.

У 2006 році матеріальна база школи поповнюється корекційним обладнанням на загальну суму 486 тис.грн. Крім того придбано комп’ютерні слухомовні комплекси "Живий звук" – 2 шт., комп’ютерні слухомовні тренажери "Видима мова" - 3 шт., слухомовні тренажери "СРТ-10 к" 12 шт., поліфонатори "ПФ-03" – 4шт.

В школі створено видавничий центр, де видаються газета для учнів "На хвилях шкільного життя" та психолого-педагогічний часопис для педагогів та батьків "Едельвейс".

Корекційна спрямованість навчально-виховного процесу реалізується через особливі корекційні предмети: індивідуальні заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови, предметно-практичну діяльність, фронтальні заняття з розвитку слухового сприймання, ритміки, також через спеціальні та специфічні методи і засоби навчання: дактилологію, жестову мову, використання звукопідсилюючої апаратури та індивідуальних слухових апаратів.

/Files/images/Без імені11.jpg

Атмосфера творчості співпраці панує на уроках вчителів початкових класів Змієвської Л.І., Словінської С.Б., Кравчук С.Б., вчителів-предметників Васянович Л.П., Баранової Р.В., Тарасюк С.А., Яскевич Л.В., Веремійчук Г.С., Рашко С.М., Тищенко О.Я., уроки яких зорієнтовані на результат навчання та на унікальну цінність дитини.

Високий рівень вимогливості до знань дає позитивні результати: випускники школи підтверджують свої атестати при вступі у середні спеціальні та вищі навчальні заклади.

Про якість шкільної освітньої підготовки свідчить той факт, що 90% випускників школи за останні три роки продовжують навчання в закладах різного рівня акредитації.

Укладено угоду про співпрацю між школою-інтернатом і Житомирським інститутом медсестринства, метою якої є підготовка випускників до вступу у цей навчальний заклад.

Широка мережа гуртків, факультативів, спортивних секцій забезпечує можливості розвитку та удосконалення здібностей, нахилів та уподобань дітей. Вихованці школи залучаються до занять в різних позашкільних об’єднаннях, зокрема в гуртках та студіях Житомирського обласного центру дитячої творчості.

Волейболісти школи - неодноразові чемпіони України. Випускники та учні школи складають основу національної збірної з волейболу серед нечуючих (8 чоловік), яка на Дефлімпійських іграх в Австралії (2005р.) завоювала золоті олімпійські медалі, а в 2009 році на Тайвані – срібні.

Реалізація основних завдань виховної роботи здійснюється у ряді пріоритетних напрямків. Традиційними і систематичними є календарно-обрядові, родинні свята, інтелектуальні ігри, пізнавально-розвивальні вечори, конкурси, тренінги, дні іменинника, бібліотечні уроки тощо.

Проблему виховання громадянина педагоги школи вирішують засобами морального, трудового, екологічного, естетичного, превентивного та інших аспектів виховної роботи.

У зв’язку з цим виховна діяльність в кожному класному колективі спрямована на виховання духовності, становлення моральних орієнтирів, формування емоційного комплексу особистості. З метою підвищення учнівської активності в школі щорічно проводяться конкурси "Клас року" та "Учень року".

В школі реалізується Програма Міністерства освіти і науки України "Сприяння просвітницькій роботі "рівний-рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя" (регіональний тренер – вихователь Кравчук Г.М.), проект "Школа лідера"

Згідно з Концепцією Державної програми роботи з обдарованою молоддю на 2006-2010рр. педагогічний колектив школи-інтернату, враховуючи можливості розвитку дітей зі зниженим слухом, проводить роботу з обдарованими та здібними дітьми.

Усвідомлюючи, що головною педагогічною метою навчання є залучення здібної дитини до неперервного процесу самовдосконалення – самовиховання, саморозвитку, самонавчання – педагоги використовують діяльнісно-компетентнісний підхід до проведення уроків, що сприяє систематичному збільшенню операційного поля учнів, формування мислення, засвоєння навчального матеріалу на практичному рівні.

Завдяки співпраці з обласним центром зайнятості в школі встановлено програмно-апаратний комплекс "Профорієнтаційний термінал", який надає вихованцям можливість ознайомлення із змістом різних професій та шляхами їх одержання, основами трудового законодавства.

З 2009 року в старшій школі запроваджено спортивний профіль навчання. Завданням фізичного виховання у профільних класах спортивного напряму є поєднання реалізації загальновиховних завдань із завданнями спрямованого і спеціального виховання, тобто виховання засобами обраного виду спорту в комплексній взаємодії: надання знань, формування умінь та навичок з фізичної культури; розвиток фізичних якостей та зміцнення здоров’я; формування пізнавальних і творчих здібностей щодо фізичної культури; цілеспрямоване психологічне виховання та удосконалення (моторно-аналітичні функції, диференціація рухів, сприйняття, мотивація досягнень, вольові якості, відносини), формування громадських та патріотичних почуттів. Профільне вивчення предмета, крім розширення і поглиблення змісту, сприяє формуванню стійкого інтересу до предмета, пізнанню шляхів зміцнення свого здоров’я засобами обраного виду спорту, розвитку відповідних здібностей, а також орієнтації на професійну діяльність.

Школа пишається спортивною славою своїх учнів. Спортсмени є переможцями обласного конкурсу фізкультурно-масової роботи "Вікторія". У 2006 році школа-інтернат здобула статус "Школи сприяння здоров’ю". В цьому ж році стала переможцем Всеукраїнського конкурсу на кращий навчальний заклад з фізичного виховання серед інтернатних закладів України. Узагальнені матеріали з досвіду роботи закладу постійно представляються на Міжнародних педагогічних виставках та відзначаються дипломами Міністерства освіти і науки України, Академії педагогічних наук України./Files/images/2й.jpg

За всі роки функціонування школи сурдопедагогічну освіту в Київському педагогічному інституті здобуло 67 педагогів. Вони стали сподвижниками спеціальної освіти, віддаючи серця дітям з порушеннями слуху.

Якісний рівень педагогічних працівників (станом на 01.09.11р.):

спеціалісти вищої категорії - 31 чол.

спеціалісти І категорії – 22 чол.

спеціалісти ІІ категорії – 4 чол.

спеціалісти – 26 чол.

Педагогічні звання та нагороди мають:

Заслужений працівник освіти – 1 чол.;

Заслужений тренер України – 2 чол.;

Знак "А.С.Макаренко" – 2 чол.;

Знак "Відмінник освіти України" – 25 чол.;

вчитель-методист, вихователь-методист – 5 чол.;

старший вчитель – 9 чол.

7 педагогів є депутатами сільської та районної рад.

Зі стін школи-інтернату вийшли відомі випускники:

художник Кидисюк Валерій, чемпіони Європи, світу, Дефлімпійських ігор: Помінчук Олександр, Ковальчук Ірина, Розбицький Віктор, Будзинський Роман, Завіруха Ігор, Дейнеко Леонід, Себестьянович Юлія, Дем’янчук Сергій, Нікіфоров Ілля, Цимовський Єгор та інші.

Головне завдання педагогічного колективу школи – сприяння успішній соціалізації, адаптації слабочуючих учнів, підготовка їх до самостійного життя.

Проекти програм для 5-7 кл. з розвитку слухового сприймання спеціальної загальноосвітньої школи для дітей зі зниженим слухом (укладачі: вчителі індивідуальної слухомовної роботи Тарасюк С.А., Свінціцька Ю.А., Господарчук В.М.);

- проект програми з факультативу "Основи морально-духовного здоров’я" (укладачі: вихователі Сладковська І.М., Ковтун І.М.);

- експериментальний зошит для 1 кл. "Кольорова математика" розроблений на основі ідей дизайн-освіти (психолог школи Авдєєнко І.Г.);

- програма з дошкільного виховання дітей з порушеннями слуху (укладачі: сурдопедагоги Дурава Н.Г., Грінке В.А., Васянович Л.П.);

- методичні рекомендації щодо роботи над збагаченням словникового запасу та розвитком зв’язного мовлення на уроках природничо-математичного циклу (вчителька математики Веремійчук Г.С.);

- методичні рекомендації щодо роботи над збагаченням словникового запасу та розвитком зв’язного мовлення в позаурочний час (вихователі Ковалик К.В., Сладковська І.В.) та багато інших.

Корекційна спрямованість навчально-виховного процесу реалізується через індивідуальні заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови, предметно-практичну діяльність, фронтальні заняття з розвитку слухового сприймання, ритміки, також через спеціальні та специфічні методи і засоби навчання: дактилологію, жестову мову, використання звукопідсилюючої апаратури та індивідуальних слухових апаратів. Атмосфера творчості, співпраці панує на уроках вчителів початкових класів Змієвської Л.І., Словінської С.Б., Кравчук С.Б., вчителів-предметників Васянович Л.П., Баранової Р.В., Тарасюк С.А., Яскевич Л.В., Веремійчук Г.С., Рашко С.М., Тищенко О.Я., уроки яких зорієнтовані на результат навчання та на унікальну цінність дитини.

Високий рівень вимогливості до знань дає позитивні результати: випускники школи підтверджують свої атестати при вступі у середні спеціальні та вищі навчальні заклади.

Про якість шкільної освітньої підготовки свідчить той факт, що 90% випускників школи за останні три роки продовжують навчання в закладах різного рівня акредитації.

Укладено угоду про співпрацю між школою-інтернатом і Житомирським інститутом медсестринства, метою якої є підготовка випускників до вступу у цей навчальний заклад . Широка мережа гуртків, факультативів, спортивних секцій забезпечує можливості розвитку та удосконалення здібностей, нахилів та уподобань дітей. Вихованці школи залучаються до занять в різних позашкільних об’єднаннях, зокрема в гуртках та студіях Житомирського обласного центру дитячої творчості. Особливою популярністю користується волейбольна секція (керівники: заслужені тренери України Краснощоков О.О. та Глабчук В.А.), танцювальний гурток (керівник Кузьмінська У.Ю.), оркестр народних інструментів (керівник Сладковський В.І.), "Юний оператор" (керівник Кравчук Г.М.), "Вишиванка" (керівник Гудзь О.М.).

Волейболісти школи - неодноразові чемпіони України. Випускники та учні школи складають основу національної збірної з волейболу серед нечуючих (8 чоловік), яка на Дефлімпійських іграх в Австралії (2005р.) завоювала золоті олімпійські медалі, а в 2009 році на Тайвані – срібні.

Реалізація основних завдань виховної роботи здійснюється у ряді пріоритетних напрямків. Традиційними і систематичними є календарно-обрядові, родинні свята, інтелектуальні ігри, пізнавально-розвивальні вечори, конкурси, тренінги, дні іменинника, бібліотечні уроки тощо.

Проблему виховання грома-дянина педагоги школи вирішують засобами морального, трудового, екологічного, естетичного, превентивного та інших аспектів виховної роботи.

/Files/images/444.jpg

У зв’язку з цим виховна діяльність в кожному класному колективі спрямована на виховання духовності, становлення моральних орієнтирів, формування емоційного комплексу особистості. З метою підвищення учнівської активності в школі щорічно проводяться конкурси "Клас року" та "Учень року".

В школі реалізується Програма Міністерства освіти і науки України "Сприяння просвітницькій роботі "рівний-рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя" (регіональний тренер – вихователь Кравчук Г.М.), проект "Школа лідера" (психолог Авдєєнко І.Г.).

Згідно з Концепцією Державної програми роботи з обдарованою молоддю на 2006-2010рр. педагогічний колектив школи-інтернату, враховуючи можливості розвитку дітей зі зниженим слухом, проводить роботу з обдарованими та здібними дітьми.

Завдяки співпраці з обласним центром зайнятості в школі встановлено програмно-апаратний комплекс "Профорієнтаційний термінал", який надає вихованцям можливість ознайомлення із змістом різних професій та шляхами їх одержання, основами трудового законодавства.

З 2009 року в старшій школі запроваджено спортивний профіль навчання. Завданням фізичного виховання у профільних класах спортивного напряму є поєднання реалізації загальновиховних завдань із завданнями спрямованого і спеціального виховання, тобто виховання засобами обраного виду спорту в комплексній взаємодії: надання знань, формування умінь та навичок з фізичної культури; розвиток фізичних якостей та зміцнення здоров’я; формування пізнавальних і творчих здібностей щодо фізичної культури; цілеспрямоване психологічне виховання та удосконалення (моторно-аналітичні функції, диференціація рухів, сприйняття, мотивація досягнень, вольові якості, відносини), формування громадських та патріотичних почуттів. Профільне вивчення предмета, крім розширення і поглиблення змісту, сприяє формуванню стійкого інтересу до предмета, пізнанню шляхів зміцнення свого здоров’я засобами обраного виду спорту, розвитку відповідних здібностей, а також орієнтації на професійну діяльність.

/Files/images/555.jpg

Життя довело, що освіта і здоров’я нерозривно взаємопов’язані. Багаторічна практика всіх учасників навчально-виховного процесу засвідчила, що сприяння здоров’ю в школі – це є добра «інвестиція» як на цілі освіти, так і охорони здоров’я.

Школа пишається спортивною славою своїх учнів. Спортсмени є переможцями обласного конкурсу фізкультурно-масової роботи "Вікторія". У 2006 році школа-інтернат здобула статус "Школи сприяння здоров’ю". В цьому ж році стала переможцем Всеукраїнського конкурсу на кращий навчальний заклад з фізичного виховання серед інтернатних закладів України. Узагальнені матеріали з досвіду роботи закладу постійно представляються на Міжнародних педагогічних виставках та відзначаються дипломами Міністерства освіти і науки України, Академії педагогічних наук України.

/Files/images/666.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 2427

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.