МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА
В блоці "Методична скарбничка" ми пропонуємо переглянути розробки уроків та занять педагогічного колективу нашої школи
Всі матеріали викладаються на сайті тільки з інформаційною метою.
Просимо з повагою відноситись до матеріалу , а зауваження та пропозиції писати в лаконічній формі. Ваші листи будуть розглянуті в найкоротший термін та при наявності зворотньої адреси , ви отримаєте повну відповідь.
Для прямого звя"зку з адміністратором сайту надсилайте листи за адресою 20412791@ukr.net
Пам’ятайте:
- Якщо дитину постійно критикувати – вона вчиться ненавидіти.
- Якщо дитина живе у ворожнечі – вона вчиться агресивності.
- Якщо дитину висміюють – вона стає замкнутою.
- Якщо дитина зростає у докорах – формується почуття провини.
- Якщо дитину підбадьорюють - вона починає вірити в себе. - Якщо дитину хвалять – вона вчиться бути вдячною.
- Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою. - Якщо дитина живе у безпеці – вона вчиться вірити людям
. - Якщо дитину підтримують – вона вчиться цінувати себе.
- Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості – вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
Виховуйте дітей так, щоб в один чудовий день почути:
- Дякую вам за те, що давали мені чесні відповіді на важкі запитання.
- Дякую вам за те, що ви завжди з розумінням відносились до мого бажання бути незалежним і давали мені свободу.
- Дякую вам за те, що ви дозволяли мені робити помилки.
- Дякую вам за те, що ви завжди так доброзичливо відносились до моїх друзів.
- Дякую вам за те, що ви ніколи не нагадували мені про мої помилки. - Дякую вам за те, що ви пробачали мої грубі та образливі слова і зауваження.
- Дякую вам за те, що намагалися давати мені більше безумовної батьківської любові, ніж грошей.
- Дякую вам за те, що ви навчили мене поважати авторитет інших людей, цінувати відвертість.
- Дякую вам за те, що ви виступали проти моїх хибних та неприємних вчинків, ніколи не погоджуючись з ними.
Поради вчителям при підготовці уроків та занять.
Самоаналіз уроку вчителем
1. Дати коротку характеристику класу, виділити групи учнів із різним рівнем оволодіння програмним матеріалом.
2. Охарактеризувати тему уроку: ступінь складності взагалі й труднощі для даного класу або окремих учнів.
3. Обгрунтувати постановку теми і мети уроку, тип і його структуру.
4. Виділити головний етап і дати його повний аналіз, грунтуючись на реальні результати навчання на уроці.
5. Показати, як інші етапи працювали на головний етап.
6. Дати оцінку успішності досягнення теми і мети уроку, обгрунтувати показники реальних результатів.
7. Намітити перспективи вдосконалення своєї діяльності.
Шпаргалка для вчителя
До виховної мети:
- Безпосередньо в предметі знаходити приховані, але заплановані можливості для виховної дії.
- Оцінка подій.
- Ставлення до героїв.
- Звеличення ролі науки.
- Моделювання позитивного погляду і поведінки.
- Ставлення до кожного учня з граничною пошаною.
- Залучення до суспільної діяльності у зв’язку з предметом, у тому числі допомога відстаючим.
До навчальної мети:
- Навчитися аналізувати, ставити завдання, знаходити можливі рішення.
- Навчити розумного і корисного спілкування.
- Навчити працювати з текстами.
- Розвинути вміння зосереджуватися, концентрувати увагу.
- Розвинути вміння відстоювати свої позиції.
- Навчити знаходити знання, користуватися різними джерелами інформації.
П а м ’ я т к а
вчителю по розв’язанню проблеми "Вчити учнів вчитися"
Головним фактором організації навчальної діяльності учнів є чітко, детально продуманий урок, а тому:
- своєчасно підготуйте все до уроку, працюйте з максимальним навантаженням і в помірному теплі. Скоротіть до мінімуму орг.момент;
- створіть на уроці хорошу атмосферу;
- чітко визначте мету уроку і повідомте її учням;
- забезпечте мотивацію навчальної діяльності учнів;
- навчайте учнів раціональних способів індивідуальної і колективної роботи на уроці: швидко, в темпі читати, писати, рахувати, оформляти записи;
- навчайте учнів прийомів логічного мислення: аналізувати, синтезувати, порівнювати, співставляти, робити висновки;
- навчайте учнів:
· працювати з підручником;
· визначати головне в тексті;
· робити заголовки до окремих частин тексту;
· складати план тексту і відтворювати по ньому його зміст;
· записувати основні положення прочитаного цитатами, тезами, конспектами;
· розглядати малюнки, схеми
- виробляйте в учнів вміння і навички читання таблиць, графіків, діаграм і робіт;
- навчайте учнів читати різні географічні та історичні карти, конспектувати важливі розповіді;
- ознайомте зі скороченнями (в т.ч., т.д., с/ч, см);
- організовуйте взаємний контроль та самоконтроль (застосування правил, законів, відповіді, розв’язку);
- систематично давайте учням поради щодо раціонального виконання домашніх завдань.
Вимоги до сучасного уроку.
ПСИХОЛОГІЧНІ
- Врахування психологічних особливостей кожного учня.
- Нормальний психічний стан і стійкий настрій вчителя і учнів.
- Розумна вимогливість і доброзичливість учителя до учнів.
ЗАГАЛЬНОПЕДАГОГІЧНІ
- Пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу.
- Врахування індивідуальних та вікових особливостей учнів.
- Орієнтація на процес навчання.
- Орієнтація на особистісні досягнення учнів.
- Тривимірне навчання.
- Створення емоційно-актуального фону уроку.
- Педагогічний такт та культура мови.
- Пізнавальна самостійність учнів.
- Чітке визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку.
- Безперервний поступ.
|
ГІГІЄНІЧНІ
- Температурний режим.
- Норми освітлення.
- Провітрювання.
- Відповідність нормативам шкільних меблів.
Коментарi
shevavm
2013-11-02 08:20:23Весело!!! Сам ледве собі мозок не зламав, поки дочитав)))....
apsurdolog
2012-04-27 21:12:45прямо учительська Біблія!...